Uppdatering, idag skulle jag egentligen haft bilen i Mellansel och varit ute o kört var tanken, gav upp vid halv 5 imorse då jag inte fick ur luften ur kylsystemet på den trots att jag höjde upp kylaren osv. Ska bygga någon form av expansionskärl o blir nog kylarbyte igen..
Tips på placering av kärl?
Lite bilder från gårdagen, slängde in ett par stolar från nissan micra (tror jag?). Dessa var tänkta att sitta i brors epa någon gång i början på -90.
Idag är de inte lika coola men var säkert sportiga då, men man sitter faktiskt bra i dom!
Brände även dit ett fäste för växelspaken, syns i bild:
Ställde ner wastegaten ett par varv med till att börja med, hade kärvat ihop på gängen av värmen men gick till slut med wd40:
Sedan blev det en del småpyssel gjort, fick byta alla kylarslangar och monterade original 525kylare istället för dieselkylaren, monterade laddtrycksmätare, gjorde om fästet för alupanelen i bilen och bytte till en m6 bult istället för den självborrande som satt där innan, drog fast sprutet riktigt i instrumentbrädan osv osv..
Luftade även frambromsarna, tack till Tom E för hjälpen. Fick tryck nästan på engång, däremot så kärvar högra framoket så jag måste nog lös med det och motionera upp det.
I veckan ska jag försöka hinna lägga om däcken runt om på den, högra framdäcket har ordentliga torrsprickor och kordsläpp och bakdäcken är av modellen MS, har fortfarande inga isdäck och lär nog inte köpa några för då pajar nog hela bilen på engång. Framvagnen är grymt ostabil och bakvagnen gillar nog inte effekten utan fäste heller så..
Släpvagnen är nu framskottad iaf!