teflonmats skrev:pelle har gjort i orning ett sprut förra vintern å har allt utom
spjällhus för å testa
Hur stort spjällhus behöver du?
//Nisse
just nu skulle jag svarva ett som är koniskt och ca 32 mm.
men innan jag har kommit till beslut att bygga sprut finns det en risk
att jag vill ha större.om jag inte börjat exprimentera på
en volvo eller nått!!!
om jag minns rätt så flödar den.(pärm på jobbet)
in
9mm lyft 110-111 cfm
8mm 109
7mm 106
kammen lyfter 8.6 mm med ventilspel. 263gr 0,050.
trängsta arean 530mm.körde 480mm förut.
Jag skulle också gjort dem precis som du har den nu, 520-530mm2. Blir ca 315fps (28") på 7.5mm, vid max kolvhastighet. Så om du får motorn att använda 108cfm kommer du ha ca 140m/s medelgashastighet, vilket borde vara optimalt. Skall räcka till lite 32hk i motorn.
Med 480mm2 har den troligtvis chokats vid 98cfm, vilket skulle vara ca 27hk i motorn, vad har du bromast i motorn?
skulle tro att det blir lite senare i vår.
den våta drömmen i skolnings syfte hade varit en
liten portabel broms bänk och att bromsa på veven med hög repeternogranhet så man kunde se alla små förändringar...
så att mán lär sig nått.
vi får se vad som kommer först rejsa me monkyn och få en tid på den.
eller bygga en riktig broms bänk.
då det gäller toppen så tror jag att det behövs större ventiler och
mer lyft+att ventilmekanismen vill inte riktigt vara med..
provade släppa upp den på 10700rpm å insugs ventilen hade varit ute
och vispat utanför sätet???på yx motorn så small oljekastaren varje
gång jag varit upp på 10500 men zongshen veven verkar hålla sig rakare
så olje kastaren har hållit än.måste nog kolla vad balansfaktorn ligger på.
föresten den flödade mer med mindre aria(fick ta lite mer på fel ställen
för att öka aria).
jag komm upp i 22,7 på bakhjulet i våran bänk å vet inte riktigt hur
rätt eller fel den har.
håller du på med nån rolig kines?