Sida 20 av 25

Postat: ons sep 16, 2009 8:37 pm
av Mattias J
tack ska ni ha killar... dom här männen kommer inte komma tillbaka inom den närmsta framtiden :hihi:

Postat: ons sep 16, 2009 8:48 pm
av Erland Cox
Bara säg till om vi ska åka och hälsa på någon. Erland.

Postat: ons sep 16, 2009 8:55 pm
av Jonas Ohlsson
vad som hände männen vill jag inte veta, men jag hoppas att du fick fram ditt budskap ordentligt :thumbright:
vet du om det va samma människor som förut?

Postat: lör sep 19, 2009 3:55 pm
av Mattias J
Jonas Ohlsson skrev:vad som hände männen vill jag inte veta, men jag hoppas att du fick fram ditt budskap ordentligt :thumbright:
vet du om det va samma människor som förut?

vet inte om det var samma som innan... men jag lovar att dessa 3 inte kommer tillbaka :thumbright:

nu kan man kanske börja koncentrera sig på att bygga klart bilen istället för att springa och må dåligt över alla inbrott ..

Postat: lör sep 19, 2009 3:56 pm
av Mattias J
Erland Cox skrev:Bara säg till om vi ska åka och hälsa på någon. Erland.

Tack Erland.. jag vet att du alltid ställer upp.

Re: Hej

Postat: sön sep 20, 2009 2:44 pm
av Mattias J
calle Bengtsson skrev:nu känner du igen dom, sznd att du inte hadde kameran med :)

jag hadde en lokal, dök det upp en snubbe som skulle leta efter sin polare sa han... Som tur var sü mekade med en av dom lokala Muskelknutarnas bil som dessutom var med!! det räckte för att skulle sticka och inte komma tillbaka !!


Det viktigaste Peugot toppen ser jue helfrän ut :) BTCC stuk pü kanalen!

tack ska du ha... det är igentligen ett hastjobb, men blev ganska bra ändån tycker jag.
bjuder på 2 bilder till.
svårt att fota en kanal så den kommer till sin rätt.

Bild

Bild





Mvh Mattias

Postat: sön sep 20, 2009 2:49 pm
av nicke.t
bra jobbat me tjyvjävlarna,å me bilen oxo.mvh

Postat: sön sep 20, 2009 5:13 pm
av Jens Gustavsson
jag har portat en sån också, ricktigt fräna toppar :thumbright:

jag har nå siffror nånstans men hitar de inte, tror de va typ 260cfm redan vid 10.5mm sen bottna styrningen så det vart inte flödat nå högre men den hadde säkert ökat till över 280cfm/14mm.

hoppas det lungnar ned sig med inbrott nu för dig, jobbit att sova i garaget med en kofot i näven redo att försvara sina garage grejor.


Mattias J skrev:gjorde en mi16 topp idag.. ser riktigt bra ut från början men det fanns mkt att förbättra.. meningen var att jag skulle flöda den nere hos Eland idag men orkade inte.. den flödar så det räcker och blir över till bygget den ska sitta på.

Bild


börjar ta form

Bild

Bild

Bild

Bild



Mvh Mattias

Tackar för fina bilder :)

Postat: sön sep 20, 2009 7:03 pm
av calle Bengtsson
För fina bilder, alltså hast jobb eller inte det märker inte luften som skall in i motorn jag tycker det ser super fint ;)

Postat: sön sep 20, 2009 7:28 pm
av Mattias J
Jens...

gjorde inte du en topp till Tox som kör turbomatad mi16? .. ja dom har riktigt grym potensial dessa topparna.. i med 36mm ventiler, riktiga säte och en bra portning så flödar dom säkert upp mot 300cfm med vettiga lyft :thumbright:
har du några bilder på den du gjorde?, hur går det för Tox? har ine sett nått om hans bil på år och dar.


Calle...

jo du har helt rätt :thumbright: ... har en topp som ligger och är obrukbar på en kanal, tänkte köra ett litet test på den nere hos Erland, ska bara få tiden till att räcka till :doh: , men det tar ju inte så lång tid om man struntar i finischen och satsar på det som är viktigt istället :)




Mvh Mattias

Postat: sön sep 20, 2009 9:23 pm
av HenrikGM
Mattias J skrev:en sammling med olika kanaler i olika utformingar och areor

Bild

Bild

plastad kanal.. måste börja kortradien tidigare.. flödade 198cfm vid 14mm hyffsat genomsnits flöde och gashastighet... samt lägga minsta arean tidigare

Bild

Bild

Erland snabbportning med minsta arean på 36mm längre ut = vinnaren.. oplastad... jag ska göra kortradien bredare ner mot sätet och hoppas på att komma upp i 210-215cfm utan plast vid rimligt lyft dvs 12,5-13,5mm.. återstår att se

Bild

Bild

Bild
What combinations of flow versus areas do you get for your ports?

Currently i have 181cfm at 12mm lift and 375FPS on a port thats 780mm2, slightly smaller than stock port.

Port is very quiet despite the high air speed, so i could be tempted to try the port in the engine, thinking it will make a strong bottom, without restricting top rpm at boost.

Erlands 36mm port, is that in diameter? ie 1017mm2 area at smallest section?

Postat: tis sep 22, 2009 3:05 pm
av larsat
Tja, hade inbrott 2ggr med 3 veckors mellanrum i mitt garage nyligen, måste kännas jävligt bra att ta dom på bar gärning!
Verkar tyvärr som jag inte får reda på vilka de var i mitt fall men skit ska dom ha :thumbright:

Postat: tis sep 22, 2009 4:35 pm
av readytorace
skaffa en amstaff eller en pittbull som bor i garaget så slipper ni dessa inbrott räcker med att en stöter på den så går ryktet sen bland skitungarna och ni får ha sakerna ifred :thumbright:

Postat: tis sep 22, 2009 4:40 pm
av stefan j fd cab
tyvärr är det rätt sällan det är just skitungar utan oftast andra motorintresserade som läser tex här, garaget etc
och så knarkare förstås

Postat: tis sep 22, 2009 5:16 pm
av readytorace
det som är bra med kamphundar för att tala klarspråk så biter dom på allt och emot allt även pundare med mera :wink: