Volvo 242 -75 //subw000fer
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
Hyffsat snygga fälgar
Men vafan ser jag i mitten?
Är det inte en volvo du har?
Nejdå saab är det inget fel på

Men vafan ser jag i mitten?

Nejdå saab är det inget fel på

Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
HahaWezzli skrev:Legendariskt. Jag hade blivit less och lagt ner, gått in och slitit eller något.

Nej!! För tusan, inte kan jag lägga ner när så många aldrig trodde på projektet från början, måste ju visa dem fingret genom att bli klar med denperic skrev:Alltså, snyggt kämpat- men, du lägger väl inte ner projektet va?

Men den ska få vila ett tag, har lite brådskande projekt som måste göras

Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
För att få igenom en fuelcell på besiktningen så måste du ha krockintyg på den, Och det är typ omöjligt att få på en hemmagjord fuelcell. Så ett tips är ju att bygga den så att du skulle kunna gömma den. Tryck in den längst in i bagaget och sätt lite filt på den och säg att det är en baslåda
(Om dom mot förmodan skulle få för sig att öppna skuffen.)

Chevelle SS -65
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Hm, men jag läst just igenom en tidigare diskussion kring fuelcell i den här tråden, på sid 10-11. Då verkade det inte vara något problem på den här gamla bilen?Stener skrev:För att få igenom en fuelcell på besiktningen så måste du ha krockintyg på den, Och det är typ omöjligt att få på en hemmagjord fuelcell. Så ett tips är ju att bygga den så att du skulle kunna gömma den. Tryck in den längst in i bagaget och sätt lite filt på den och säg att det är en baslåda(Om dom mot förmodan skulle få för sig att öppna skuffen.)
Robin A
The 242 is no more..
The 242 is no more..
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Här har vi nu svaret: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=52208
Altså, ingen fuelcell på bess för min del!
Altså, ingen fuelcell på bess för min del!
Robin A
The 242 is no more..
The 242 is no more..
Nä är nog inget vidare att ha fuelcell på reg bes, Vanlig kontroll besiktning så är det nog inga problem. Vill man göra det ännu mer osynligt med fuelcell så kan man ju lämna kvar original tanken också. Det första jag skulle tänka på som besiktningsman var nog att tanken var spårlöst försvunnen och då är det ju inte så svårt att gissa vad som sitter istället
Speciellt när det är någon som kommer inte med en moddad bil 

Chevelle SS -65
-
- För mycket laddtryck
Re: Volvo 242 -75 //subw000fer
filarn hej andreas denna bil är min gamla bil som jag för 1-2 år sen gick i min ägo 1,5år mkt rostigare än din hehe.
fuelcell aldrig fattat vitsen med att ha den i en gatbil faktiskt rent vägmässigt får man ju mindre tank samt tyngdpunkten högre i bilen nej en fräsh orginaltank möjligen uppdaterad med skvalpplåtar invändigt sam nyare fetare soppanslutningar som sugpump kan jag starkt rekomendera volvo 460 orginalpump modellen sätt dubbla sådana som pumpar mot en catchtank så är matning till vilken fet huvudpump som helst löst för all framtid. dessutom brutalt billiga.
hehe är nu ägare till 2 st 240 igen en 244 -86 15500mil ska bli nya lekbilen med 2,5-2,7 liters 16v maskin samt 1 245 -90 som är bland det piggaste jag kört i 240väg dessutom drar den blandad körning 0,9 helt sjukt.
hehe hoppas du subw000fer sätter igång med bygget snart behöver inspiration hehe.
fuelcell aldrig fattat vitsen med att ha den i en gatbil faktiskt rent vägmässigt får man ju mindre tank samt tyngdpunkten högre i bilen nej en fräsh orginaltank möjligen uppdaterad med skvalpplåtar invändigt sam nyare fetare soppanslutningar som sugpump kan jag starkt rekomendera volvo 460 orginalpump modellen sätt dubbla sådana som pumpar mot en catchtank så är matning till vilken fet huvudpump som helst löst för all framtid. dessutom brutalt billiga.
hehe är nu ägare till 2 st 240 igen en 244 -86 15500mil ska bli nya lekbilen med 2,5-2,7 liters 16v maskin samt 1 245 -90 som är bland det piggaste jag kört i 240väg dessutom drar den blandad körning 0,9 helt sjukt.
hehe hoppas du subw000fer sätter igång med bygget snart behöver inspiration hehe.
242 -84 stundande renoveringsobjekt. såld till txr performance ab.
944 -91 blivande voc. såld rullar som folkracebil nu.
945 Ltt -97.
944 -91 blivande voc. såld rullar som folkracebil nu.
945 Ltt -97.