Sida 17 av 53
Postat: ons maj 27, 2009 11:25 am
av sleeper pv
Ombyggd kamkedjespännare. Numer justeras spänningen för hand istf originalets fjäder.

Postat: ons maj 27, 2009 11:26 am
av sleeper pv
Oljereturen går till bröstkåpan. Rejäla slangar och kopplingar.

Postat: ons maj 27, 2009 11:32 am
av mattias
Mycket fina detaljer!
Var kommer ditt special-fördelar-fäste från?
Postat: ons maj 27, 2009 11:39 am
av sleeper pv
När det gäller fördelarfästet vet jag inte var det kommer från men det lär nog vara ngn marin modell. Mitt fäste följde med när jag köpte båten. Har M10 motorn gjorts för marint bruk? Vet att BMW sexor finns men har dom samma fördelarfäste????
Postat: ons maj 27, 2009 4:29 pm
av peppe
Ser grymt bra ut Freddan!!
Postat: ons maj 27, 2009 6:13 pm
av sleeper pv
Tack Peppe och Mattias
Peppe: Hoppas det blir möjligt ngn helg snart för mig att åka upp och kika / skruva lite med din och Knickens båtar. Vore skoj och trevligt att svinga en bägare åxå

Postat: ons maj 27, 2009 8:31 pm
av peppe
Bägarna är farliga
Vi har haft garage misär i typ 2 timmar sedan löste det sig. Gick ut, hela jävla nya tältet har typ blåst sönder så det ligger på slagsida.
5-6 spännband senare förankrade i skrotbilar och diverse ateraljer så står tältet nog över natten, hur mycket som helst trasigt.
Kom just hem, jobbat seda 06, meckat, räddat tält. Det blir dryga dagar ser fram emot lite bättre dagar med lite sol och öl.
Postat: tor maj 28, 2009 10:24 am
av * * * NXJ * * *
Tja Freddan
Det ser hur grymt ut som helst

. Du kämpar på du

Ser fram emot fortsättningen. Gör du något på skrovet eller är det motor som gäller först

/NXJ
Postat: tor maj 28, 2009 11:01 am
av sleeper pv
Lite grejas det med själva båten åxå. Rensat gammal el och ytterliggare onödiga detaljer. En bild på deflektorn som skall flyttas bak och kompletteras med ett ennat fotstöd för vänsterfoten. Eventuellt kanske det blir "knappar" för att reglera trimet på motorn med vänsterfoten.

Postat: tor maj 28, 2009 11:02 am
av sleeper pv
Såhär ser instrumentpanelen ut idag. Lite onödigt med mätare så den kommer rensas och endast det nödvändiga blir kvar.
Den observante ser att det sitter dubbla laddtrycksmätare, lite overkill tycker jag....
Postat: tor maj 28, 2009 11:03 am
av sleeper pv
Rensat ur lite mer prylar från motorutrymmet. Fattar inte att båten flöt med allt skrot som vart ombord. Här är en balkkonstruktion som jag tror den enorma vattenkylda intercoolern suttit på, lite kabel, massa slangar och lite annat skrot.

Postat: tor maj 28, 2009 11:04 am
av sleeper pv
Rensat de hydrauliska trimplanen. Ett satans arbete då förre ägaren ( sry Anders ) inte använt rostfri skruv eller rostfria gångjärn. Trångt och massa grejer ivägen gjorde arbetet till en mardröm. Men slutligen vart resultatet Freddan-trimplan 1-0. Nu ser akterspegeln ut att ha blivit beskjuten av en hagelbössa, blir lite plastarbete med att täta akterspegeln igen.

Komplett trimplansutrustning, med vajer som indikerar planens läge. Här ser ni de vackert rostiga gångjärnen....
Postat: fre maj 29, 2009 3:09 am
av Ecke
ser ut att bli en sugen båt må ja säga

Suicide freddan aka Ledarn#2
Postat: tis jun 09, 2009 6:14 am
av sleeper pv
Tjolahopp. En liten "update".
Motorstyrning beställd, Blev Megasquirt. Valet grundades på ekonomi samt möjlighet till hjälp från folk i närheten. Nu får man öka takten så att man kan provstarta, spännande.
Högfartsbevis utfärdat så nu är det "bara" skicka in papprena för att få licens.
Åkt mitt första K-båtsrace åxå, som navigatör. Detta gav mersmak. Toppfart som noterades var 69,8 knop vilket är riktigt bra under race. Gunnars båt som jag åkte med höll till mål och vi slutade tvåa, SKITKUL!!!
Närmaste tiden skall insuget färdigställas med gasspjäll och fuelrailfäste. Grenröret skall förses med wastegaterör samt riktplanas. sedan är det "bara" koppla in motorstyrningen.
//Freddan.
Postat: tis jun 16, 2009 9:07 pm
av sleeper pv
rensat mer el

Nu är det rent på kabel i båten. skall bli tryggt med nytt.