Well du såg rätt jag var där men det gick åt skogen. Lång dag med psyk mek många nybörjar felJonasLinder skrev:Gick det bra idag?
Såg att du va ute med bilen mellan stan och teg efter E12
Det började med att jag ladda in min riktiga tändmapp och skulle åka för att ombesikta bilen. Dom vill att ett bromsrör skulle gå en annan väg och ena däcket inte skulle ta i fjäderbenet

På vägen tillbaka så gick den så grymt bra värsta öset så jag tänkte att den svarar väldigt bra på tändningen. Efter lite snyt så flög plenumet loss och slog i huven skumt tänkte jag och meka tillbaka det.
Senare på dagen lunchmappning med abris ut mot flyget och det gick svårt bra men efter 2 snyt repor så smäller det till och nått slår i torpeden och det ryker illa. Ut med brandsläckarn och öppna huven försiktigt men med ganska hög puls. Jag trodde att en stake eller nått hade kommit ut eftersom det var bara en massa vatten och olja på downpipen. Smällen visade sej vara buttpluggen som sitter i fördelarhålet som flugit ur. Högt tryck i oljesystemet mao. Nått är fel. Bogsering till garaget och tok mek av Nicke eftersom jag förväntades vara hos en kund efterlunch. Ur med toppen och packningen hade tyckts ur både på 3ans och 4ans cylinder till vattnet och även ända tills oljekanalen inte så mycket spikningsmärken. Det var lite spikningar just innan krashen så jag misstänkte tändmappen som roten till allt ont.
När vi plockade downpipen så ser vi att slangen till wastegatestyrningen hade kläckts och var hål på. Ingen vet vad vi haft för laddtryck idag men den gick sjukt bra innan haveriet

Nicke och abris mekade som illrar så när jag kom från jobbet så satt det mesta ihop igen. Uppstart gjordes ett konstigt klick ljud hördes så vi deppade en stund och bröt ihop på en sommarfest som jobbet hade.
Nu på morgonen har jag varit ut och kollat in gårdagens psykmek och ser ju att kamen sitter ett kuggfel och kompan är 3, 5, 8, 3. Ventilsalsa mao...
Summa sumarum. Jag skulle ha konfat boost spärren i sprutet och konfat varvstopp och vi skulle kollat kamminställningen mera noggrant. Nu får den stå några dagar innan jag orkar byta ventiler och ta nya tag.
Man kanske skulle stoppa i fin motorn istället. Jag som hade tänkt ta det lungt och lära mej sakta utan haverier