Herrejössestråden

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682
Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.

Inlägg av anglia-61 »

Skriv gärna här om ni skall ner till Malmöbanan. Då kommer jag o hejar på er.
Min egen Anglia är åtminstone avdammad nu efter 5år i dvala..
oldforgemotorsport @Instagram

Turbos are like tampons, every pussy have one.
Användarvisningsbild
Lindqvist Racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 290
Blev medlem: mån nov 15, 2004 8:43 pm
Ort: Ronneby

Inlägg av Lindqvist Racing »

Denna underbara lilla skapelse, den är så rolig att se.
Grattis till 10:an!
GordonE
För mycket laddtryck
Inlägg: 310
Blev medlem: ons jul 13, 2005 10:47 pm
Ort: Växjö

Inlägg av GordonE »

Grattis till tian. Kul bygge denna bil!

Mvh Gordon
Mercedes 190E 2.3-16
9.98 238km/h
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Brutal 10 sek bil! :thumbright:
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

Bild

Anglian påväg mot sin allra första 10a

Tack för alla positiva kommentarer!

Vi kommer skriva i tråden om det blir aktuellt med meca, ja kan pma dig me anglia 61!
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

Det vart med en tår i ögat jag sålde min 740 i helgen
Bild


Hoppas nya ägaren är nöjd med den och har lika roligt som jag haft med den.

Det var den första bil jag trimmat/byggt på. Jag fick ut 360hk av motronicet och körde 13,6 185kmh med den, samt en massa sladdande.
---------------------------------------------------------

Nu är säsongen över för oss, vi avslutade på hemmaplan, vart 201m på bivaröds flygfält. Anglian driftade fram 8 blankt 160kmh. Själv körde jag 8.3 151kmh med 142an.

Kan hända att de blir bromsning av bilarna innan vinterns mekade.

Klipp anglian mot 142an 201m
http://www.youtube.com/watch?v=NNCjYexofW8

Fick till en härlig säsongsavslutning med 142an :hihi:
http://www.youtube.com/watch?v=nv62jSakAGI
dennis P
herrejösses!
Användarvisningsbild
timmy_r
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: mån dec 17, 2007 1:37 am
Ort: Najsum kaa
Kontakt:

Inlägg av timmy_r »

Helrätt avslutning :)
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

fins som fan=)
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Inlägg av Manne »

Sista filmen :thumbright:
Patrik Lindgren
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

Nu vart de minsann dax för en update igen tycker vi.
Vi vart iväg hos Ulf Alm och bromsade min 142 igår.
Det resulterade tillslut i 421 hk 530nm på hjulen.
Bild

Jag har ingen aning varför bilden blir på fel håll eller hur jag ska rätta till det!

Bild

FILM från bromsningen
http://www.youtube.com/watch?v=9WYsZG-kiPU

måste säga att jag var nöjd med resultatet pga vad de e för bitar.
Det rök nog ut 100 hk ur vevhuset :hihi: vi ryckte wastegateslangen men den ville inte ladda mer än 2.3bar.
sen är de ju en standardmotor sånär som på H profil och folkracekam.
toppen är med standard med orginal ventiler, jag började gröpa ur en kanal men tröttnade snabbt.
Standard volvo 240 tändning med stummad tändning på 20-22 grader typ(glappar som faen)

Robin har knåpat vidare på sin ascona
Låter bilden tala
Bild

Herrejössesgaraget har fått en ny medlem, dök upp en morgon och verkar trivas bra, då han vägrar lämna bygget. Han heter Gösta Gössel "Herregösta". Här inspekterar han utvecklingen av asconan
Bild
Gösta posar på en 10sek bil, han har smak :thumbright:
Bild

Robin har byggt nytt avgas till anglian, 4" hela vägen.
Bild
dennis P
herrejösses!
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

:thumbright:
Användarvisningsbild
Elvis
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: mån nov 08, 2010 11:39 am
Ort: Hallstavik

Inlägg av Elvis »

Anglian är forumets ballaste bil :thumbright: :thumbright: :thumbright:
Hur såg motorkonseptet ut vid 10sec repan?
Och vikten på bilen?
Elvis Schyberg (Häggblom)
Projekt tråd:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=51408
bagge_turbo
Lite mer laddtryck
Inlägg: 18
Blev medlem: mån nov 29, 2010 11:45 am
Ort: Skogen Småland

Inlägg av bagge_turbo »

Ganska Imprengnerad av 142 din!!! hur mycket sticker ringarna i blocket upp o är det vanlig turbopackning du kör??? ft elle f block?

Grym räser :)
Användarvisningsbild
vampyren
För mycket laddtryck
Inlägg: 264
Blev medlem: sön jun 24, 2007 9:49 pm
Ort: sibbhultaskogen

Inlägg av vampyren »

Elvis skrev:Anglian är forumets ballaste bil :thumbright: :thumbright: :thumbright:
Hur såg motorkonseptet ut vid 10sec repan?
Och vikten på bilen?
Tackar för de fina kommentarerna:) Bilen känns oftast som en outsider när man e på tävling då den inte riktigt ingår i samma kategori som de andra fina räserbilarna:P
Motorkonceptet var följande:
B23et me H-profil o org kolvar
405:a me 48/40 ventiler o enem k15 kam
k29 och diverse annat man har lyckats komma över med tiden,
Har byggt om avgas (4" hela vägen utan dämpare) o filterplacering (sänkt insugstemp me nästan 30 grader, Detta gjordes efter 10 sek repan och det märks klar skillnad:thumbright:
siktar på att bilen ska gå 10,5 på klistrat nästa sommar!



bagge_turbo skrev:Ganska Imprengnerad av 142 din!!! hur mycket sticker ringarna i blocket upp o är det vanlig turbopackning du kör??? ft elle f block?

Grym räser :)


tackar! ringarna sticker upp 0.3mm, och jag kör med biltema packning. Funkade fint med 2.5bars ladd!
Blocket är ett b230et.
dennis P
herrejösses!
carfreak
Forumsberoende
Inlägg: 616
Blev medlem: tis maj 18, 2010 10:26 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av carfreak »

Denna anglia har man då sett.. å fy satan va den går!! Impad av bygget, redigt tufft att bygga på en ovanligbil!
//Christian
Skriv svar