Sådär fick lite gjort i garaget idag med har hel svetsat stagen från fjäderbenstorn
till diff fäste samt fyllt på olja i diffen och lagt igen reservhjulsbaljan.
Satte även upp en verktygstavla och fixade lite på garageplatsen
Sådär en liten update igen, byggde fäste för batteri idag samt målade skuffen.
Köpte även ett ratt nav och plåtade igen mitt konsolen där det kommer att finnas lite knappar och även kanske någon mätare.
Sådär dags för en liten update igen, har varit i malmö typ hela veckan och jobbat så inte fått så mycket gjort men hämtade min topp igår efter lite renovering:
Blästrad, lite nya styrningar och tätningar, inslipade ventiler, planad, och lite portad. TTR Jompa har även svarvat av kolvarna lite grann.
Skulle slå ihop min bottendel idag dock så märkte jag idag att jag stakarna jag fått inte är viktade skiljer 5,3g men har pratat med försäljarna och dom skulle skicka ut nya på måndag så det löser sig.
Senast redigerad av Fernis den lör apr 02, 2011 10:26 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Kanske inte men men det skiljer 5,3g på dom vilket det itne sak göra försäljarna har svarat iaf och även han höll med om det så han skulle skicka ut nya på måndag så det löser sig
fugazi skrev:2,60-1,90=0,70... det är ju inte ens 1mm!
Det är väl inget att gnälla över?
Det skiljde 5,3g i vikt mellan den tyngsta och den lättaste staken vilket EJ är okej det sa till och med försäljaren som sa att de inte ska va mer än 1g skillnad, och dom skulle skicka ut nya på måndag, de måtten jag visade med sjutmått va så random på alla stakar därför jag reagerade osv
Sådär lite update igen har stått lite stilla pga varit borta och jobbat hela helgen och lite strul med stakarna men nu har allt löst sig, slog ihop kolvar och stakar i botten igår samt lite finish arbete på karossen, på med vinge, bakre kofångare samt lackat rött där vi kapade upp vid b-stolpen för breddning osv, lite bilder:
Nu banan har det hänt lite grejer, bilen tog sina första riktiga andetag idag var ute och fick sig en rejäl tvätt och banan va fin den blev är riktigt nöjd med hur allt brev med breddning osv.
Har även skickat på toppen så bara kammar som ska ställas in och lite sånt småpill kvar med motorn nu sen ska den i.
BILDER:
Motorn:
Innan tvätt:
Tvätt:
Efter tvätt:
Blev väldigt nöjd med breddningen satan så hård den blev.
Sådär efter en full dag i garaget med både besök av Eskilstuna borna och sedan kom RonnieAVR och ställde kammarna rätt, hela buren vart även svetsad också så det är helt klart, började måla bilen invändigt med svart, Riktade även till fronten så gått som det går och lackade den blir bild nästa gång när allt torkat.
Men motorn är ihop nu ska bara fixa oljetemps givare i trågen sen ska motorn ner blir nog imorgon eller måndag
Byggde även ett litet soppa pumps fäste.
BILDER:
Motor
044 hållare
Målning invändigt
Svetsning av det sista på buren
Sen en lite dekaltrim från Eskilstuna borna (Stiiiv, Dario)
Sen kom även polaren förbi och tvättade av sin E36 328 Touring