Sida 14 av 29

Postat: mån jun 09, 2008 10:21 pm
av Jens Gustavsson
ok inte så konstigt mellan axeln gick sönder då pinjong vinkeln vart rakt upp :)

som jag och fredde holmgren sa "det där ska inte hända mellanaxeln, drivaxlarna ska gå före :hihi: "

Postat: tis jun 10, 2008 6:10 pm
av HaLinG
Ja precis ! Tittade på drivaxlarna dom såg helt raka ut

Postat: tis jun 10, 2008 6:19 pm
av HaLinG
Jag tänkte höra alla som har bilder o film från edps på våran bil.
Skulle vara kul om man kulde få ta del av dom högupplösta bilderna skriv ett PM eller nått om du har nå bilder.

Postat: ons jun 11, 2008 6:21 pm
av Jesper 78
Grattis till nian. Ändå ska de ju inte gå med en 7:a som alla säger. :wink:

Jag ville bara höra hur ni ställt fyrlinken för att ha så bra grepp. Själv har jag ca. 180 hk i min sjua och noll i chassireaktion. Har ca. 2.3 i 60 fot.

Skulle bli väldigt glad över tips eller en bild med ena hjulet av....please!! :D

Postat: tor jun 12, 2008 8:27 pm
av HaLinG
Tackar !
Jag e lite fel persion o fråga det är mattias som är insatt i det.
Men vi körde med helt parralella stag ifjol då blev det 1.47 i 60fot
och nu är det ävre staget höjt ett snäpp på bakaxeln och nu fick vi 1.44 som bäst och stenhårt fjädring bak men ändå tar hjulen i hjulhusen när man gör en start

Postat: fre jun 13, 2008 9:26 am
av JoBy
Borde inte staget höjas fram istället? Då borde chassiereaktionen trycka ner bakaxeln för bättre fäste samtidigt som fjädringen inte bottnar lika lätt.

http://www.afcoracing.com/tech_pages/4link.shtml

http://www.chevyhiperformance.com/techa ... enter.html

Postat: fre jun 13, 2008 9:51 am
av HaLinG
Jag ska kolla upp de snart så jag inte minns fel

Postat: sön sep 07, 2008 11:47 am
av Richard
Så vad hände med bakänden igår ?
Det lät lite illa sista svängen...

Postat: sön sep 07, 2008 12:24 pm
av Jens Gustavsson
race raport :)

6.30 nått med 183 i slutfart om jag inte mins fel? vilket laddtryck? vad var 201m tiden på 9.56 repan?

Postat: lör sep 13, 2008 4:48 pm
av HaLinG
Det var 6.30 187kmt
det var 6.0 189kmt i piteå med det var ca 3hg mindre ladd nu så de var bra vi han inte fixa fyringkstaget i fällfors häller så de var guppigt och sämre fäste

Postat: fre feb 06, 2009 8:18 pm
av HaLinG
Det har inte hänt så mycke föränns dom senaste veckorna farsan och bror håller på att bredda bakskärmarna ca 6cm st dom blir i kolfiber
OBS mobil kamera

Bild

Bild

Sen har jag tagit upp bakaxeln o konstaterade att alla planetdrev i lamell diffen var skrot. Vi har inte bestämt oss än hur vi ska göra med den biten än

Bild

I veckan köpte jag några 13" däck jag låter bilderna tala för sig själv :twisted: alu fälgarna ska på däcken sen

Bild

Bild

Bild

Postat: fre feb 06, 2009 8:30 pm
av HaLinG
De här e depå moppen Workz 06
med teflon mats byggd 146cc motor
Den här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=12888
(första motorn)
eget byggt avgasrör 12-14" däck mm mm

Bild

Bild

Postat: lör feb 07, 2009 8:01 pm
av Sleeper_86
ang. diffen så forskade jag lite i detta innan.. 5 år sen så priserna har säkert ändrats..

krysset i mitten kostar ca 700/pinne.
smådreven/planeterna 500/st
lameller 100-150/st
"stora drevet" som drivaxlen sticker in i, håll i er 3500/st!!

dessa priser kom från volvo sommaren 2004.

Postat: ons feb 11, 2009 9:58 pm
av HaLinG
Nu är de snart dags för årets första körning !
På lördag blir första körningen på is med bilen den är nästan färdig fattas bara provesoriska skärmar

Det vart en nödlösning med svetsad diff tills vidare får se om de funkar

så här ser de ut nu iaf med 22mm Långnabb :twisted:
Nu blir de åka av !

Bild

Bild

Bild

Postat: ons feb 11, 2009 10:06 pm
av Steve
Grymt! Hoppas nån ska filma?