Sida 16 av 23

Postat: tis sep 28, 2010 7:40 pm
av subw000fer
Händer inget med den nu pga bruksbilen.. men man kan ju prova ett par andra fälgar på iaf!
Bild

Postat: ons sep 29, 2010 4:45 pm
av benkoilovikka
Hyffsat snygga fälgar :)

Men vafan ser jag i mitten? :shock: Är det inte en volvo du har? :roll:

Nejdå saab är det inget fel på :thumbright:

Postat: mån okt 18, 2010 6:01 pm
av subw000fer
Detta är det sista ni får se av denna...... på ett tag :)
Bild
Bild

Postat: mån okt 18, 2010 8:45 pm
av Wezzli
Legendariskt. Jag hade blivit less och lagt ner, gått in och slitit eller något.

Postat: tis okt 19, 2010 6:06 pm
av peric
Alltså, snyggt kämpat- men, du lägger väl inte ner projektet va?

Postat: tis okt 19, 2010 6:13 pm
av subw000fer
Wezzli skrev:Legendariskt. Jag hade blivit less och lagt ner, gått in och slitit eller något.
Haha :hihi:
peric skrev:Alltså, snyggt kämpat- men, du lägger väl inte ner projektet va?
Nej!! För tusan, inte kan jag lägga ner när så många aldrig trodde på projektet från början, måste ju visa dem fingret genom att bli klar med den :mrgreen: Har ju aldrig sagt ett datum ;)
Men den ska få vila ett tag, har lite brådskande projekt som måste göras :)

Postat: fre dec 03, 2010 9:37 pm
av Filaren
Ser bra ut :thumbright:

Påminner om min gamla bil :wink:

Bild

Bild


Mvh//AN

Postat: lör dec 04, 2010 1:13 am
av Elias
Ser bra ut du subw000fer :D !

Men är det inte tillys saab fälgar jag ser :o , Som jag har letat efter likadana utan resultat ..

//Elias

Postat: lör dec 04, 2010 12:00 pm
av subw000fer
Filaren Tack, jo det var ju ganska likt!

Elias Tack :)
Stämmer bra ;) lånade en för att se hur det såg ut. Är de svåra att hitta alltså?

Postat: sön dec 05, 2010 1:40 pm
av subw000fer
om jag ska bygga en fuelcell, har ni några tips på hur jag ska utforma den? :)
runt 45-50l är väl lämpligt?

Postat: sön dec 05, 2010 1:50 pm
av Stener
För att få igenom en fuelcell på besiktningen så måste du ha krockintyg på den, Och det är typ omöjligt att få på en hemmagjord fuelcell. Så ett tips är ju att bygga den så att du skulle kunna gömma den. Tryck in den längst in i bagaget och sätt lite filt på den och säg att det är en baslåda :) (Om dom mot förmodan skulle få för sig att öppna skuffen.)

Postat: sön dec 05, 2010 2:12 pm
av subw000fer
Stener skrev:För att få igenom en fuelcell på besiktningen så måste du ha krockintyg på den, Och det är typ omöjligt att få på en hemmagjord fuelcell. Så ett tips är ju att bygga den så att du skulle kunna gömma den. Tryck in den längst in i bagaget och sätt lite filt på den och säg att det är en baslåda :) (Om dom mot förmodan skulle få för sig att öppna skuffen.)
Hm, men jag läst just igenom en tidigare diskussion kring fuelcell i den här tråden, på sid 10-11. Då verkade det inte vara något problem på den här gamla bilen?

Postat: sön dec 05, 2010 3:43 pm
av subw000fer
Här har vi nu svaret: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=52208
Altså, ingen fuelcell på bess för min del!

Postat: tis dec 07, 2010 11:35 pm
av Stener
Nä är nog inget vidare att ha fuelcell på reg bes, Vanlig kontroll besiktning så är det nog inga problem. Vill man göra det ännu mer osynligt med fuelcell så kan man ju lämna kvar original tanken också. Det första jag skulle tänka på som besiktningsman var nog att tanken var spårlöst försvunnen och då är det ju inte så svårt att gissa vad som sitter istället :) Speciellt när det är någon som kommer inte med en moddad bil :hihi:

Re: Volvo 242 -75 //subw000fer

Postat: tor jan 13, 2011 8:48 pm
av crillevolvo
filarn hej andreas denna bil är min gamla bil som jag för 1-2 år sen gick i min ägo 1,5år mkt rostigare än din hehe.



fuelcell aldrig fattat vitsen med att ha den i en gatbil faktiskt rent vägmässigt får man ju mindre tank samt tyngdpunkten högre i bilen nej en fräsh orginaltank möjligen uppdaterad med skvalpplåtar invändigt sam nyare fetare soppanslutningar som sugpump kan jag starkt rekomendera volvo 460 orginalpump modellen sätt dubbla sådana som pumpar mot en catchtank så är matning till vilken fet huvudpump som helst löst för all framtid. dessutom brutalt billiga.



hehe är nu ägare till 2 st 240 igen en 244 -86 15500mil ska bli nya lekbilen med 2,5-2,7 liters 16v maskin samt 1 245 -90 som är bland det piggaste jag kört i 240väg dessutom drar den blandad körning 0,9 helt sjukt.

hehe hoppas du subw000fer sätter igång med bygget snart behöver inspiration hehe.