Sida 14 av 20
Postat: ons aug 26, 2009 1:27 pm
av Evert
Kanon Mattias, även Steve som har lite tid över så att säga

Postat: ons aug 26, 2009 1:50 pm
av mattias
Nu har jag mailat konstverket till Steve..

Postat: ons aug 26, 2009 5:52 pm
av Steve
Ungefär såhär såg mattias skiss ut, ni får väl säga till om ni ser nåt fel så ändrar jag

Postat: tor aug 27, 2009 7:11 am
av Evert
Jisses, Steve

du har ju talang
Blev bra det där, bättre överskådligt än kladden

Jag får ju andvändning av mina dioder nu på instrumentbrädan som var
tänkt som shiftlight till detta istället

Postat: sön aug 30, 2009 9:47 pm
av Evert
Har lyckats få lite tid i garaget oxå i kväll
känns kul att man kommit en bit på vägen på nya motorn faktiskt
man får ju sjuka utsvävningar när man har allt i bitar, porta, dieselvev....
men jag har ju tänkt hålla mig i skinnet med denna motor och se vad man kan kräma ur en i stort sett std M20
om nu ingen har dåligt inflytande på mig och övertalar mig annat
Vad ska jag köra med för bult till toppen och vilken toppackning ska jag köpa
Har försökt spå i botten på en ostkrokspåse men det var mest suddigt och som en gul dimma...
Så vad säger dom gamla grekerna egentligen
Ska man kosta på nya org bultar eller ska jag satsa på 12:9
ARP finns inte som tillval enligt A-kassan...
Här ligger toppensakerna och bara väntar tillsammans med Z45 att få hoppa tebax i toppen igen
Ett riktigt bad för denna killen sedan är han redo för dans

( allt är inte klart ang denna lirare )
Denna sida upp...
Bara att riva överfallen kvar för att dra upp veven och stakar/kolvar

Postat: mån aug 31, 2009 11:10 am
av Jonny Karlberg
Jädran vad det här jobbas

Postat: ons sep 09, 2009 9:53 am
av Evert
Jaha, lite mera tid har spenderats i garaget och motorn är riven.
nu återstår egentligen bara en storrengöring på alla delar samt block och topp.
Sedan skall topp och block till Mickes motor för lite honing och O-ringning + mirade ventilsäten
ja sedan väntar bara ihopsättningen + lite blästring av diverse saker

Sakta men säkert går det men hoppas på körning till snösmältningen
Ett stycke tomt M20 block, väldigt skitigt!!
Löständerna mm
Postat: ons sep 09, 2009 8:41 pm
av Jonny Karlberg
Uj! Å int ring du

Postat: ons sep 09, 2009 10:11 pm
av mattias
Du har tempo du!
Måste ta i allt vad jag kan för att hinna ikapp tror jag, men än är du inte förbi..

Postat: tor sep 10, 2009 12:09 pm
av Evert
Ja, det var på vad du kallar arbetstid Jonny som jag tog mig ett ryck
därav det uteblivna samtalet
Sant där Mattias jag är inte i kapp än men...
Nä, men jag vet hur det är med mig och min iver mm bäst att hugga i medans den finns
Har förövrigt en Yamaha stx 440 -76 som skall igång och uppdateras innan vinterns
Burkarkupp drar i gång och då får Bmw:n stå åt sidan ett tag.
Planen var att få iväg block och topp till Micke innan jag börjar med skotern, därav mitt ryck
Bara toppen kvar nu
Bilder

Postat: tor sep 10, 2009 3:05 pm
av Scrazher
åååh evert din filur! Jag "vill" också mecka M20...
Postat: fre sep 11, 2009 10:23 am
av Evert
Ja, det är väl bara att du tar dig i kragen och sparkar igång din E30 Emil
Tur att inte Frun var hemma nu när toppen tvättades...
Men det är den gjord och nu är det väl bara att ringa lite samtal och
planera in en leverans av block o topp när jag har någon ledig tid över
Bilder:

Postat: fre sep 11, 2009 10:45 am
av Nicke Nyman
Du är flitig Nicke. Helt klart!

Postat: fre sep 11, 2009 10:53 am
av Jonny Karlberg
Evert skrev: när jag har någon ledig tid över
Ja det borde ju inte vara så svårt för dig

Postat: fre sep 11, 2009 11:09 am
av Micke Johansson
Är det min gammla Z45a ?
