Sida 18 av 29
Postat: sön okt 04, 2009 3:35 pm
av Martin Lundkvist
Crower tvåskivig 10"
MVH
Martin
Postat: sön okt 04, 2009 9:01 pm
av Blom
vad blir det för låda nu då martin?? en ny liberty eller blir det nått annat???
MVH// Blom
Postat: sön okt 25, 2009 11:34 pm
av Kim Thuresson
Vilken bil! Vilka tider!
Helt enkel för jävla snyggt gjort Martin!
Mvh
Postat: mån okt 26, 2009 9:27 am
av Martin Lundkvist
Tack!
Blir 5 växlad manuell, om de blir Liberty igen eller kanske Lenco cs3 får vi se, håller på att klura på de.
Postat: fre nov 13, 2009 11:18 am
av Martin Lundkvist
Mer sås.
Spridarna gick i botten så det krävdes en uppgradering av bränslesystemet.
Åkte dubbla 1680cc per cyl, ersatte ett set av dem med Siemens 2430cc, så nu kan de kranas på ytterligare
Passade på att skicka fuelrailsen på eloxering.
Kolla här! Ännu ett Ebay fynd, den ger 12gpm eller 45 l/min, den ska på!Gammla pumpen var på gränsen! De får inte gå torrt då blir de varmt.

Postat: fre nov 13, 2009 2:30 pm
av Jens Gustavsson
mer sås
blir det nå bromsning i vinter då?
Postat: fre nov 13, 2009 2:53 pm
av Martin Lundkvist
Jens Gustavsson skrev:mer sås
blir det nå bromsning i vinter då?
Ja de är klart när de finns en dyno i huset

Du vet hur de är, allt ska bromsas hehe!
Mappen får ju filas till lite nu med nya spridarna och högre bränsletryck.
Sen har jag boxen över i usa för upgradering.
Bigstuff3 har släppt en bblambda som klarar mäta ner till 0.44 lambda eller 2.9 i methanol AFR.
Postat: fre nov 13, 2009 3:23 pm
av Lasse
Vilken pump
Vad har du kört med för lamdasonder tidigare? Och hur fett har du kört då?
Postat: fre nov 13, 2009 5:12 pm
av Martin Lundkvist
Lasse skrev:Vilken pump
Vad har du kört med för lamdasonder tidigare? Och hur fett har du kört då?
Åkte Bosch, fixar inte metanol så bra om man vill veta hur för fet man ligger. Dom klarar nästan läsa rätt på de AFR en turbo metanol puffra behöver för att hålla o ha lite marginal... Inga jag litar på iaf, jag har läst stift hela säsongen, men tillsammans med en lambda som man kan litar på så hittar man mer rätt snabbare.
Postat: fre nov 13, 2009 5:26 pm
av Jens Gustavsson
intresant med en metanol lambda

vart hittar man mer info om de?
det är största anledningen till att jag inte riktigt gillar metanol, man vill veta hur fet en motor går - i alla fall då man laddar på ordentligt och då man inte har råd att bara prova och gissa som många pro mod killar gör.
Postat: fre nov 13, 2009 5:30 pm
av Jens Gustavsson
jag hitta lite info
http://bigstuff3.com/pdf/What's%20New.pdf
varför blir inte hela länken blå?? ja ni hittar nog ändå (whats new)
(
Länken blir inte blå för att Bigstuff har en orutinerad webmaster som använder tecken som inte ska finnas i adresser.. nämligen ' och % //Mattias ).
Postat: lör nov 14, 2009 10:50 pm
av Robert Ågren
Vilken typ av sond använder Big Stuff för att klara så feta blandningar? NTK?
Annars finns ju ECM, dom har grejer som klarar ner till lamda 0.3 och även modeller som är tryckkompenserade= möjligt att mäta från primärpiporna på turbomotorer=Fränt och säkert DYYYRT......
Postat: sön feb 14, 2010 12:33 am
av Martin Lundkvist
En frysbox håller på att monteras i trucken!
Insug tempen utan har varit runt 120grader. Med denna luft/vatten intercoolern ska luften bli kallare...
Maskinen ska upp i dynon. Här ska testas!
Grenrören har fått coating på sig. Blanka! Även rören bak och turbo har blivit coatade.
exhaust-coating.se kan jag rekommendera!

Postat: sön feb 14, 2010 10:04 am
av j björk
Fräscht
Är det en burk att bara hälla isvatten i innan repan, med ett kylelement som luften går igenom i?
Synd på fästet som var svetsat i buren i motorrummet, ser ju ut att vara så snyggt lackat överrallt.
Hej Martin
Postat: sön feb 14, 2010 1:12 pm
av calle Bengtsson
faan vad impad jag är över din Truck bara en sak som saknas var sitter Gun racks ,,, Faan Stavas det så Jag menar böss hållaren
Ska bli intressant se hur mycket mer du får ut med Intrecooler och större spridare. schysst med dyno i huset!!!