visar lite bilder som har legat ett par dagar, tanken va ju ihophäftad och testmonterad så den får helsvetsas,
sen tog jag hem blocket från jobbet.
blocket blev iallafal hetvattentvättat, sen upp upp i cnc fräsen för toppdeckning och fräsning av spår för kopparringar.
sen vattenskära ut ringarna ur en 3mm plåt, upppsticket verkar inte vara en exakt vetenskap men eftersom jag inte behöver betala för nått så testar vi till en början på 0.15mm. frammtiden får utvisa om det blir bra eller inte
vidare så håller jag på å bygger bakre "ramen" dvs allt bakom bakaxeln, ram och balk som ska hålla kylare, assistera som påkörningskydd hålla bakre "kofångare" samt minst men framförallt viktigast fästen för panhardtstag.
blir en del mäta å kapa/testmontera osv precis som vanligt, men det måste göras bra kanske inte för kylarens skull men så panharden sitter stabilt , i förra volvon "satte" sej hela bakre ramen rätt rejält första veckorna med slicks så jag fick korta panghardstaget sammanlagt 10mm på 2 ggr för bakre dlen verkar gett med sej lite vid hård kurvtagning samt ett par flyg över väghinder på gatan