Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
Ja, då hade man gjort ett litet ryck igen.
åkte ner till stan och la undan min volvo 4:a alà "karlberg replika" och kastade in
motorstativet i skuffen för att dra till byn och mecka
Det som sedan hände var att jag i två timmar bråkade med att dela motor och låda med FEL verktyg...
(förbannade myggor)
Sedan skulle kopplingen lös och det oxå med FEL verktyg....
Det slutade med att 3st bultar fick huggas lös...att man bara orkar
Nu var humöret allt annat än på topp, så jag kastade in verktygen i garaget och tog med mig motorlyften ut till motorn bakom huset.
Sedan fick det bära eller brista för nu skulle motor jä**ln upp på stativet!!
Tog ett special grepp på M20:in som ingen sett sedan Karelin var i farten.
Lyfte sedan BARA med ryggen tills det svartnade och när suset ur mina öron försvunnit och jag började se igen så var faktiskt M20:in på stativet
Då var det bara att starta E30:in och skrämma upp hela byn när jag körde ut den ur garaget för att sedan stuva in motorelendet
i garaget för att nästa vecka börja riva lite i den förhoppningsvis.
(vart har man alla hjälpsamma kompisar när man håller på med sådant här fin göra...
)
Har ju en liten idè om att skrämma slaget ur denna motor med egentligen inga pengar alls.
Vi får väl se hur det går, förhoppningsvis blir jag nöjd.
Har ju ett motorrecept faktiskt.
Det blir ett Bosch motorsport coilpack till tändningen
Dubbla Walbro in tank
O-ringat block
Z45 kammen skall i
Sedan tror jag vi får se vad nästa begränsning är
om allt flyter på skall denna motor bromsas till våren även så man inte behöver självmords mappa den på gatan
och även får svart på vitt vad elendet går för
bildbevis på att den är i garaget:


åkte ner till stan och la undan min volvo 4:a alà "karlberg replika" och kastade in
motorstativet i skuffen för att dra till byn och mecka

Det som sedan hände var att jag i två timmar bråkade med att dela motor och låda med FEL verktyg...

Sedan skulle kopplingen lös och det oxå med FEL verktyg....

Det slutade med att 3st bultar fick huggas lös...att man bara orkar

Nu var humöret allt annat än på topp, så jag kastade in verktygen i garaget och tog med mig motorlyften ut till motorn bakom huset.
Sedan fick det bära eller brista för nu skulle motor jä**ln upp på stativet!!
Tog ett special grepp på M20:in som ingen sett sedan Karelin var i farten.
Lyfte sedan BARA med ryggen tills det svartnade och när suset ur mina öron försvunnit och jag började se igen så var faktiskt M20:in på stativet

Då var det bara att starta E30:in och skrämma upp hela byn när jag körde ut den ur garaget för att sedan stuva in motorelendet
i garaget för att nästa vecka börja riva lite i den förhoppningsvis.
(vart har man alla hjälpsamma kompisar när man håller på med sådant här fin göra...

Har ju en liten idè om att skrämma slaget ur denna motor med egentligen inga pengar alls.
Vi får väl se hur det går, förhoppningsvis blir jag nöjd.
Har ju ett motorrecept faktiskt.
Det blir ett Bosch motorsport coilpack till tändningen
Dubbla Walbro in tank
O-ringat block
Z45 kammen skall i
Sedan tror jag vi får se vad nästa begränsning är

om allt flyter på skall denna motor bromsas till våren även så man inte behöver självmords mappa den på gatan
och även får svart på vitt vad elendet går för

bildbevis på att den är i garaget:



Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Gud va du har legat i
Ja din hjälpsamma kompiar är nog mest troligt på jobbet då du behöver all hjälp? Eller så var herrn kanske dålig på att be om hjälp?

Blir nog fint det där.
Ska bli spännande och se vad den kommer att gå för till våren.
OCH då måste du lova att ställa på bilen
Blir ingen svetsning av toppen?

Ja din hjälpsamma kompiar är nog mest troligt på jobbet då du behöver all hjälp? Eller så var herrn kanske dålig på att be om hjälp?


Blir nog fint det där.
Ska bli spännande och se vad den kommer att gå för till våren.
OCH då måste du lova att ställa på bilen

Blir ingen svetsning av toppen?
får nog svara JA på båda frågorna med ett tillägg, dom kanske redan var upptagen med ett visst skåpJonny Karlberg skrev:Gud va du har legat i![]()
Ja din hjälpsamma kompiar är nog mest troligt på jobbet då du behöver all hjälp? Eller så var herrn kanske dålig på att be om hjälp?![]()
![]()

Nej, inte som det ser ut nu, Bra eller Anus får vi se till vårenJonny Karlberg skrev: Blir ingen svetsning av toppen?

än fast det är mot alla odds vill jag pröva om ingen lyckas övertala mig annat


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Evert skrev:får nog svara JA på båda frågorna med ett tillägg, dom kanske redan var upptagen med ett visst skåp![]()
Ja så kanske det var

Jo iofs. Blir ju mindre roligt om du kör sönder mitt i sommarn då man vill gasa.Evert skrev:Nej, inte som det ser ut nu, Bra eller Anus får vi se till våren![]()
än fast det är mot alla odds vill jag pröva om ingen lyckas övertala mig annat
Åse ska du stå och göra i ordning en ny topp och ev svetsa den då.
Är ju rädd för att säsongen passerar fort och bilen din bara blir stående..
Men det var bara en tanke

Nu ska jag sluta vara så negativ

Du har en poäng där med toppen och du är nog inte ensam
Men lite av mitt argument då...
svetsningen är ju till för om jag förstått det rätt förhindra att toppen spricker
då toppackningen vill ge sig och krypa ut mot kylkanalen och man skjuter avgaser i vattenkanalen
O-ringningen är ju till för att inte packningen skall flytta på sig och det kommer inget ladd i vattenkanalen.
Men sedan är det väl en dubbel säkerhet att göra båda alternativen,
eller kanske bara svetsa toppen utan att o-ringa blocket och andra sidan.
Detta ÄR en djungel, lite synpunkter är välkommet
Måste bara tillägga att jag har flera toppar om det havererar mitt i sessongen
man får kalla det slöseri eller bara dumforen oxå

Men lite av mitt argument då...
svetsningen är ju till för om jag förstått det rätt förhindra att toppen spricker
då toppackningen vill ge sig och krypa ut mot kylkanalen och man skjuter avgaser i vattenkanalen
O-ringningen är ju till för att inte packningen skall flytta på sig och det kommer inget ladd i vattenkanalen.
Men sedan är det väl en dubbel säkerhet att göra båda alternativen,
eller kanske bara svetsa toppen utan att o-ringa blocket och andra sidan.
Detta ÄR en djungel, lite synpunkter är välkommet

Måste bara tillägga att jag har flera toppar om det havererar mitt i sessongen

man får kalla det slöseri eller bara dumforen oxå


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Jag skall försöka inte glömma det igen
Du får ringa eller sms:a mig på söndag, så ska jag se vad jag kan göra

Du får ringa eller sms:a mig på söndag, så ska jag se vad jag kan göra


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Ja, du Jocke... inte för att vara den som är den men...så jag åkte på annan ort för att roa mig lite istället för att mecka kam till dig 
är det mycket bråttom ??
Jag åkte till fältet för att piska Bananflugan med Krille och hans nya 3D maskin.
Lite bilder på kvällens event...

Vettigt väder och absolut vindstilla
Krille gör 3D:n klar för strid

Bananen strids klar
Ja och sedan vad som hände.....
Efter ett par vändor och en dödsspiral så skulle vi kolla hur det stod till med lågsnifningsegenskaperna och då hände det som inte får hända i en brant bankning...
Bananen slutade reagera och vi kunde enbart titta på då den dök skevande vänster ner i skogen men ett stotr brak som ekade länge innan det blev helt tyst...
Ca:30min senare och en hel del svordommar hittades vrakdelarna




Efter att likdelarna återfunnits och så även svarta lådan började haverikommissionen att jobba direkt.
efter en rekonstruktion och analys av data mm konstaterades det att batteri accen hade lossnat från sitt fäste
och slitit av + kabels fäste och det gjorde Bananen strömmlös...
R.I.P Bananflugan... din efterträdare är beställd
så Några bilder på Krilles maskin, med arg 4-takts mettis motor



Det är INTE lätt att få på bild när man hovrar med ett flygplan
men det ser AS ballt ut när det står helt stilla i luften som en helikopter

Nog med svammel nu och åter till E30:in
Postis Pär kom bankandes på dörren med ett paket från staterna i dag
med lite godis

2st Walbro 255L (orginalare)
1st Autometer shiftlight
( då jag är övertygad att jag inte kommer se dom små dioderna med den lite argare motorn till sommaren
)

1st Laddtrycksmätare med tillbehör
(kan välja mellan röd eller grön belysning, byter bara "kondom"
)

är det mycket bråttom ??
Jag åkte till fältet för att piska Bananflugan med Krille och hans nya 3D maskin.
Lite bilder på kvällens event...

Vettigt väder och absolut vindstilla
Krille gör 3D:n klar för strid

Bananen strids klar
Ja och sedan vad som hände.....
Efter ett par vändor och en dödsspiral så skulle vi kolla hur det stod till med lågsnifningsegenskaperna och då hände det som inte får hända i en brant bankning...
Bananen slutade reagera och vi kunde enbart titta på då den dök skevande vänster ner i skogen men ett stotr brak som ekade länge innan det blev helt tyst...

Ca:30min senare och en hel del svordommar hittades vrakdelarna





Efter att likdelarna återfunnits och så även svarta lådan började haverikommissionen att jobba direkt.
efter en rekonstruktion och analys av data mm konstaterades det att batteri accen hade lossnat från sitt fäste
och slitit av + kabels fäste och det gjorde Bananen strömmlös...



så Några bilder på Krilles maskin, med arg 4-takts mettis motor




Det är INTE lätt att få på bild när man hovrar med ett flygplan
men det ser AS ballt ut när det står helt stilla i luften som en helikopter


Nog med svammel nu och åter till E30:in
Postis Pär kom bankandes på dörren med ett paket från staterna i dag
med lite godis


2st Walbro 255L (orginalare)
1st Autometer shiftlight
( då jag är övertygad att jag inte kommer se dom små dioderna med den lite argare motorn till sommaren


1st Laddtrycksmätare med tillbehör
(kan välja mellan röd eller grön belysning, byter bara "kondom"


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Åååja... nu ska vi inte vara sådana, skåpet får nog svettas ändå en del för att hänga med skulle jag tro
och Robert får nog vända på kallingarna efter en vända i E30:in...
så mobbas på ni bara
Förövrigt kommer den räcka gott och väl till det tänkta trycket och nya effekten
+ att det är sååå snygg tycker jag


och Robert får nog vända på kallingarna efter en vända i E30:in...
så mobbas på ni bara

Förövrigt kommer den räcka gott och väl till det tänkta trycket och nya effekten
+ att det är sååå snygg tycker jag


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Ja, då var det ju de oxå... är inne i ett liten svacka igenJonny Karlberg skrev: Ska bli spännande och se vad den kommer att gå för till våren.
OCH då måste du lova att ställa på bilen![]()

har lite ågren över det med påställning/besiktning mm
ibland känns det som om jag som är lat skulle haft en bil som
ÄR reggad med turbo vid besiktning så man i stort sett bara kör igenom som med en vanlig bil

Men bara jag blir kvitt min onda rygg som exploderade i går vid 15 tiden så jag inte längre är sängliggandes
skall jag ta tag i motorbyggandet och se till att jag får ut bilen på vägen till sommaren


Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you