Sida 13 av 13

Postat: lör jul 03, 2010 4:30 pm
av mathias_a6
Tommy Luhr skrev:sjukt bygge, riktigt sjukt bygge.
Skaffa bra livförsäkring :P
Hehe, behövs inte i sthlm :P

Postat: lör jul 03, 2010 4:32 pm
av mathias_a6
knotan skrev::roll: sjukt ball... jag vill ha faktyorn är stor på den ramen,
var inne på å bygga lika till min 360 men "vågade" inte , men nu är dte nog klart när jag såg din vad jag har att göra nästa vinter :evil:

sjukt fränt projekt , hoppas allt funkar bra sen för dej :thumbright:
Tackar.. all insperation till detta projekt kommer här ifrån så hoppas på fler som följer efter. Man behöver ju inte köra 7.5 för att man bygger ett snabbt chassie :D första gången räcker det med en 10a... Sen kan man stå upp o köra snabbare :P

Postat: lör jul 03, 2010 4:42 pm
av mathias_a6
Karossen blir 31cm längre och kommer se ut nått sånt här :P

Bild

Bild

Postat: mån okt 18, 2010 5:35 pm
av Tommy Luhr
Tjenare!
Hur står det till här då?

Hör av er om ni vill ha mer hjälp med toppen, har lite nya teorier nu :)

Re: Toyota Starlet - B230, 574hk@6540, 25.1E Dragster, Sidan

Postat: ons aug 31, 2011 6:39 pm
av mathias_a6
Ja lite update då.

Bilen har startat, Karossen är på och vi har test kört lite.

Nytt sedan 574 är att grenröret har byggts om för att kunna kontrollera laddtrycket och det fungerar nu.

Även dubbla ventilfjädrar samt en sportigare kam sitter på.

Bilen utan kaross.
http://www.youtube.com/watch?v=mAy1D5M11t0

Bilen testar lite launchcontroll på 5500varv och 2an.
http://www.youtube.com/watch?v=lt0aaT3bg6E

Råkade bränna upp jordkabeln när vi skulle köra Stockholm Open men vi till till en helt okej LaunchControll :)

Re: Toyota Starlet - B230, 574hk@6540, 25.1E Dragster, Sidan

Postat: ons aug 31, 2011 7:15 pm
av robban
Hehe jasså är denna redan ihop, trodde man inte när man var förbi garaget ditt för några veckor sen :)

Såg halt ut dock..

Re: Toyota Starlet - B230, 574hk@6540, 25.1E Dragster, Sidan

Postat: tor sep 01, 2011 2:23 am
av mathias_a6
Robban, Emil hjølpte till att Starta igång den innan han åkte till Ungern.

Sedan dess har ja fixat o trixat. Tønkte mig på kjula 16-17 Sept :)

Re: Toyota Starlet - B230, 574hk@6540, 25.1E Dragster, Sidan

Postat: tor sep 01, 2011 8:09 am
av jonas landin
Så jävla helrätt!

Vad hade du för register med den gamla kammen(fs280)?

Re: Toyota Starlet - B230, 574hk@6540, 25.1E Dragster, Sidan

Postat: tis sep 06, 2011 6:21 pm
av mathias_a6
Jonas. Vet inte för ja fick inte till laddtryck eller nått anant då men det finns bromspapper på sidan 6 i tråden.

Senaste 2 veckorna har vi kört o pajat lite.

Började med att vi körde utan bakaxel olja, de va inte så bra. Låste upp bakhjulen på motorvägen och svängde av lite fint. :P ops bara byta pinion axel och lager för de vart stop där :)

Kör vidare lite på PBZ med att ställa grundladdtrycket som tyckte om att glida upp till 1.6bar innan vi slår av, hittar två sportiga fjädrar i wastegaten :)
Fortsätter med att dumpventilen läcker och de sinkar oss ett tag.
Vi fortsätter och ser Arash att nått hänt med tändningen :( Min triggerskiva är lös. Den skruvas fast och vi kör vidare :)
Men då tycker trigger skivan att den ska lossna igen så då poffar o smäller bilen på 8000varv och vi säger nu är det slut för idag :(

Vi fixar heli-coil till trigger skiva och ny dumpventil :)

Sedan skulle vi ut o köra lite igen då, fungerar okej med starter o så.

Kommer till första repan i Stockholm Open och lägger av en liten LaunchControl och burnis, så där bilen och ja kan inte backa.
Då har jord kabel till Generator tappat sitt plasthölje och åkt ihop med plus och en liten rökis kom upp ur motorrummet :P
Blev att bogsera hembilen.

Så va det dax för Norr VS Söder och som vanligt panik meckar vi alltid samma dag, ja tänkte att de är ju bara att byta jord så startar pisset.
Men de va ingen kräm i batteriet så det va lätt ordnat, ge på han igen och hör att han går runt lite för lätt. Fram med kom mätaren och hittar 0 på första cylindern.
Ja då ser en komips att kamrem rör på sig men inte kamen, Där hittar vi att cp-pinnen till kamdrev och kamaxel va kex.
Borra ut den i med en ny, inga problem på med ny bult.
Ja då va bulten av i kamaxeln. borra igen och ut med bulten :)

Nu kan de inte va fler "bara" så snurra på kamaxel o drev, men nej. Stumt. Där gav vi upp för kamaxeln ville inte någon stans.

Mats hade vart där idag och hittade en lashcap som hade hoppat och låg helt snett och ventilhuvudet hade fått styck så idag ska ja lyfta toppen och kolla vad mer som sagt stop :(

Mer info kommer senare ikväll :P