Tack till Mattias, Peter och Conny som följde med till Åmsele idag och hjälpte till med crew mek. Bilen gick klanderfritt och den mesta tuningen var att förbättra mappen där motorn stallar mot turbin samt inkörning av chauffören som var lite ringrostig. Tiderna blev bättre för varje repa med några trevliga hjullyft i starten. Provade att dra ur den på varv mellan växlar men den trivdes bättre på tidiga växlar som gav högre slutfart. Kändes ovant att packa bilen på släp igen när den fortfarande var hel Hoppas det fortsätter så. Nu är det bara att skruva upp trycket
Det kändes så också. Krängde inte det minsta och gick rakt hela vägen. Hade en del vibrationer uppe mot mål. Misstänker att den ena fälgen har lite kast. Ska ordna det till nästa gång. Om ivern tar tag i mig blir det även att byta utväxling. Den är väl låg nu. Bilen varvar nog ut vid 300 meter som det är.
Hittade ingen bild från bromsningen på just 1,2 så vi får nog gå in på nån logg från bromsningen för att se vridet vid det trycket. Ska dubbelkolla loggen från tävlingen också för att se om trycket stämmer mot det jag tror det var. Här är länken till tråden med bromsningen. Där kan man få en bättre uppfattning. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=96690