Sida 13 av 62
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tor nov 10, 2011 9:22 am
av ogge
jag satt och tänkte på om det inte går att göra ett remhjul från ena kamaxeln elelr något liknande för drivning av generator? om det ens finns plats uppåt med det vill säga.
så får du ju bra laddning å . lär ju inte skada
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: tor nov 10, 2011 12:51 pm
av knotan
skulle säkert gå om man verkligen ville, men är trångt med IC rör osv vid kammdreven redan som det är...
jag kör på mitt vanliga vis å testar först, bygger om ifall det inte funkar. detta är anledningen att den måste upp i bänk för mappning helst direkt i januari
kommer svarva ett nytt hjul för multiribbrem på generatorn som är precis stor nog för att rymma fästmuttern.
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: fre nov 11, 2011 7:42 pm
av knotan
jag tycks ha fått tag på rätt kammar nu ialafall. dem borde dyka upp nästa vecka...
3000 för begagnade orginalkamar är ju inte vad man är van vid sen volvotiden
men men, ganska ovanliga och lagom bråttom å få hem dem så vad gör man....
har lite bilder på vad jag sysslat med senaste dagarna som jag kommer uppdejta imorrn eller senare ikvääll
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: lör nov 12, 2011 6:18 pm
av Toni
knotan skrev:
Om du kör med max 10" fälgar på släpet slipper du dubbdäck, även om du har dubb på dragbilen.
Om du ska köra omkring med den på vintern alltså...
Inte direkt vinterbil kanske...

Hm, skrev först, tänkte sen! I all välmening
Lycka till!
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: lör nov 12, 2011 6:31 pm
av knotan
Lol.
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: lör nov 12, 2011 6:41 pm
av J_R_M
Trodde först du menade 10" breda fälgar

Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: lör nov 12, 2011 7:20 pm
av jol
Toni skrev:
Om du kör med max 10" fälgar på släpet slipper du dubbdäck, även om du har dubb på dragbilen.
Om du ska köra omkring med den på vintern alltså...
Inte direkt vinterbil kanske...

Hm, skrev först, tänkte sen! I all välmening
Lycka till!
Tackar för tipset! Mvh 8" dollyvagn

Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: sön nov 13, 2011 10:44 pm
av knotan
Äntligen har jag fått tag på rätt kammaxlar.
borde dyka upp i början av veckan
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: sön nov 13, 2011 10:47 pm
av Mattias J
Klar med topparna? Några trevliga bilder på dem?
Mvh Mattias
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: sön nov 13, 2011 11:03 pm
av knotan
nej dem är inte färdiga ännu, ska ner till handelsstål imorrn eftermiddag och en meter lagerbrons till styrningar, efter dem är svarvade plus att kamaxlar och laschcaps är hemma så ska ventiler svarvas till rätt diamater sen lämnar jag topparna till Peter schmidt för mo0ntering ´med mirafräsning osv , har tyvär inte alla maskiner själv som behövs för den sista biten.
kommer upp bilder på topparna när dem är färdiga,
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: sön nov 13, 2011 11:30 pm
av Xuri
va fanken nicke har ni bytt garage eller har du gått å blivit golvläggare samtidigt som du blev formelförare ? är de hela stora hallen du har lagt golv i eller bara eriks lilla hörna ? ser ju jävligt najs ut

Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: mån nov 14, 2011 9:10 am
av knotan
japp golvläggare har man ju vart ett tag

Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: mån nov 14, 2011 12:31 pm
av ErikR
Xuri skrev:va fanken nicke har ni bytt garage eller har du gått å blivit golvläggare samtidigt som du blev formelförare ? är de hela stora hallen du har lagt golv i eller bara eriks lilla hörna ? ser ju jävligt najs ut

Min lilla hörna är numera formelbilsgarage.
Jag flyttade ut när jag började bygga hus.
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: mån nov 14, 2011 4:33 pm
av Xuri
de var som sören
förlängesen jag var uppe å kolla läget hör jag.... tror man kan stå å glo ett par timmar på den där kärran...
Re: Lola t91--- alfapowerd
Postat: ons nov 16, 2011 9:59 pm
av knotan
fortfarande går det sakta (men säkert) frammåt
kärran ligger på is tills vidare,
mycket skit som ligger som måste gå före, '
extrajobb massa tiltonkopplingar osv å sånt som ger lite extrapengar så man inte vill säga nej till.
men lite händer,
fick hem material till ventilstyrningar via Madmange på JVL, så har fått till alla styrningarna i rätt längder å i rätt ytteridameter (våran nya kinasvarv på jobbet va lite halvmeckig att få till presspassningen på första bitarna innan jag kom på knepen med hundradelarna)
sen va såklart alla 6.9 borr som bortblåsta så jag kom inte vidare, är kvar å borra alla styrningarna till 6.9mm å sen fasa ändarna så är dem klara för att bankas i, lär väll bygga ett bra dorn med iofs.
insuget är så gott som klart för bläster och pulvermålning,
runners lite kapade för att rymma en längre (konad) siliconslang , konar från dryga innerdiameter 35 vid insugsfläns upp till 50mm Id längs uppe i plenum til skillnad från orginal då den va 37-38mm vid plenumets mynning.
vet ej hur stor skilnad detta gör, men det KÄnns bättre iallafall
sen även svetsat om en tomgångsmotor till AN8 och fixat ett fäste direkt på plenum för tomgångsmotorn.
nästa steg som sinkar mej är att insugsventilerna jag hade köpt hem hade jag fått fel, skulle haft 7mm skaft men fick 6mm, så då passsar ju inte retainers och knaster jag köpt. får beställa hem titanventiler för 7mm skaft till insuge med, så det lär väll ta nån vecka eller två innnan dem kommer
