Overkill Racing Team. 10,93 @ 194km/h
Nu är en ingående axel med TH splines införskaffad och lådan är halvt isärtagen för lite modifieringar.
borde få delar till den nästa vecka.
pumpen har fått lite fler och större hål och en bussning har satts in för den nya axeln.
Men tyvärr är man fattig som en kyrkråtta, så vi får se hur mycket fräna grejor det hamnar i lådan innan jag testar.
En ny/beg converter ska iaf köpas.
Någon som har en converter med TH splines som funkar med stall runt 4000??
Sikko:
jag pratade med danielssons och dom tyckte det var en väldigt skum symtom du beskrev, så dom trodde antingen att det var din låda som slirade eller att convertern var skrot..
Och om det inte är nått fel på lådan så lägger den förmodligen i 2an men convertern slirar så mycket att du inte känner det..
Så danielsson trodde tyvärr din converter var skrot..
Men har du tur så kanske den går att laga iaf. Är ju bara be dom spätta upp den och kolla, är den skrot så tar dom inget betalt för "uppsprättningen"
borde få delar till den nästa vecka.
pumpen har fått lite fler och större hål och en bussning har satts in för den nya axeln.
Men tyvärr är man fattig som en kyrkråtta, så vi får se hur mycket fräna grejor det hamnar i lådan innan jag testar.
En ny/beg converter ska iaf köpas.
Någon som har en converter med TH splines som funkar med stall runt 4000??
Sikko:
jag pratade med danielssons och dom tyckte det var en väldigt skum symtom du beskrev, så dom trodde antingen att det var din låda som slirade eller att convertern var skrot..
Och om det inte är nått fel på lådan så lägger den förmodligen i 2an men convertern slirar så mycket att du inte känner det..
Så danielsson trodde tyvärr din converter var skrot..
Men har du tur så kanske den går att laga iaf. Är ju bara be dom spätta upp den och kolla, är den skrot så tar dom inget betalt för "uppsprättningen"
jaha, en liten uppdate då..
Det har inte hänt så mkt egentligen. Men lådan är ihopsatt iaf..
Så får vi se hur länge det håller..
Kommer ta ur den i höst igen och preppa den ordentligt..
Förmodligen blir det en NY converter nu också, då det verkar svårt att hitta nån begagnad..
Har jag tur så blir bottenplattan till plenumet fräst denna vecka så jag och LarC kan börja svetsa plenum..
Är grymt sugen på att få åka nu..
Det har inte hänt så mkt egentligen. Men lådan är ihopsatt iaf..
Så får vi se hur länge det håller..
Kommer ta ur den i höst igen och preppa den ordentligt..
Förmodligen blir det en NY converter nu också, då det verkar svårt att hitta nån begagnad..
Har jag tur så blir bottenplattan till plenumet fräst denna vecka så jag och LarC kan börja svetsa plenum..
Är grymt sugen på att få åka nu..
jaha. som sagt lådan är ihop skruvad och igår fick jag hem den nya convertern, men självklart var det FEL
så det är bara att lämna tillbaks och vänta på en ny..
SÅ jävla typiskt.. men men, det är bara att vänta en vecka till då..

en ful bild på lådan.. ska köpa sprängmatta och oljekylare till en också..

så det är bara att lämna tillbaks och vänta på en ny..

SÅ jävla typiskt.. men men, det är bara att vänta en vecka till då..

en ful bild på lådan.. ska köpa sprängmatta och oljekylare till en också..
-
- Ganska mycket laddtryck
ja det var tänkt så, men tyvärr blev det inte så.. var för mycket kvar att göra tyckte jag..
ville ha bilen mer "klar" innan den visas...
Hade det inte strulat med convertern och plenumet så hade jag kommit..
Det som saknas nu innan nästa provkörning är converter, tryckrör och gas till tigen så vi kan svetsa klart plenumet.
sen måste jag även fixa en oljekylare till lådan och sprängmatta och lite sånt..
MVH
ville ha bilen mer "klar" innan den visas...
Hade det inte strulat med convertern och plenumet så hade jag kommit..
Det som saknas nu innan nästa provkörning är converter, tryckrör och gas till tigen så vi kan svetsa klart plenumet.
sen måste jag även fixa en oljekylare till lådan och sprängmatta och lite sånt..
MVH
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
kommer den gasaren räcka till den effekten det där kommer generera?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- tim gustavsson
- För mycket laddtryck
hitta inte larc tråd längre? men ja hitta en bild på hans bil tror ja! tänkte det kanske är uppskattat att visa
http://www.bigstan.se/Bilder/2008/MTT/i ... age36.html
visst är det din räser larsc?
Hoppas du inte tar illa upp att ja låna din tråd till detta blom

http://www.bigstan.se/Bilder/2008/MTT/i ... age36.html
visst är det din räser larsc?
Hoppas du inte tar illa upp att ja låna din tråd till detta blom