Herrejössestråden
- Lindqvist Racing
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 290
- Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
- Ort: Ronneby
- vampyren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 264
- Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
- Ort: sibbhultaskogen
Det vart med en tår i ögat jag sålde min 740 i helgen
Hoppas nya ägaren är nöjd med den och har lika roligt som jag haft med den.
Det var den första bil jag trimmat/byggt på. Jag fick ut 360hk av motronicet och körde 13,6 185kmh med den, samt en massa sladdande.
---------------------------------------------------------
Nu är säsongen över för oss, vi avslutade på hemmaplan, vart 201m på bivaröds flygfält. Anglian driftade fram 8 blankt 160kmh. Själv körde jag 8.3 151kmh med 142an.
Kan hända att de blir bromsning av bilarna innan vinterns mekade.
Klipp anglian mot 142an 201m
http://www.youtube.com/watch?v=NNCjYexofW8
Fick till en härlig säsongsavslutning med 142an
http://www.youtube.com/watch?v=nv62jSakAGI
Hoppas nya ägaren är nöjd med den och har lika roligt som jag haft med den.
Det var den första bil jag trimmat/byggt på. Jag fick ut 360hk av motronicet och körde 13,6 185kmh med den, samt en massa sladdande.
---------------------------------------------------------
Nu är säsongen över för oss, vi avslutade på hemmaplan, vart 201m på bivaröds flygfält. Anglian driftade fram 8 blankt 160kmh. Själv körde jag 8.3 151kmh med 142an.
Kan hända att de blir bromsning av bilarna innan vinterns mekade.
Klipp anglian mot 142an 201m
http://www.youtube.com/watch?v=NNCjYexofW8
Fick till en härlig säsongsavslutning med 142an
http://www.youtube.com/watch?v=nv62jSakAGI
dennis P
herrejösses!
herrejösses!
- vampyren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 264
- Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
- Ort: sibbhultaskogen
Nu vart de minsann dax för en update igen tycker vi.
Vi vart iväg hos Ulf Alm och bromsade min 142 igår.
Det resulterade tillslut i 421 hk 530nm på hjulen.
Jag har ingen aning varför bilden blir på fel håll eller hur jag ska rätta till det!
FILM från bromsningen
http://www.youtube.com/watch?v=9WYsZG-kiPU
måste säga att jag var nöjd med resultatet pga vad de e för bitar.
Det rök nog ut 100 hk ur vevhuset vi ryckte wastegateslangen men den ville inte ladda mer än 2.3bar.
sen är de ju en standardmotor sånär som på H profil och folkracekam.
toppen är med standard med orginal ventiler, jag började gröpa ur en kanal men tröttnade snabbt.
Standard volvo 240 tändning med stummad tändning på 20-22 grader typ(glappar som faen)
Robin har knåpat vidare på sin ascona
Låter bilden tala
Herrejössesgaraget har fått en ny medlem, dök upp en morgon och verkar trivas bra, då han vägrar lämna bygget. Han heter Gösta Gössel "Herregösta". Här inspekterar han utvecklingen av asconan
Gösta posar på en 10sek bil, han har smak
Robin har byggt nytt avgas till anglian, 4" hela vägen.
Vi vart iväg hos Ulf Alm och bromsade min 142 igår.
Det resulterade tillslut i 421 hk 530nm på hjulen.
Jag har ingen aning varför bilden blir på fel håll eller hur jag ska rätta till det!
FILM från bromsningen
http://www.youtube.com/watch?v=9WYsZG-kiPU
måste säga att jag var nöjd med resultatet pga vad de e för bitar.
Det rök nog ut 100 hk ur vevhuset vi ryckte wastegateslangen men den ville inte ladda mer än 2.3bar.
sen är de ju en standardmotor sånär som på H profil och folkracekam.
toppen är med standard med orginal ventiler, jag började gröpa ur en kanal men tröttnade snabbt.
Standard volvo 240 tändning med stummad tändning på 20-22 grader typ(glappar som faen)
Robin har knåpat vidare på sin ascona
Låter bilden tala
Herrejössesgaraget har fått en ny medlem, dök upp en morgon och verkar trivas bra, då han vägrar lämna bygget. Han heter Gösta Gössel "Herregösta". Här inspekterar han utvecklingen av asconan
Gösta posar på en 10sek bil, han har smak
Robin har byggt nytt avgas till anglian, 4" hela vägen.
dennis P
herrejösses!
herrejösses!
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 18
- Blev medlem: mån nov 29, 2010 11:45 am
- Ort: Skogen Småland
- vampyren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 264
- Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
- Ort: sibbhultaskogen
Tackar för de fina kommentarerna:) Bilen känns oftast som en outsider när man e på tävling då den inte riktigt ingår i samma kategori som de andra fina räserbilarna:PElvis skrev:Anglian är forumets ballaste bil
Hur såg motorkonseptet ut vid 10sec repan?
Och vikten på bilen?
Motorkonceptet var följande:
B23et me H-profil o org kolvar
405:a me 48/40 ventiler o enem k15 kam
k29 och diverse annat man har lyckats komma över med tiden,
Har byggt om avgas (4" hela vägen utan dämpare) o filterplacering (sänkt insugstemp me nästan 30 grader, Detta gjordes efter 10 sek repan och det märks klar skillnad:thumbright:
siktar på att bilen ska gå 10,5 på klistrat nästa sommar!
bagge_turbo skrev:Ganska Imprengnerad av 142 din!!! hur mycket sticker ringarna i blocket upp o är det vanlig turbopackning du kör??? ft elle f block?
Grym räser
tackar! ringarna sticker upp 0.3mm, och jag kör med biltema packning. Funkade fint med 2.5bars ladd!
Blocket är ett b230et.
dennis P
herrejösses!
herrejösses!