TurboMotherTrucker S-10a (6.08s-403km/h med Camaron)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Inlägg av Hammarström »

Martin Lundkvist skrev:
Hammarström skrev:Snabb truck ska bli snabbare ser jag,Kul
Lite tråkigt att linda grenrören nu när dom har den finishen,
Tror du att det bandaget gör så mycke i spool i praktiken?
Om du inte lindar för att inte elda upp nått närliggande förståss.
Ja de ska bli kul.
Meningen är att coatingen ska ersätta bandaget. Coatinggubben hävdar att de ska isolera lika bra eller bättre än bandage. Han har även sprutat dem invändigt med pistoncoating.
Jag tror i vilket fall som helst att de inte påverkar spoolet märkbart.
Super om coatingen ger samma värmebariär som bandaget,Blir lite sugen gillar inte trasslet med bandaget.
Skulle vara intresant när du bromsar den att prova med o utan laddkyl på en sån spritmaskin.
Så att den gör rätt för sig menar jag, extra vikt mera grejor att hålla rätt på o så.
Om det är effekten man vill åt.
Eller är det bara för att vara lite mera safe?
Ja såg att intempen va 120gr vid vilket ladd är det?
Har du kollat temp ut direkt ut från turbon/insug?
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Givaren sitter på röret en bit innan insuget, 120 grader har jag vid 2 bar och tanken är att laddtrycket ska ökas när tillfälle ges på banan, då stiger ju tempen yttligare.
Och så ska de bli precis som du skrev intressant o test hur mycket ic gör med o utan på samma ladd. Svalare luft bör ju öka på marginalerna..
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Inlägg av Hammarström »

Tja,Lite nyfiken
Har bänken fått smaka på den nya upplagan?
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Hammarström skrev:Tja,Lite nyfiken
Har bänken fått smaka på den nya upplagan?
Ja jag körde lite i dynon, mitt i ett pull så pajade drivningen till bränslepumpen, skulle ta en vecka innan jag skulle få nya delar så motorn lyftes ner för att ge plats till kund motorer.

Han köra några pull på 1.5bars ladd 23grader in temp :thumbright: med endast kallt kranvatten i intercoolern och då gav den 1370hk mot tidigare 1300hk, så lång ser de gott ut. Den svarade tydligt på ökad tändning och de måste ju betyda att man har mer marginal nu. Intercoolern kommer ju först mer till sin rätt på de högre laddtrycken...

Nu är de fullt ös med fars monster som ska bli klart till testen i Malmö 1-2maj.
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Inlägg av T-27 »

Nu är de fullt ös med fars monster som ska bli klart till testen i Malmö 1-2maj.
Är det Turbo eller Pro-Charger på den nu ?
Och hur stor motor är det ?
Bild
Hammarström
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons okt 01, 2008 6:16 am
Ort: örnsköldsvik

Inlägg av Hammarström »

Martin Lundkvist skrev:
Hammarström skrev:Tja,Lite nyfiken
Har bänken fått smaka på den nya upplagan?
Ja jag körde lite i dynon, mitt i ett pull så pajade drivningen till bränslepumpen, skulle ta en vecka innan jag skulle få nya delar så motorn lyftes ner för att ge plats till kund motorer.

Han köra några pull på 1.5bars ladd 23grader in temp :thumbright: med endast kallt kranvatten i intercoolern och då gav den 1370hk mot tidigare 1300hk, så lång ser de gott ut. Den svarade tydligt på ökad tändning och de måste ju betyda att man har mer marginal nu. Intercoolern kommer ju först mer till sin rätt på de högre laddtrycken...

Nu är de fullt ös med fars monster som ska bli klart till testen i Malmö 1-2maj.
Nice,
1370/1300hp är det bar insugstempen eller är det tännhöjning också för den höjningen?
Vad kan det va för intemp vid 1,5bar utan kyl?
Christer
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: mån aug 24, 2009 3:30 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av Christer »

1,5bar relativt, blir väl 80-120 celsius beroende på hur kompressorn
trivs i det driftsläget. Vid höga tryck 2,5-5bar (över 250 celsius ur
kompressorn) så gör det gott med kyl. På en metanolmotor så behöver
man ju inte köra så jäkla fett heller då. Har man inte en mag44 så är
det tacksamt.......
/Christer
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

T-27 skrev:
Nu är de fullt ös med fars monster som ska bli klart till testen i Malmö 1-2maj.
Är det Turbo eller Pro-Charger på den nu ?
Och hur stor motor är det ?
TURBOx2 ... 521cui 8) mer om de snart.
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3728
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

http://www.youtube.com/watch?v=x9-hBSwen6s

det såg iaf inte så dumt ut på bild och intressesmurfen går på högvarv nu :hihi:
Richard Lindahl
"- Mr Flibble is very cross."
http://race.ulkhyvlers.net/
Användarvisningsbild
-TLM-
För mycket laddtryck
Inlägg: 489
Blev medlem: tor nov 10, 2005 8:36 am
Ort: Bromma/Sthlm

Inlägg av -TLM- »

Har följt din tråd länge, men det var först idag jag såg din bil live!! Så jäkla ball! Hur grymt som helst med högvarvig V8 och turbo! = )
Magnus_142
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 65
Blev medlem: sön apr 27, 2008 5:06 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av Magnus_142 »

Såg den också idag, fränt att se den live!
Martin Lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 123
Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
Ort: Åhus

Inlägg av Martin Lundkvist »

Ja va kul att ni gillar den. De var en mkt fin helg.

Det blev som bäst 1.10 60 fot 4.60s och 260,5km/h.

260 i slutfart med 1200kg bil är bra med mos..
SuperFlow Motorbromsning.
Återförsäljare för BigStuff3.
Tel 0703803478
Användarvisningsbild
r.ivars
För mycket laddtryck
Inlägg: 266
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:39 am

Inlägg av r.ivars »

tvärsnyggt bygge!!!!!!!!!

fränt att spana in det ute på kjula!
http://www.ivarsproduction.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Bästa et 402: 8,79
Bästa hastighet 402: 265
Tjernell
Forumsberoende
Inlägg: 1078
Blev medlem: sön nov 23, 2003 10:15 pm
Ort: Hofors
Kontakt:

Inlägg av Tjernell »

Håller med Ivars , tok ball kärra .. jag va fram å snokade lite jag med , dock så duggade det när ja va där så jag fick inte se någon körning.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Ja det var kul att se denna live, den verkar låg i fronten? Såg att du hade instageningsproblem..
Skriv svar