Amazon -67tic, TILL SALU

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Jens Gustavsson skrev:den fins i listan här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=8505&start=0

vass som en D B21 insprutar kam ungefär :wink:

lagom på motorer med standard T3 turbosar.
Hehe hoppsan :roll: Nästan så man ångar att inte k-kammen fick följa med då :) Jaja alltid blir man en erfarenhet rikare :thumbright: Nästa motor bygge har man ju lärt sig att det är bra att ha koll på vad man stoppar ihop.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

om budjeten tilllåter skulle jag testa en folkrace shoppen måne 7-8 kam (1000kr :thumbright: ) men kolla så ventil fjädrarna räcker dit bara!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21752
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

inponerande effekt med den kamen iallafall :thumbright: men med en vassare kanse det räckt med 1.7bar för att nå de effekterna eller så hdde det blivit 100hk till vid samma tryck fast vid +7000rpm :thumbright: men då hadde nog turbon behövts va större också.
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Inte omöjligt att man bytter under säsongen bra pris :thumbright: . Åker viserligen enkel fjädrar som ligger på 60kg stängda och runt 120kg vid 12mm Men de borde ju räcka till då. Såg vad du hade rekomenderat i tråden.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Jens Gustavsson skrev:inponerande effekt med den kamen iallafall :thumbright: men med en vassare kanse det räckt med 1.7bar för att nå de effekterna eller så hdde det blivit 100hk till vid samma tryck fast vid +7000rpm :thumbright: men då hadde nog turbon behövts va större också.
Tackar. så här efter är man rätt nöjd, men visst går man redan och fundera på hur nästa koncept kan komma att se ut. En sak är säkert ett 8v topp får hänga med ett bra tag till :wink:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Bild
Lack på :D
Bild
Lika bra att dra på värme matta så kanske färgen klara sig ett tag ialla fall
Bild
Motor i
Bild
Framvagn ihop nylackat och med nya fästen till coiloverserna
Bild
Gillade denna bilden
Bild
Skärmar på
Bild
Huv på

Nu hålls det på med fullt att slipa spackla för att front delarna ska bli klara för lack ev. har jag fått tag i lackerare som ska dra det nästa vecka.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster
Inlägg: 1503
Blev medlem: ons dec 06, 2006 9:18 pm

Inlägg av Driddler »

Jäklar vaf fint. Men du lär få hålla efter ett vitt motorum :D
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

vad ska man säga, dröm amazon :thumbright:
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
turbonisse
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 71
Blev medlem: fre okt 21, 2005 11:51 pm
Kontakt:

Inlägg av turbonisse »

ser skitbra ut hoppas få se den live i sommar :thumbright:
bruksbil golf gti -02 ABT
volvo 940 16vturbo
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Ja du va ska man säga, det blir ju fantastiskt! :)
Användarvisningsbild
Fagervall
För mycket laddtryck
Inlägg: 476
Blev medlem: tor jan 26, 2006 3:48 pm
Ort: Boden

Inlägg av Fagervall »

den där gröna burken som syntes på en av bilderna, är det bränsle till husse =) gott me bira i garaget
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Idag var jag och hämtade grejer från lackeraren, sjukt nöjd :thumbright: Riktigt bra jobb och snabbt. Väntar man på delar från motoroldies för att kunna skruva ihop fronten.
Bild
Bild på huven konstigt ljus ute idag.
Bild
En skärm Kan verkligen rekomendera plast från Kp-glasfiber inte rp. I stor sett mattade jag ner dessa och lackade, riktigt bra :thumbright:
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
FMR
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre feb 18, 2005 11:26 am
Ort: Emmaboda

Inlägg av FMR »

Vad gick plast delarna på från kp min huv är från RP = skit fick slipa o spackla säkert 10-15 H på en del som bara skulle mattas ner enlig säljaren !!


Du får snart lägga lite lakrits på ebvs parkering så man får tummen ur o gör färdigt !!
Bamazon64
För mycket laddtryck
Inlägg: 382
Blev medlem: fre jun 16, 2006 11:13 am
Ort: Vännäs City

Inlägg av Bamazon64 »

Mumma :thumbright:
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Här har man missat upd. Har varit massa fix som tar tid att få till. Sen krabbar tempgivaren till styrningen av vatten pumpen, så nu har jag kopplat förbi så jag kan köra full kräm på pumpen, verkade bli kanon då den nu kan stå i över 10min på tongång utan att gå över 85grader. Sen var turbon otroligt seg i spooluppen, surfade lite på sävar och fick se tråden om olja in i turbon. Mätte upp min till 8mm invändigt :roll: svetsade igen hålet och borrade 2.5mm. Sen i med hårdare fjädrar i dumpen då de verkade lite mjuka. Nu jäklar var som att man bytt till helt annan turbo :thumbright: nu spolar den runt 3500rpm och fullt ladd runt 4000rpm på trean. Skall få iväg backluckan på lack i helgen och fixa till alla miljoners små grejer. Så man kan stå race ready 17maj
Lite bilder

Bild

Bild
Överblick i trunken
Bild
Maskin rummet
Bild
Gott väder att glida i
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Skriv svar