Sida 13 av 23
Postat: tis jun 02, 2009 5:21 pm
av iron_man
ja då var motorn i kastad i bilen och uppstartad och allt verkar funka som det ska

lite fix kvar sen ska det ut och tuna in det
/jimmy
Postat: ons jun 03, 2009 6:43 pm
av iron_man
nu har vi prov kört den lite fast svår att veta hur den går med ett par gammla 165:or där bak

men du sitter slicksen på så nu ska det nog inte vara så halt.. vi ska prova lite mer och verkar allt ok så blir det nog piteå till helgen det tråkiga är att det sitter tandpetare som drivaxlar än
/jimmy
Postat: ons jun 03, 2009 9:18 pm
av nsx
Nice! Då kanske det kommer knäckas drivax... nej jag menar tider.

Postat: tor jun 04, 2009 7:42 pm
av iron_man

ja vi hoppas det är tider som ska knäckas så det blir ju lite feg starter
vi var ut och prova den och halt var det med slicksen på också
och orken känns att den finns där

så det blir att värma däcken och hoppas på bra med klister i piteå så 10:an blir av och vi kan lasta

än är det ju bara 1,5bar ladd
nytt för i år är en annnan kam med lite mer lyft och duration,gryma ventil fjädrar, slipad vev, 5 liters oljetråg. samt en annan vatten pump
/jimmy
Postat: tor jun 04, 2009 10:07 pm
av mattias
Det är rätt dimensionerat för att ta ut effekt ur prylarna, det blir intressant att se hur det går på lördagen. Hur pass nära är ni med tuningen?
Postat: fre jun 05, 2009 4:05 pm
av iron_man
den ska vara ganska bra men finns säkert massor att hitta om man har den i en bromsbänk. vi hoppas på att vi ska få tid till att köra den i bänken nån gång. man skulle nog lätt kunna höja tändningen med 4 grader men vi får se vad tid-kortet säger först
den är då lastad och klar för att åka upp i morgon

. vi hoppas på ett bra väder vi har börjat bli trötta på att sitta och lyssna på reng i piteå

Postat: lör jun 06, 2009 8:38 pm
av iron_man
jaha vad ska man säga... det blev ingen 10:a...
men det blev en ny slut fart på 207 km/h 0-402 på 11,259 tror 60 fot var på 1,8 så det var en lugn start
det var första och enda körningen för oss
sen börja det knacka nåt i motorn låter som ett vevlager

sen är det lite fix med kopplingen eller urtrampningslagret
Postat: lör jun 06, 2009 8:44 pm
av mattias
Nära skjuter ingen hare, men det är helt klart bra fart i maskinen. Vad väger den ?
Postat: lör jun 06, 2009 9:07 pm
av iron_man
jag skulle gissa på att den väger under 900kg mellan 850-900 bör vara nära saningen. vågen har varit upptagen eller inte fram tagen när vi har varit på väg att väga den

Postat: lör jun 06, 2009 9:44 pm
av GordonE
Hoppas att du får ihop den och kan åka snart igen, och att du reder ut vad problemet är så att du slipper det igen!
Tackar än en gång för mått hjälpen i vintras. Det verkar funka bra!
Mvh Gordon
Postat: lör jun 06, 2009 9:44 pm
av Mikael S
Go slutfart! Plockar ni bort vingen kanske den ökar lite till

Postat: sön jun 07, 2009 5:16 pm
av iron_man
vingen? det är ju bardisken

jo jag hade viljat vara utan den så länge den går rakt
ja nu var ankaret ut dragen och 1:an och 4:ans vevlager har snurrat i stakarna... och man fattar ju inte varför.. veven var ju ny slipad vev nya vev och ramlager ny oljepump och rejsolja. det är ju inte så mycket hk i motorn
det ända som har funkat bra var att få i växlarna
Postat: sön jun 07, 2009 5:31 pm
av mattias
För tight oljespel?
Postat: sön jun 07, 2009 5:59 pm
av iron_man
den ska vara slipad för 0.0038" - 0.0043" på vevlagrerna
det är nog bara att börja stifta lagrerna så dom inte kan börja snurra

Postat: sön jun 07, 2009 6:34 pm
av mattias
"Ska vara slipad... "
Mät, så vet du.