Sida 14 av 21
Postat: ons dec 31, 2008 1:32 pm
av Rydberg
B20TicPower skrev:Ja, har du köpt rätt vev lager så borde du
ju bara kunna smacka ihop det?
Du vet väl vad du köpt för lager?
Är det b21-23-b20b lager så funkar det..
Vilket moment ska du dra vevstaksmuttrarna?
Har du beg eller nya bult?
Nu tror jag att jag vet vad som e felet, bilen som jag hade motorn i var en -73a så hade köpt lager till en -73a, visade sig att blocket är -74/75/76 så har beställt lager från kg o ser om d blir bättre med dom(vilket d borde bli)...
Postat: ons dec 31, 2008 1:55 pm
av Roger Persson
Rydberg skrev:B20TicPower skrev:Ja, har du köpt rätt vev lager så borde du
ju bara kunna smacka ihop det?
Du vet väl vad du köpt för lager?
Är det b21-23-b20b lager så funkar det..
Vilket moment ska du dra vevstaksmuttrarna?
Har du beg eller nya bult?
Nu tror jag att jag vet vad som e felet, bilen som jag hade motorn i var en -73a så hade köpt lager till en -73a, visade sig att blocket är -74/75/76 så har beställt lager från kg o ser om d blir bättre med dom(vilket d borde bli)...
Det är den 8 bultade veven som avgör vevlager,
blocket spelar ingen roll.. Sätter du ihop staken
med fel lager så blir det troligen springor med b20a
lager i staken, eftersom b20a staken har mindre
storända än m staken.. Det blir även om det nu går
att få ihop det fel någon tiondel extra spel..
En m stake på en 6 bultad vev med rätt lager blir nollspel..
Postat: ons dec 31, 2008 2:14 pm
av Rydberg
B20TicPower skrev:Rydberg skrev:
Nu tror jag att jag vet vad som e felet, bilen som jag hade motorn i var en -73a så hade köpt lager till en -73a, visade sig att blocket är -74/75/76 så har beställt lager från kg o ser om d blir bättre med dom(vilket d borde bli)...
Det är den 8 bultade veven som avgör vevlager,
blocket spelar ingen roll.. Sätter du ihop staken
med fel lager så blir det troligen springor med b20a
lager i staken, eftersom b20a staken har mindre
storända än m staken.. Det blir även om det nu går
att få ihop det fel någon tiondel extra spel..
En m stake på en 6 bultad vev med rätt lager blir nollspel..
menade att jag beställt 6 bults lager iställe för 8bults....
Postat: ons dec 31, 2008 2:35 pm
av Roger Persson
Rydberg skrev:B20TicPower skrev:
Det är den 8 bultade veven som avgör vevlager,
blocket spelar ingen roll.. Sätter du ihop staken
med fel lager så blir det troligen springor med b20a
lager i staken, eftersom b20a staken har mindre
storända än m staken.. Det blir även om det nu går
att få ihop det fel någon tiondel extra spel..
En m stake på en 6 bultad vev med rätt lager blir nollspel..
menade att jag beställt 6 bults lager iställe för 8bults....

Ser inte speciellt fel ut i mina ögon? Vad sa du att du ville ha för lager när du beställde? Sa du att det var till M-stakar och ram till 73 block?
Bäst vara säker, ja vet att ja har lager ligger i garager som är rätt.. Det finns ju olika tillverkare av lager så inte omöjligt att det kan finnas olika mått.. Det bästa äv väll att mäta lite vad man har för spel med tex digitalt skutmått.. Har en stake ligger här hemma och det ser ut som lageret täckt en bit in så att det blir en kant ung som på bilden med det smalare lageret.. Så ja tror på det smala.. Men bäst kolla med kg, dom borde ju veta och kunna mäta..
Postat: tor jan 01, 2009 12:21 pm
av Rydberg
Jo jag har för mig jag beställde till -73ans block o sa att d var M-stakar, köpte ju kolvar samtidigt så skulle se vad han rekommenderade...Ramlagrerna passade iallaf men d kanske e samma på 6 o 8bultat? Har iallaf skickat efter ett par vevlager till -74/75/76 så får se om d blir bättre med dom...
Men du säger alltså att d går o köra såhär?
Postat: tor jan 01, 2009 2:25 pm
av DruTTeN
har du beställt lager till 74/75/76 så har du ju beställt precis likadana som du har sitter i vev staken nu.
Postat: tor jan 01, 2009 2:47 pm
av Rydberg
Får skylla på att d e dagen efter nyår, har iallaf ändrat ordern till 6bultade lagrerna nu...

Postat: tor jan 01, 2009 2:56 pm
av LarC
Kör du inte med 8-bultad vev och m-stakar? Då ska du ju köra med dom vevlagrena som är till sena b20 och b21/23
Postat: tor jan 01, 2009 3:07 pm
av Rydberg
Okej, nu tror jag att d blivit lite ordning...Avbeställde lagrerna en ggn för alla då jag(drutten) inser att d inte blir bättre med dom bredare lagrerna heller, kommer ju ändå saknas lite till höger om klacken då den inte e bredare där....
Postat: tor jan 01, 2009 3:09 pm
av LarC
Vad är igentligen problemet? Är du rädd att det blir för lite lageryta?
Postat: tor jan 01, 2009 3:16 pm
av Rydberg
LarC skrev:Vad är igentligen problemet? Är du rädd att det blir för lite lageryta?
Ja, inte tror jag att d e spec. nyttigt för en motor o åka runt med för små lager....Men skitsamma, andra har kört såhär så jag drar ihop det senare
Postat: lör jan 03, 2009 7:48 pm
av Rydberg

Das pinne

Fick sig lite färg

Imorron tror jag d blir att bygga skvalpplåt, förberedde lite idag för d....För den som undrar vrf jag tagit bort org. plåten så
hade d hamnat ne jävla massa blästersand där under som inte gick o få bort, så kmr bygga heltäckande skvalpplåt o borra ett nytt hål där d gamla var!
Postat: lör jan 03, 2009 7:50 pm
av Rydberg
Är mitt block ett E block från -75 lr vad betyder dessa siffror?
Postat: lör jan 03, 2009 11:19 pm
av Rasmus Annander
ja jag tror att de är som på toppen.. att de visar År månad o dag
Postat: sön jan 04, 2009 9:24 am
av Victor Heinerud
Japp, det är datum så ditt block är från -75
Ser för övrigt riktigt bra ut!
//Victor