Teflon-Mats PRO STOCK MONKEY (8.82/201m)
Jag fick en snutt på Mats apa när vi hade moppe-bromsningen i höstas, fränt gas-svar !
http://www.youtube.com/watch?v=OqYPNOTHrRw

http://www.youtube.com/watch?v=OqYPNOTHrRw
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
har just fått ett rykte om 4v toppens kam.
237 gr duration in å ut på .050
7,5mm lyft.
108 lobe sep..
stämmer det erland..
som sagt bara ett rykte från usa men stämmer det så borde det
gå att få bra fart på me lite trix me org kam.
min topp som jag blev låvad,,, råkade bli bort slängd!!
får se om jag köper en från 24moto...
mats
237 gr duration in å ut på .050
7,5mm lyft.
108 lobe sep..
stämmer det erland..
som sagt bara ett rykte från usa men stämmer det så borde det
gå att få bra fart på me lite trix me org kam.
min topp som jag blev låvad,,, råkade bli bort slängd!!

får se om jag köper en från 24moto...
mats
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
jo det var en mycket trevlig kväll å flinet var nog mest åt helan som
det var flera år sen jag träffade.
så här ser den nya zongshen motorn ut..
har rivit isär lite å verkar som att det är samma motor som
den förra z155.
men dom har gjort en riktigt bra förändring å det är att dom
har satt i 18/67 primär utväxlingen men dom kunde väll ha tryckt i ännu högre tycker jag.
sen har dom slängt ut olje kastaren å fått dit olje filter som filtrerar till
veven.+6 skivig koppling.
dom har gjort det hela lite klumpigare än på lifan eller
framför allt alla japaner kitaco takegawa eller daytona.








hur den funkar får vi snart se..
mats
det var flera år sen jag träffade.
så här ser den nya zongshen motorn ut..
har rivit isär lite å verkar som att det är samma motor som
den förra z155.
men dom har gjort en riktigt bra förändring å det är att dom
har satt i 18/67 primär utväxlingen men dom kunde väll ha tryckt i ännu högre tycker jag.
sen har dom slängt ut olje kastaren å fått dit olje filter som filtrerar till
veven.+6 skivig koppling.

dom har gjort det hela lite klumpigare än på lifan eller
framför allt alla japaner kitaco takegawa eller daytona.








hur den funkar får vi snart se..
mats
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
yx med klx pinnbuls mönster 150 160 har alla som jag sett haft 18/67.A.Jönsson skrev:Mats vilken primärutväxling har tidigare motor haft ?
Är Zongshen samma som YX ?
Kul att uppdateringarna går så snabbt mellan dom olika omgångarna med motorer.
Vad är planen med nya motorn ?
daytona har ochså 18/67 lifan 150 ochså..
zongshen gjorde en fuling å kallade sin motor tät stegad men egentligen
hade dom bytt till 17/69 transmitionen..
zongshen är ett helt annat företag än yx...men man vet ju inte hur kineserna byter delar mellan varandra...hehe.
tja,,,enda planen är väll att hitta mer effekt..
mats
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
Mats vet du av vilken orsak Zongshen använder 55mm slag i sina motorer ?
Har du några bilder på din cylinder med 67mm borr ?
Vad jag vet så är det bara Takegawa scut 67mm som finns med KLX pinnbultsmönster och då har den inget foder som sticker ner i motorblocket.
Kolvkjolarna är minimala så att kolven stannar ovanför blocket.
Känns lagom kul att köra runt med en kolv som är lika hög som en snusdosa, med tanke på risk för haveri.
Hade varit roligt att bygga ihop en ny Zongshen 155:a med 67 cylindern + 4v topp.
Har du några bilder på din cylinder med 67mm borr ?
Vad jag vet så är det bara Takegawa scut 67mm som finns med KLX pinnbultsmönster och då har den inget foder som sticker ner i motorblocket.
Kolvkjolarna är minimala så att kolven stannar ovanför blocket.
Känns lagom kul att köra runt med en kolv som är lika hög som en snusdosa, med tanke på risk för haveri.
Hade varit roligt att bygga ihop en ny Zongshen 155:a med 67 cylindern + 4v topp.
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 209
- Blev medlem: ons sep 13, 2006 1:14 pm
- Ort: umeå
varför 55mm slag?
tja för att det håller att kicka bättre kanske,eller att man ska ha nått större att erbjuda nått annat år kanske.
min cylle har "kjol".hade ingen bild.
kommer å gå igenom motorn så kan fota då.
zong har dessutom samma längd på staken som yx 150.(53 slag)
alltså trycker den upp kolven högre änn både yx 150 å 160.
å ett annat vev/staksförhållande.
mats
tja för att det håller att kicka bättre kanske,eller att man ska ha nått större att erbjuda nått annat år kanske.
min cylle har "kjol".hade ingen bild.
kommer å gå igenom motorn så kan fota då.
zong har dessutom samma längd på staken som yx 150.(53 slag)
alltså trycker den upp kolven högre änn både yx 150 å 160.
å ett annat vev/staksförhållande.
mats
Hörru Mats, nu börjar det vara dags att du provar att meka på ett aggregat 
Jag såg det här hos OORacing...
http://www.ooracing.com/Cafferacerturbo.htm

Jag såg det här hos OORacing...
http://www.ooracing.com/Cafferacerturbo.htm