Sida 14 av 16
Postat: tor maj 14, 2009 10:17 pm
av Erik Gustavsson
bara en fråga, du kör inte med o-ringat block ? hur bra håller topplockspackningen då ?

Postat: tor maj 14, 2009 10:34 pm
av ogge
det är inte oringat. har hållt än så länge. har inte varit ovala ringar heller vid demontering av toppen.
Blir till att köra med en orginal goetse packning igen annars får man vel oringa

Postat: fre maj 15, 2009 7:24 am
av G.Nauta
Spjället var riktigt smutt

vart kan man köpa såna ?
Postat: fre maj 15, 2009 7:28 am
av Erikk
KL-Racing
Ser bra ut Oskar!
Postat: fre maj 15, 2009 9:48 am
av Stener
Antar att du sätter triggerskivan på framsidan för att kunna ha ett lättare svänghjul? Så du bygger en hållare för vevaxelgivaren på framsidan nu då? Ska bli intressant och se ifall det funkar bra, aldrig sett något liknande förut

Postat: fre maj 15, 2009 3:39 pm
av ogge
Stener skrev:Antar att du sätter triggerskivan på framsidan för att kunna ha ett lättare svänghjul? Så du bygger en hållare för vevaxelgivaren på framsidan nu då? Ska bli intressant och se ifall det funkar bra, aldrig sett något liknande förut

Att ha den monterad fram på remskivan har jag haft innan med och det har fungerat kanon
Det blev att sätta dit triggern på ramskivan när jag skaffade lättare svänghjul och min sachs 765 tryckplatta
Postat: fre maj 15, 2009 6:27 pm
av Stener
Okej fränt

Postat: lör maj 16, 2009 3:46 pm
av ogge
Postat: sön maj 24, 2009 11:01 am
av ogge
Jag har en fundering angående portning på insugsidan. ventilstyrningarna rekomenderar ni att pressa ur dom eller är der bara att fila ner dom?
Postat: tor jun 04, 2009 5:22 pm
av 242
en fundering bara hur mycke svarva du av kolvarna och vilket komp hamnar du på????
Funderar själv på 16v till min 242:a men dom har väll ganska högt komp dom motorerna
Mvh
Robban
Postat: tor jun 04, 2009 8:56 pm
av ogge
jag svarvade av dom 1mm bara tror det blir 9.5:1 ungefär i kompa.
sen ska ja åka etanol med så tror det blir ganska så bra ändå.
motorn e helt ihopsatt nu och ska kastas i bilen i helgen sen blire att bygga grenrör och insug. hehe
hoppas även att mina coiloverfjädrar kommer imorrn så man kan montera dom å få de projektet avslutat iaf.

Postat: fre jun 05, 2009 5:52 am
av Stener
Grett

Ser fram emot en film!
Postat: tis jun 16, 2009 5:11 pm
av ogge
nu är det dags att liva upp en gammal tråd.
har byggt klart soppa systemet med fuelcell bak och 3st pumpar med mera.
även byggt ett nytt grenrör som ska försöka helsvetsas i helgen lär bara hitta en plats för wastegaten e lite trångt
mina coilovers är även klara dom med det blev asnajs

Postat: tis jun 16, 2009 5:28 pm
av Stener
Den ser jävligt frän ut
Kör du med catchtank också eller? Lär ju bli problem annars med 500 kusar

Postat: tis jun 16, 2009 5:31 pm
av ogge
fuelcell behöveer man inge catchtank:)
dom e kopplade direkt till tanken med 2 feta utgångar så pumparna får nog mat så det räcker
