He he, ja nu är det ju till och med söndag kväll!
Började dagen med att köra upp bilen i dynon. Bytte ut uppstartsoljan (som visade sig vara aningen spritspädd) till Edge 10-60 och nytt filter. Luftade bromsarna och surrade fast.
635 Daniel på plats och ser till att allt går rätt till, som valigt med ett leende.
Börjar vänja mig vid Mtune nu efter lite knappande, känns lättnavigerat och stabilt.
Justerade till en tändmappen något för att få en vettigt bas att bygga vidare på.
Sedan började vi köra lite lätta svep för att se hur den beter sig. Helt klart spännande!
Efter några repor insåg vi att något inte stod rätt till då vi fick väldigt sent/långt ladd från lillturbon, ca 0,3bar.
Efter mer testande, bytande av WG fjärdrar, svedda fingrar, sugande/blåsande i reglerslangarna insåg vi att bypass WGn monterad under grenröret kärvade och var låst i halvöppet läg. Demonterade den och fick slipa ventilskaftet då den kärvare i styrningen, efter lite övertalning fungerade den bra igen och plockades tillbaks på plats.
Nu blev det annat lite i lillturbon! Nu funkade systemet faktiskt ungefär som tänkt
Har i nuläget ca 0,7bar i lågfartsladd och 1.1ba i högfart. Backventilen fungerar som tänkt dock kan själva klaffen börja vibrera i vissa lägen. Blir ev. att komplettera med fjäder eller liknande.
Har bara gjort en väldigt väldigt grov mappning än så länge. Den räcker precis att testa systemet med.
Betydligt med mappning kommer som väntat att krävas. Laddtrycksstyrningarna behöver samköras betydligt mer för att få en fin kurva. Dippar något nu innan stor turbon kommer igång.
Just över 300whp i nuläget på 1,1bar. Effekten är angiven i hjul kW och hjul Nm.
Här är en lite film där man ser reglerstången till den interna WGn i lillsnurran samt klaffen i backventilen.
http://youtu.be/jW9qQSPWWqg
Men det känns riktigt gött att systemet än så länge verkar lovande!