Tack tack! Trevliga kommentarer
Då var vi klara med bromsningen för den här gången
Ikväll har vi bara kört några svep, och mest koncentrerat oss på att få fram lite data att beställa converter efter.
Motorn är hel, och verkar trivas något oerhört!
Återstående innan den hamnar i bilen igen är dubbla wg:s då vi haft problem med att 88:an ville ladda mer än vi ville
Angående effekt, som verkar vara det folk vill veta så är det svårt att säga vad motorn lämnar. Vi har varit upp i 8500 rpm och 2,5 bar laddtryck, men då kunde inte effekten mätas, så ikväll körde vi ett svep och lyckades få bänken att streta emot 1201 hk vid 8200 rpm och 2,0 bars laddtryck.
Att dessa siffror inte visar vad den kommer lämna när den får sjunga ut kanske står klart, men jag tänker inte spekulera i vilken maxeffekt den lämnar. Det får slutfarterna på strippen utvisa
Tyvärr verkar det som att det var i överkant av vad bänken mäktade med när vi matade på 2,5 bar och 8500 rpm...

Inte kul att det blev så, men det är väl inte så mkt att göra åt. Hoppas Phredde och Robert hittar på någon smart lösning så dom kan bromsa ur volvo-motorn!
Slutligen, tack till alla inblandade, och speciellt till er som hjälpt till på slutet som gjort det möjligt att starta upp den och bromsa klart inom 3 dygn. Ni vet vilka ni är!
Spciellt tack till Robert Ågren som med sin lugna och metodiska stil skött bänken på ett utmärkt sätt!
Även Mekonomen som sponsrat med olja under bromsningen och utlåning av bil att frakta motorn i.
Självklart stort tack till PPF/Ärtan/MRM som gett fin support och tips.
Nu återstår att få bilen klar så fort som möjligt så att det blir nå åka av i sommar
/Simon