Ponte: Jag är grymt sugen på att köra lite nu. Men att insuget passade gjorde att jag sparade en del tid!
Jag har ungefär samma prioriteringar som du, i med motorn, bygga torpedvägg och kardantunnel, byta till volvo bakaxel, fixa kardan , dra elen, fixa kylsystem, och starta. Kommer köra med rensad kaross, inga dörrar, luckor, rutor och så, i början bara för att känna på lite så man orkar fortsätta. Har en gammal avstängd vägstump en bit från garaget man kan köra lite framochtillbaka på.piraten skrev:jo, jag vill få bilen körbar, se vad man har lyckats åstakomma och sen kan man ju ta lite delprojekt eftersom. får se hur mycket tid det blir över om man hinner börja göra något åt karossen innan semestern är slut.
Kan nog bli bra, bara en uppsättning större fälgar brukar göra gott för utseendet.piraten skrev: har börjat fundera på plastskärmbreddare fram och bak och en uppsättning 16" fälgar, men först få igång kärran!
Jo det är som en ganska bra motivationshöjare få höra lite brummpiraten skrev:jo, jag vill få bilen körbar, se vad man har lyckats åstakomma och sen kan man ju ta lite delprojekt eftersom. får se hur mycket tid det blir över om man hinner börja göra något åt karossen innan semestern är slut.
har börjat fundera på plastskärmbreddare fram och bak och en uppsättning 16" fälgar, men först få igång kärran!
Ja, det känns som att det är dags, har ju varit lite trassligt med motivation i vinter, men nu har jag gett mig fan på att komma på gatan så man verkligen kan få upp motivationen. Vi får väl se vem som får vrida om startnyckeln förstHerman skrev:
Jag har ungefär samma prioriteringar som du, i med motorn, bygga torpedvägg och kardantunnel, byta till volvo bakaxel, fixa kardan , dra elen, fixa kylsystem, och starta. Kommer köra med rensad kaross, inga dörrar, luckor, rutor och så, i början bara för att känna på lite så man orkar fortsätta. Har en gammal avstängd vägstump en bit från garaget man kan köra lite framochtillbaka på.
Kan nog bli bra, bara en uppsättning större fälgar brukar göra gott för utseendet.
Ska med intresse följa den här tråden i sommar och jag önskar dig lycka till.
/ David
Vi får väl se, eventuellt. Är sugen på att försöka klämma dit en uppsättning juventus 16" och de är väl 8" breda om jag inte minns fel.j0jje skrev: Jo det är som en ganska bra motivationshöjare få höra lite brummVilka breddare då? rp:s?