Sida 14 av 38
Postat: tor jul 22, 2010 1:30 am
av Moggemx
Blir nog att svarva nya distanser med rätt höjd direkt! Blir enklare och känns bättre än att hålla på med shims och grejer
Sen ang. om gördeln gör nån nytta så vet jag faktiskt inte det, Borde ju inte bli sämre än utan iaf!
och som Andreas säger så sitter ju den där oljepumpen lite dumt till så man får väl klämma dit så tjockt det går!
Iofs så hade man ju kunnat göra en tjockare gördel och sen bara fräsa ner tjockleken vid pumpen bara. . .
Postat: tis jul 27, 2010 5:59 pm
av Moggemx
Postat: tis jul 27, 2010 6:11 pm
av benkoilovikka
Det slant ganska bra när du väl började haha xD först var det "bara" elboxen och sen tittade man efter 5 min så var det annu mer borta

Postat: tis jul 27, 2010 7:36 pm
av P Mäki
Rondellen är en vän att lita på! han gör saker som inte får plats att få det

har själv råkat upptäcka det ett antal gånger i garaget

Postat: tis jul 27, 2010 8:28 pm
av Moggemx
Jo helt klart!

Min rondell har varit lugn ännu, Men var nära att det for en större bit i innerskärmen. . . men kom på att det måste få plats ett hjul på insidan också !
Var och sneglade med rondellen i bagaget också, men fick sansa mig och tänka att om det ska finnas minsta lilla chans att hinna få igång den innan snön kommer så ska jag inte kapa upp nånting där!

Postat: tis jul 27, 2010 9:21 pm
av Pitbull
De ser bra ut... =)
Kör på så att man får se lite filmer.

Postat: tis jul 27, 2010 9:42 pm
av Moggemx
Ska göra så gott jag kan
Har börjat oroa mig för växellådan också :S Undrar om min Getrag 260 överlever en mappning ens

Ska försöka få tag i en Getrag 280 iaf, Då borde det hålla lite bättre iaf
Har inte ekonomi att skaffa nån värre ännu! Är så mycket annat som måste kostas på ännu

Postat: ons jul 28, 2010 9:30 am
av Pitbull
Moggemx skrev:Ska göra så gott jag kan
Har börjat oroa mig för växellådan också :S Undrar om min Getrag 260 överlever en mappning ens

Ska försöka få tag i en Getrag 280 iaf, Då borde det hålla lite bättre iaf
Har inte ekonomi att skaffa nån värre ännu! Är så mycket annat som måste kostas på ännu

Vilken effekt siktar du på?
Postat: ons jul 28, 2010 10:01 am
av Pimplaren
Moggemx skrev:Ska göra så gott jag kan
Har börjat oroa mig för växellådan också :S Undrar om min Getrag 260 överlever en mappning ens

Ska försöka få tag i en Getrag 280 iaf, Då borde det hålla lite bättre iaf
Har inte ekonomi att skaffa nån värre ännu! Är så mycket annat som måste kostas på ännu

260 håller nätt och jämt med 630 i maskinen!
280 verkar det spruta om också

du lär ju sikta på 800whp eller?

Postat: ons jul 28, 2010 6:02 pm
av Moggemx
Nå jag vet inte, lär nog bottna denna turbon iaf rätt fort enligt några jag pratat med. .
Förra ägaren av maskinen pressade ur den 793whp 843nm vid 1.3bar och 881whp 897nm vid 1.6bar

Dock med en GT4202R turbo och annat grenrör då!
Lär väl hamna där nånstans tillslut, men till och börja med så får vi se hur långt Hx55:an orkar med !

Postat: mån aug 02, 2010 9:32 pm
av Moggemx
Ojoj, Nu snurrar rondellen igen . . .
Postat: mån aug 02, 2010 9:38 pm
av P Mäki
Ojoj, Nu snurrar rondellen igen . . .

Postat: tis aug 03, 2010 12:03 am
av Fredrik Y
rakstäld så får du inga problem med plats på avgas sidan

sen så äre juh allmänt fränt med rakstälda motorer

Postat: tis aug 03, 2010 12:58 am
av Moggemx
Hade velat vrida upp den litegrann iaf, Men blir så satans tight med insuget då. . Och jag orkar bara inte bygga ett nytt just nu

Postat: tis aug 03, 2010 2:20 am
av Fredrik Y
du får låna mitt insug om det är de det hänger på så du kan provköra innan vintern
