Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

hur gick de på kjula?
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

blev inga förbättringar, hade mjukat den lite i röven för att prova vad som hände, men det svarade den dåligt på, fick inte ner 60foten under 1.51sec åkte 9.69som bäst. Men toppfarten ökade till 232.46km/h som bäst! det beror nog på att jag bantat ca 15kg på bilen.
Sedan justerade jag tillbaka till den inställning jag hade tidigare, men av någon anledning ledsnade motorn på tillvaron :( Hade inget oljetryck i återlineingen, så det blir till att riva så småningom och se vad som hänt.

Polaren som va med från åland körde 9.25 252km/h som bäst med sin bmw oxå :twisted: Med delad bakvagn och H-mönstrad låda :thumbright: Grattis!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Ja vi syns väl nästa år antar jag , ni han ju åka innan vi kom tillbaka från finalen.

Synd på motorn , hoppas att det inte är totalskrot.
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Tjernell skrev:Ja vi syns väl nästa år antar jag , ni han ju åka innan vi kom tillbaka från finalen.

Synd på motorn , hoppas att det inte är totalskrot.
Jo vi ses helt klart där nästa år!, om inte före någon annan stans.
Vi höll på att få lite bråttom att hinna med färjan, så vi var tvungna att sticka tyvärr. Men de e skojj att ha er som depågrannar!

Jag ställde in bilen på sin plats i garaget ikväll och tappade oljan ur den, och det ser ut som att ett eller flera lager har gått ner sig ordentligt i varjefall. Man vad orsaken till det är vet jag inte ännu. en sak jag funderar på är om oljepumpen rasat eller något, men det visar sig när jag river.
Jag hoppas innerligt på att kolvar och block har klarat sig, Räknar med att minst få byta vev och kanske stakar i varje fall.. men det visar sig som sagt.
Tur att det är slutet på säsongen!
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Inlägg av Toffe »

Behöver du stakar hojta till, de kan vi lösa fördelaktikt!
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

har du fått isär motorn???

såg att du ska sälja sprut, turbo och grenrör..

vad har du för planer för vintern??

MVH
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Jag har rivit motorn nu, är två vevlager som lämnat in, och tagit vevaxel och stakar med sig. Så nu blir det att rota fram en ny vevaxel och se om man skulle köpa nya stakar då. Kolvar och block är fint i varje fall.

Säljer av lite prylar nu jo, turbon är bottnad och jag är sugen på att pröva ett annat sprut, ev. ett link, men det beror på om jag får nirat sålt. Annars åker jag nira ett år till, det funkar skitbra egentligen. Det jag stör mig på är att det inte finns något loggminne i det, och det är lite onödigt komplicerad laddtrycksstyrning. (fast jag e rätt dum på datorer oxå :D )

Toppen har ju varit i princip standard i år, så det blir portad topp, större turbo nya kammar å ev. stumma tryckare om jag får som jag vill ha det.
Någon annan typ av koppling vill jag ha oxå, funderar på om man skulle behöva åka slirkoppling om jag ska fortsätta åka med mina småa hjul.

Toffe: Vad är det för stakar du kränger?
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Hmm.. 28x10.5 får ju näästan rum :hey:
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
turon09 (AnTe)
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
Ort: åland finland

Inlägg av turon09 (AnTe) »

Kökarmicke skrev:Hmm.. 28x10.5 får ju näästan rum :hey:
fy f-n kapa sönder bilen så där bara...:P :doh:
toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det får säkert plats större :thumbright:
Ja, om man bygger om lite förstås :hihi:
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

j björk skrev:Det får säkert plats större :thumbright:
Ja, om man bygger om lite förstås :hihi:
Nä! det går inte :D


Nä, jag vill inte kapa i utsidan, det är lite bökigt när det är en fyrdörrars bil. Blir bara liite lite inflyttade hjulhus, det räcker för att det ska få plats. Har kapat längs med skarven som sitter mitt på hjulhuset och sedan blir innerskärmen inflyttad mot strävorna i buren bara. kanske blir 3cm bredare bara.
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA

Inlägg av Karl Buchka »

Den sticker bra! :thumbright:
'82 242 med räserstuk, '83 242 med gatstuk
turon09 (AnTe)
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: lör okt 20, 2007 8:20 am
Ort: åland finland

Inlägg av turon09 (AnTe) »

hur går det med hjul husen??? lite bilder?? eller e det för mycket jobb??

kan även berätta att jag kommer hem med en annan vev axel+ andra stakar.... :thumbright:

MvH
toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
Användarvisningsbild
Kökarmicke
Forumsberoende
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
Ort: Åland

Inlägg av Kökarmicke »

Drar väl en liten uppdatering då! Har varit extremt lat i höst, men man måste väl börja grejja bara.. :wink:
Min utväxling började ta slut märkte jag i sommar (4.11), gick i mål på runt 7500rpm skulle jag tro, och det ger inte mycket marginal för högre slutfart med ett varvstopp på 8000.
Så för att råda bot på det skulle jag antingen behöva byta utväxling eller montera högre däck, å det ger ju lite fäste, så det blev alternativ två! :thumbright: Tänkte försöka få dit 28x10.5-15 däck nu då.


Lite kapat och mallning pågår
Bild


Bild


Bild


Ser fett ut! Jag har försökt att kapa så lite som möjligt då jag inte vill bygga om mer än det behövs. Hoppas det funkar på banan oxå sen, det verkar funka i garaget i varjefall :)
Bild


Bild


Bild



Här börjar det ta sig igen! Har svetsat ena sidan nästan klart, sen ska det slipas upp och kittas lite, sen ska det målas.
Bild


Bild


Bild


Bild
Holmström Motorsport
Micke Holmström

Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot

Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Skriv svar