diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Amazon221
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: tor jul 13, 2006 7:39 pm

Inlägg av Amazon221 »

Nothing beats diesel power, hehe, skitfränt bygge, ballt att nån är smart nog att bygag en vass diesel, och en merca 190 är ingen dålig bil heller, enda mercen som har nadbromsen på en normal plats, haha, keep up the good work
Användarvisningsbild
Scrazher
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön aug 06, 2006 12:50 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Scrazher »

Hejdlöst va het den ändå är!.... för att vara en mercedes ;) hehe.

Men peta bort cromen från grillen va? Är väl ingen bling bling bil eller... :hihi:
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

näe,cromen ska vara kvar. Men sargen runt om kommer att lackas samma mattsvart som huven ska bli. Kommer nog att se elakt ut.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Scrazher
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön aug 06, 2006 12:50 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Scrazher »

MB 4 ME skrev:näe,cromen ska vara kvar. Men sargen runt om kommer att lackas samma mattsvart som huven ska bli. Kommer nog att se elakt ut.
Precis något sådant som jag syftade på tror jag. Blir nog riktigt hårt! :) :thumbright:
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Fyy fan säger jag bara!
Riktigt fet bil!
Hur mycket börjar det vara kvar?
Användarvisningsbild
_JP_
För mycket laddtryck
Inlägg: 104
Blev medlem: ons dec 20, 2006 12:35 am
Ort: Arjeplog/Mora

Inlägg av _JP_ »

Ser riktigt bra ut! Brutal som fan.

Aningens mindre diskret än den gamla 190:an :)

/ Johan
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Tackar tackar, komment stärker! 8)




jaa,då ha man vare uppe sent in på natten för att ev kunna få köra den en sväng under motorveckan. Jag kan bara inte hålla mig borta från skruvningen trots jag tidigare sa att det inte skulle bli nå mer denna semester..

nu äre bara att fylla på olja, sätta dit oljefilter, två kablar till vatten å oljetrycksgivare å dra åt några klammer på avgassystemet. Men nu är det snarklådan som gäller (03:01) åsså kliva upp 08:00 imorgon för att fortsätta ev då en uppstart. Riktigt spännande.

god natt.
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Ponte
För mycket laddtryck
Inlägg: 352
Blev medlem: sön nov 13, 2005 5:14 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Ponte »

Spännande! Lycka till och hoppas att du tar dig ner på stan idag på bilutställningen, vi får se till att freda en plats till dig redan nu :)
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Starkt jobbat! ska bli skoj att se den!
Användarvisningsbild
Scrazher
För mycket laddtryck
Inlägg: 136
Blev medlem: sön aug 06, 2006 12:50 am
Ort: Lycksele

Inlägg av Scrazher »

MB 4 ME skrev:Tackar tackar, komment stärker! 8)




jaa,då ha man vare uppe sent in på natten för att ev kunna få köra den en sväng under motorveckan. Jag kan bara inte hålla mig borta från skruvningen trots jag tidigare sa att det inte skulle bli nå mer denna semester..

nu äre bara att fylla på olja, sätta dit oljefilter, två kablar till vatten å oljetrycksgivare å dra åt några klammer på avgassystemet. Men nu är det snarklådan som gäller (03:01) åsså kliva upp 08:00 imorgon för att fortsätta ev då en uppstart. Riktigt spännande.

god natt.
Det är bra anton! Egentligen så vill man ju helst inte skruva... men då man är så sugen på att starta upp det man hållit på med så länge så går det ju inte hålla sig ifrån riktigt... :roll:

Hoppas hålsågen funkade bra och man får se dig framför något svartröks-moln i veckan. :D
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä
Inlägg: 750
Blev medlem: ons feb 22, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå/Piteå

Inlägg av Wezzli »

Detta måste vara den första coola Mercedes Benz som jag någonsin i hela mitt liv sett. Riktigt häftigt.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

då va man hemma med bilen igen. Det skulle ju som bli en uppstart av den idag å det blev det. Men det strulade med oljetrycket å så. Efter ett tags nötande me startmotorn å en del korta gångtider så fick jag helt enkelt inget oljetryck. Jag ska kolla upp en del saker som pickupen å kedjedrivningen innan jag ger några större rapporter över vad som har hänt.

Istället blev det då till att lasta bilen i stor-skopan på traktorn å köra ner den på stan.Det var ju som gatbilarutställning på gågatan mitt i lycksele. Lite annorlunda entre skulle jag tro, men dit komm den. Kul vare också när det va mycke folk å kollade.

ja får se om man kollar över det dära oljeproblemet senare nån kväll...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Ajden
Forumsberoende
Inlägg: 1101
Blev medlem: fre mar 16, 2007 10:12 pm
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Ajden »

MB 4 ME skrev:då va man hemma med bilen igen. Det skulle ju som bli en uppstart av den idag å det blev det. Men det strulade med oljetrycket å så. Efter ett tags nötande me startmotorn å en del korta gångtider så fick jag helt enkelt inget oljetryck. Jag ska kolla upp en del saker som pickupen å kedjedrivningen innan jag ger några större rapporter över vad som har hänt.

Istället blev det då till att lasta bilen i stor-skopan på traktorn å köra ner den på stan.Det var ju som gatbilarutställning på gågatan mitt i lycksele. Lite annorlunda entre skulle jag tro, men dit komm den. Kul vare också när det va mycke folk å kollade.

ja får se om man kollar över det dära oljeproblemet senare nån kväll...
Prova med att ta en dammsugare och suga i oljetrycks kontaktens hål tills det kommer olja. Jag blev tvungen att göra så på lancian för att få upp oljatrycket första gången efter renoveringen.
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

hmm, måste nog testa det också. För ikväll ha jag vare ut å grejjat lite till. Jag har haft lös som en kåpa på botten av tråget å tittat in på oljepumpen. Å där såg det ut att stå rätt till. Så nu känns det som att det e ett oljepumpsbyte på G. Men då måste jag ut me hela djävla skitmotorn för att få lös tråget...

E så less...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

nu äre då oljetryck igen! Bytte pumpen å började om från början. Innan jag skruva ihop tråget färdigt så tog jag först skruvdragaren å drog runt pumpen å olja i motorn å då komme det olja direkt i slangen till turbon. Sedan uppstart å trycket steg direkt till ca 4,7 -5 kilo. Så en sväng i veckan kanske det blir en ändå...
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Skriv svar