Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Trycker väll inte lite Wheels bilder på Ammazunken

Bild

Bild
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

Och lite från kvällen

Bild
Ny design på firmaloggan som klibbads dit på dörrarna
Bild
Fixade en sponsor till Magnus , printstore !
Bild
Provtryckning och som sagts he läck te spjällhuseee nånting so hemskt
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur gick det med kopplingen?

kan skvallra om att det har varit grymma mek sista tiden, hoppas att de gav utdelning med en provkörning i helgen.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

de är på väg. kopplingen fungerar efter en helnatts mek :thumbright:
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Efter ett hejdlöst kopplingsmek natten mot fredag så var bilen klar för lastning vid 02.30 tiden.Sov några timmar,lastade bilen och åkte iväg till Fällfors.Besiktade bilen på plats och första repan ut så stod jag för långt bak i vattnet så jag drog med vatten på däcken och tappade greppet i starten men repan kändes ok.Tittade till bilen efteråt och såg att insugspackningen blåst på 4:ans cylinder.Gustav hade nu kommit och vi hjälptes åt att byta packning och sen skulle vi prova att logga nästa repa.Det visade sig att min dator var stendöd men Sandgren fick liv i den efter en stund.Kopplade in datorn och skulle köra fram och värma däcken men datorn störde ut insprutningen så den gick som skit och varvräknaren bara studsade.Jag körde lugnt imål och vi kopplade ur datorn och motorn gick bra igen.Mitt tålamod började ta slut med datorn och vi fick låna Emils dator så vi kunde logga den sista repan som gick helt ok.Bästa tid blev 10.33 216kmh (1.48 i 60 fot)(1.45 i laddtryck).På kvällen så fick jag hjälp av Tage Avander att göra ett leakdowntest och det visade sig att den cylinder packningen gått på tidigare inte var bra och vevhusvent burken var proppfull med olja.Jag bestämde mig för att inte köra nåt idag utan att ha kollat upp problemet. Nästa tävling blir troligen hösttävlingen Piteå.Ett stort tack till Gustav och Anna mfl
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Synd att det ska rappla :(

Men det verkar ju finnas mos i maskin redan på lågatryck, det måste ju kännas okej. Nåväl, du fick ju köra 1 repa iaf :D
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Titta hur det blir, fler ventiler och långsammare tid :thumbdown: det är karman när man sviker 8v :)


Skämt och sido, nått kilo laddtryck till inför pite så kan de gå fort 8) Vad var problemet med utstörningen av vemset med datorn inkopplad?
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag fick med repan du körde 10.33/216 på lördagen :)
http://www.youtube.com/watch?v=kDfYKMoheWc&fmt=22
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Gamla datorn är en thinkpad 600 som inte riktigt är i ordning.Om jag har kopplat in seriekabeln i datorn och den inte är igång så går inte bränslepumparna när jag slår på boxen.sen så måste jag ha 12v adaptern inkopplad för att pumparna ska gå.den går inte alls på det interna batteriet som jag bytt ut.det hade blivit ärg vid batteriet som sandgren tog bort.en teori kan va att nån intern jordning i datorn pajat och den jordar genom 12v kabeln.vad vet jag.jag har en annan dator jag kan använda men måste skaffa usb-seriekabel adapter.sen blir det att fixa loggning i boxen så man slipper ha med datorn i bilen och krångla med det just innan man ska köra.det var lite strul med launchen mm i fällfors så jag ska kolla över det till nästa race men är ändå nöjd att jag tog mig iväg och fick prova lite.
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Lite bilder från Åmsele

Inlägg av Magnus »

Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Sommarens bästa tid blev 10.33 och 216 i slutfart på 1.42bar laddtryck med 1.42 i 60 fot.Det har ju varit rätt dåligt väder i sommar på de tävlingar jag besökt och det blev ju rätt spännande när jag körde mot Vidar i Piteå då han kraschade i min line.Det var iallafall roligt att få avsluta säsongen med mycket körning/tuning i Åmsele och motorn verkar fungera bra nu på 2.1bar.Planerna inför 2011 är följande:

-Gå igenom motorn/renovera
-Byta till th400 automatlåda och annan kardan
-Snygga till elsystemet (prio 1) efter div strul med småsaker
-Skicka insprutarboxen till Ungern på service/rehab/uppdatering (den har varit med länge)
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

låter som en bra plan inför 2011 :thumbright:

kan du pm ditt nya nummer, jag har tappat det igen :(
larsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 175
Blev medlem: tis dec 06, 2005 4:56 pm
Ort: västerås

Inlägg av larsson »

har en th400 till salu ligger i säljes
Målet är under 12 sek på 402 m
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Hittade en gammal nostalgibild från B20/Hissjö-tiden, tror det var 2002-2003 :

Bild
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
Simon Jonsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 496
Blev medlem: sön sep 21, 2003 7:03 pm
Ort: Tväråmark i Sävar kommun
Kontakt:

Inlägg av Simon Jonsson »

Roligt att se en nostalgi bild på b20in.
Bild
Skriv svar