kopierar över min tråd från rejsa som jag la upp häromdagen där.
tror intresset för tråden kommer vara lite större här där folk förstår sej på busprojekt bättre

tanken på en turbokonverterad bnruksbil i form av en soppasnål liten bil (femte micran i min ägo varav denna va den första som inte var av en k10 kaross)
planerna lades ned då den redan för ca ett halvvår sedan började slira lite lätt på kopplingen, senare började även yttre drivknutar låta illa.
när bromsen kärvade fast ute på vägen förra vintern så lessnade jag rejält på bilen....
nådastöten för bilen var när tjejen blev påkörd när hon lånade min bil. ingen större fara igenligen, en lite böcklig skärm men inget anat, förutom att vindrutan sprack :bang2:
orutligt nog hade inte jag glasförsäkring på bilen och glasmästaren ville ha 6k för att byta rutan så bestämmde jag mej för att inte ens försöka besikta den denna hösten :hyper:
första tanken var en utbytt motor å bakaxel, inget mer

men som de allra flesta redan räknat ut så vart detta ganska snart åsidolaggt, (mja, jag började plcoka ur motorn för 3-4 veckor sedan, sen dess har jag plockat dän mer å mer av bilen frö varje dag...
karossen är igentligen rätt fin, ingen rost har jag hittat hitills. (va det nu gör för skillnad i dagslä'get vet jag dock inte )
aaa , jag lär behöva mängder av hjälp under byggets gång, även om det inte är bestämt än så lutar det åt att försöka få chassiet godkänt av sfro, i annat fall blir det en ren busbil.
mestadels tänkt att gå på tvären snarare än riktigt låga tider. kanske en sväng på isen nån gång med...
ber om ursäkt för varierande bildkvalitet då jag oftast inte kommer ihåg att få med min kamera til garaget.
här är bilen inkörd på det nymålade garagegolvet.

tyvär var golvet helt indränkt med olja /disel /bensin osv så färgen satt inget vidare , typ

enklaste sättet att få dän drivaxlar då knutarna ändå var slitna

sådär ja

liten bonusbild där man ser hur garget ser ut ungefär, polarnas bilar till höger å vänster samt en till volvo bakom kameramannen

jaja , lite volvonörd är man nog ändå :hyper:
ur med inredning

all el ute utom sladdarna till soppapumpen, testade även starta den brevid och det gick, bra , perfekt så kan man spara den till nått kul bygge till nån av smågrabbarna eller nått hehe....

ungefär här insåg jag att även fast jag hade kapat dän hela torpeden och nästan hela golvet från förarsäte och frammåt så sulle det bli trångt.

observera att rören som sitter där just nu är bara till för att hålla ihop karossen och hindrar fronten att vika ihop sej innan jag hinner börja med den riktigta ramen, rör mm är beställt men inte leveererat ännu,...

och i kväll när jag var i garaget så togs beslutet att den lilla biten golv längst bak inte var mycket at spara på :bang2:

efter en hel del funderande så kom jag fram till att jag vill kunna använda 13" fälgar för å behålla orginal "stuk" på utseendet.
vbalet på hjulupphängning/bromsar föll därför på golf2 gti prylar, sen att det är väldigt billigt med delar till dessa i tyskland avgjorde saken