hur många grader backcut på volvo ventiler, 30grader?
mvh

hallo knutte här...i klass 2 upp till 2400 kubik och supernationela klassen max 3200kubik är det godkänt med plastning å modifering.. men inte klass4a alltså 2150 klassenLove skrev:Har du någon topp som har körts i rallycross i år?
Saxat från Sbf's sida:"RC-T SN 3.1.1 Motor med TvåventilsutförandeJens Gustavsson skrev:vet ej hur reglerna är för rally just i dag men kolla upp om du värkligen får plasta upp insugen så. (bara ett tipps innan du portar för mycket)
Fritt fabrikat. Högst två ventiler/cylinder tillåts.
Kamaxel/ar ska bibehållas på sin ursprungliga plats i motorn. Antalet får ej ändras. I övrigt fritt.
RC-T SN 3.1.2 Motor med Flerventilsutförande
Fritt fabrikat. Kamaxel/ar ska bibehållas på sin ursprungliga plats i motorn.
Tillförande av material till topplocket med t.ex. Svetsning eller gjutning är förbjudet.
I övrigt fritt."
Om jag inte minns helt fel så fick man inte tillföra material på två ventilstoppar förut,undrar varför dom ändrat sig?
tosk skrev:åker du 1.3mm säte bredd in och 1.5mm ut på 530/531 toppar, aven om d är turbo??
hur många grader backcut på volvo ventiler, 30grader?
mvh
Tommy Luhr skrev:tosk vad menar du nu?
Insug kör jag 1,2 upp till 1,5 beroende på applikation. avgas som oftast 1,5mm