Hehe hoppsan Nästan så man ångar att inte k-kammen fick följa med då Jaja alltid blir man en erfarenhet rikare Nästa motor bygge har man ju lärt sig att det är bra att ha koll på vad man stoppar ihop.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
inponerande effekt med den kamen iallafall men med en vassare kanse det räckt med 1.7bar för att nå de effekterna eller så hdde det blivit 100hk till vid samma tryck fast vid +7000rpm men då hadde nog turbon behövts va större också.
Inte omöjligt att man bytter under säsongen bra pris . Åker viserligen enkel fjädrar som ligger på 60kg stängda och runt 120kg vid 12mm Men de borde ju räcka till då. Såg vad du hade rekomenderat i tråden.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Jens Gustavsson skrev:inponerande effekt med den kamen iallafall men med en vassare kanse det räckt med 1.7bar för att nå de effekterna eller så hdde det blivit 100hk till vid samma tryck fast vid +7000rpm men då hadde nog turbon behövts va större också.
Tackar. så här efter är man rätt nöjd, men visst går man redan och fundera på hur nästa koncept kan komma att se ut. En sak är säkert ett 8v topp får hänga med ett bra tag till
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Lack på
Lika bra att dra på värme matta så kanske färgen klara sig ett tag ialla fall
Motor i
Framvagn ihop nylackat och med nya fästen till coiloverserna
Gillade denna bilden
Skärmar på
Huv på
Nu hålls det på med fullt att slipa spackla för att front delarna ska bli klara för lack ev. har jag fått tag i lackerare som ska dra det nästa vecka.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Idag var jag och hämtade grejer från lackeraren, sjukt nöjd Riktigt bra jobb och snabbt. Väntar man på delar från motoroldies för att kunna skruva ihop fronten.
Bild på huven konstigt ljus ute idag.
En skärm Kan verkligen rekomendera plast från Kp-glasfiber inte rp. I stor sett mattade jag ner dessa och lackade, riktigt bra
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Här har man missat upd. Har varit massa fix som tar tid att få till. Sen krabbar tempgivaren till styrningen av vatten pumpen, så nu har jag kopplat förbi så jag kan köra full kräm på pumpen, verkade bli kanon då den nu kan stå i över 10min på tongång utan att gå över 85grader. Sen var turbon otroligt seg i spooluppen, surfade lite på sävar och fick se tråden om olja in i turbon. Mätte upp min till 8mm invändigt svetsade igen hålet och borrade 2.5mm. Sen i med hårdare fjädrar i dumpen då de verkade lite mjuka. Nu jäklar var som att man bytt till helt annan turbo nu spolar den runt 3500rpm och fullt ladd runt 4000rpm på trean. Skall få iväg backluckan på lack i helgen och fixa till alla miljoners små grejer. Så man kan stå race ready 17maj
Lite bilder
Överblick i trunken
Maskin rummet
Gott väder att glida i
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...