budget 760, mot 500hk Krockad uppdaterad

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nu har jag faktiskt tagit mig i kragen och börjat med denna nu när jag anser att racebilen är så gott som färdig, eller inte så mycket stora jobb..

har bytt bakvagn, fick inte in fälgarna med multilink, ja jag vet det är sjukt att göra så.
Men funderar på att testa en sådan detroit locker sen med så då vore det fint att ha en stel axel.

före sänkning och fälgarna
Bild

efter
Bild

bakvagn bilder
Bild
Bild
Bild


beställde delar till grenrör nu idag så jag får på gt37an med:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Du kan ju skicka Multilinken till mig om du inte vill ha den :wink:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Boournat lite lagom på höger bak.. ;);) Snyggt.. :)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

C Upp skrev:Du kan ju skicka Multilinken till mig om du inte vill ha den :wink:

du kan få köpa den till rätt pris;)



ja högerdäcket går åt även med multilink :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

volvo140turbo skrev:
C Upp skrev:Du kan ju skicka Multilinken till mig om du inte vill ha den :wink:

du kan få köpa den till rätt pris;)



ja högerdäcket går åt även med multilink :)


Beror de på att högerdäcket spinner lättare än vänster..? ;)
Med diff spinner de iaf lika hur man än snedlastar.. ;)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

det måste vara att kraften i diffen har lättare att leta sig ut genom till högerdäcket.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Snurrar inte kardan åt de hållt så att teoretiskt sätt lyfterhögerhjulet lite..? :) Har sett på endel bilar att de lyfter lite snett fram i starten.. Är de inte vänster fram som lyfter högst, dåligt minne..?
runevaden
För mycket laddtryck
Inlägg: 370
Blev medlem: tor jan 05, 2006 12:04 am
Ort: varberg

Inlägg av runevaden »

hur blev komforten efter balaxel bytet?. passar den rakt av. funderar starkt på att byta ut multilinken på 760in av besiktnings skäl då den står 740 i pappret.
Hallagårds Mek, mekanisk verkstad, försäljning av begagnade turbo, renovering av insprutningspumpar

Dodge Ram 2500 cummins 24v -99,
WV caravelle coach 2,5 tdi -90,
Dodge Dart gt -67 med Cummins 5,9 24v p-pump.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

runevaden skrev:hur blev komforten efter balaxel bytet?. passar den rakt av. funderar starkt på att byta ut multilinken på 760in av besiktnings skäl då den står 740 i pappret.

komforten vet jag inte hur den blev direkt.. sänkte den ju samtidigt..

Den krängde ju lite faktiskt förut och det har ju elimenerats lite nu.
Men jag tycker inte den går nått kasst bara för att det blev stel axel.

Det var itne så kul att byta..

Det du behöver är: göra fäste i karrosen för trekants bryggan (dom två skruven i bakkant), förstärka upp panhardstags fästet i karossen.
förlänga bromsrören och ev byta handbroms wire.

En annan sak som är värt att veta är att det är kört med hastihetsmätar givaren.
Dvs: ingen abs och ingen hastihetsmätare.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

går de inte sno kransen och flytta över till den stela axeln?
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
740r
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: fre dec 15, 2006 5:40 pm

Inlägg av 740r »

300hk det är rätt mafigt..
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

740r skrev:300hk det är rätt mafigt..
det är mer åt 450-500hk på g nu :)

hade jag bara haft stakar, spridare och en mappsensor som pallat så vore inte 550hk några problem..

Drömen vore ju 500hk med ett par nya spridare bara:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Daniel Bälter
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: fre dec 23, 2005 1:14 am
Ort: Mora

Inlägg av Daniel Bälter »

Trevligt bygge måste jag säga!
Fränt att b234an orkar me så bra på org kompa :)

Kul att prylarna pallar, men du hade jäkla tur att inte staken gick av, min 230 blev ihålig då staken for(klena modellen), kunde plocka ut mellan axeln i 3 delar :lol:

Nu blir man ju sugen att angripa 16ventilarn oxå, hmm får nog sluta läsa detta :hihi:

Nej då, detta ska följas :thumbright:

MvH //Daniel
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja den var jädrigt kul innan den rasade.. fruktansvärt mycket körglädje för pengarna..


Lagade min biltema bänkbandputs nu.. haha.. klite remskivor till servopump och någon rem jag fick tag på och ett plattjärn och en svets senare funkar den igen..
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Dalmasen
För mycket laddtryck
Inlägg: 367
Blev medlem: tor okt 28, 2004 3:19 pm
Ort: Ludvika Dalarna

Inlägg av Dalmasen »

Tommy vart är racet i Karlstad? Nån länk?
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
Skriv svar