Chevy cavalier T5 med liberty /6.82 326km/h!!!
- Kökarmicke
- Forumsberoende
blev inga förbättringar, hade mjukat den lite i röven för att prova vad som hände, men det svarade den dåligt på, fick inte ner 60foten under 1.51sec åkte 9.69som bäst. Men toppfarten ökade till 232.46km/h som bäst! det beror nog på att jag bantat ca 15kg på bilen.
Sedan justerade jag tillbaka till den inställning jag hade tidigare, men av någon anledning ledsnade motorn på tillvaron
Hade inget oljetryck i återlineingen, så det blir till att riva så småningom och se vad som hänt.
Polaren som va med från åland körde 9.25 252km/h som bäst med sin bmw oxå
Med delad bakvagn och H-mönstrad låda
Grattis!
Sedan justerade jag tillbaka till den inställning jag hade tidigare, men av någon anledning ledsnade motorn på tillvaron

Polaren som va med från åland körde 9.25 252km/h som bäst med sin bmw oxå

Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Jo vi ses helt klart där nästa år!, om inte före någon annan stans.Tjernell skrev:Ja vi syns väl nästa år antar jag , ni han ju åka innan vi kom tillbaka från finalen.
Synd på motorn , hoppas att det inte är totalskrot.
Vi höll på att få lite bråttom att hinna med färjan, så vi var tvungna att sticka tyvärr. Men de e skojj att ha er som depågrannar!
Jag ställde in bilen på sin plats i garaget ikväll och tappade oljan ur den, och det ser ut som att ett eller flera lager har gått ner sig ordentligt i varjefall. Man vad orsaken till det är vet jag inte ännu. en sak jag funderar på är om oljepumpen rasat eller något, men det visar sig när jag river.
Jag hoppas innerligt på att kolvar och block har klarat sig, Räknar med att minst få byta vev och kanske stakar i varje fall.. men det visar sig som sagt.
Tur att det är slutet på säsongen!
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Jag har rivit motorn nu, är två vevlager som lämnat in, och tagit vevaxel och stakar med sig. Så nu blir det att rota fram en ny vevaxel och se om man skulle köpa nya stakar då. Kolvar och block är fint i varje fall.
Säljer av lite prylar nu jo, turbon är bottnad och jag är sugen på att pröva ett annat sprut, ev. ett link, men det beror på om jag får nirat sålt. Annars åker jag nira ett år till, det funkar skitbra egentligen. Det jag stör mig på är att det inte finns något loggminne i det, och det är lite onödigt komplicerad laddtrycksstyrning. (fast jag e rätt dum på datorer oxå
)
Toppen har ju varit i princip standard i år, så det blir portad topp, större turbo nya kammar å ev. stumma tryckare om jag får som jag vill ha det.
Någon annan typ av koppling vill jag ha oxå, funderar på om man skulle behöva åka slirkoppling om jag ska fortsätta åka med mina småa hjul.
Toffe: Vad är det för stakar du kränger?
Säljer av lite prylar nu jo, turbon är bottnad och jag är sugen på att pröva ett annat sprut, ev. ett link, men det beror på om jag får nirat sålt. Annars åker jag nira ett år till, det funkar skitbra egentligen. Det jag stör mig på är att det inte finns något loggminne i det, och det är lite onödigt komplicerad laddtrycksstyrning. (fast jag e rätt dum på datorer oxå

Toppen har ju varit i princip standard i år, så det blir portad topp, större turbo nya kammar å ev. stumma tryckare om jag får som jag vill ha det.
Någon annan typ av koppling vill jag ha oxå, funderar på om man skulle behöva åka slirkoppling om jag ska fortsätta åka med mina småa hjul.
Toffe: Vad är det för stakar du kränger?
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
Det får säkert plats större
Ja, om man bygger om lite förstås

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Nä! det går intej björk skrev:Det får säkert plats större![]()

Nä, jag vill inte kapa i utsidan, det är lite bökigt när det är en fyrdörrars bil. Blir bara liite lite inflyttade hjulhus, det räcker för att det ska få plats. Har kapat längs med skarven som sitter mitt på hjulhuset och sedan blir innerskärmen inflyttad mot strävorna i buren bara. kanske blir 3cm bredare bara.
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Fick två stycken filmer av en polare! Tack patrik W!
http://www.youtube.com/watch?v=uv-N4LohOnk
http://www.youtube.com/watch?v=fSqP9Kff ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=uv-N4LohOnk
http://www.youtube.com/watch?v=fSqP9Kff ... re=channel
Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Drar väl en liten uppdatering då! Har varit extremt lat i höst, men man måste väl börja grejja bara..
Min utväxling började ta slut märkte jag i sommar (4.11), gick i mål på runt 7500rpm skulle jag tro, och det ger inte mycket marginal för högre slutfart med ett varvstopp på 8000.
Så för att råda bot på det skulle jag antingen behöva byta utväxling eller montera högre däck, å det ger ju lite fäste, så det blev alternativ två!
Tänkte försöka få dit 28x10.5-15 däck nu då.
Lite kapat och mallning pågår

Ser fett ut! Jag har försökt att kapa så lite som möjligt då jag inte vill bygga om mer än det behövs. Hoppas det funkar på banan oxå sen, det verkar funka i garaget i varjefall

Här börjar det ta sig igen! Har svetsat ena sidan nästan klart, sen ska det slipas upp och kittas lite, sen ska det målas.

Min utväxling började ta slut märkte jag i sommar (4.11), gick i mål på runt 7500rpm skulle jag tro, och det ger inte mycket marginal för högre slutfart med ett varvstopp på 8000.
Så för att råda bot på det skulle jag antingen behöva byta utväxling eller montera högre däck, å det ger ju lite fäste, så det blev alternativ två!

Lite kapat och mallning pågår

Ser fett ut! Jag har försökt att kapa så lite som möjligt då jag inte vill bygga om mer än det behövs. Hoppas det funkar på banan oxå sen, det verkar funka i garaget i varjefall

Här börjar det ta sig igen! Har svetsat ena sidan nästan klart, sen ska det slipas upp och kittas lite, sen ska det målas.

Holmström Motorsport
Micke Holmström
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek