Riktigt kul med budget trimning!!
det va en nödlösning efter jag körde sönder den fina marin flexplattan.Blom142 skrev:JB-weld flexplattadet låter ju.... intressant
yes! det är samma bestyckning och dopigen är sjusterbar och i sitt min läge än så vi får bestycka ned lite på huvud munstycke tror jag och dopa på lite mer sen då blir det ännu bättre.dsimila skrev:Håller med om det. Håller också på med nåt ditåt.Riktigt kul med budget trimning!!
Tycker att det är intressant det där med dopningen.
Är det samma bestyckning som innan motorn uppgraderades?
Den plattan ni har lånat är ju gjord av några killar i ö-vik!Jens Gustavsson skrev:
vi har lånat en dyno flex platta av mickes motor som kanse peter linberg hinner cad rita av nån dag?
Har ingen bra bild på grenröret men det är inte speciellt hitech. Mellan 43 och 55 cm långa primärer innan kollektorn, sedan pulsdelat halva vägen tlll wastegaten. Turbon är en holsett H1C (51 in 65 ut) som Jag köpte av Simon Jonsson som har den gråa 144:an från tväråmark. Vi hade tänkt att prova en laddtrycksstyrning med Saabs APC-solonid som höjjer laddtrycket över 5500 så att samma vridmoment kan bibehållas till 7500 rpm men nu får väll det vänta till motorn sitter i bilen, vi har ingen ersättare till flexplattan än...Filaren skrev:Var är det för holset turbo? Hur ser grenröret ut?
Härlig motor på liten budget![]()
hur långt tror du 530 toppen hänger med utan att bromsa för mkt?
Vinner ni något på att köra med en 405/531 topp, eller stoppar kammen?
Hoppas att det blir mer bromsningar snart![]()
Mvh//Andreas