Ingen kvalitet på grejorna ifrån VolvoGöte skrev:Stämmer bra att det är ett par kulpenade M-stakar från B23et som sett sina bästa dagar så att säga![]()

Ska du köra nåt mer på strippen eller?
Har du sett att det körs en del i Kjula...
jag håller med till viss del där om att man inte ska slipa och greja så mycket i stakarna läs mer på www.savarturbo.se articklar bottendelen.Finnsebbe skrev:Ser ut att vara vanliga M-stakar. Tycker Hocky i tiderna sade att motorn hade standard stakar.Mustalainen skrev:Haha va fan...vad är det för stakar du kört med??
B.t.w. stakarna ser ut att vara slipade i smidesranden. Det roliga är att varenda en krökt stake jag sett har varit slipad på sätt eller annat! Har aldrig sett en orörd stake som krökt sig!
Håller med om din terori Jens finns ju de som åkt med mer effekt och det hållt. Men att "gammel" motor spikade tror jag är ett felaktigt påstående. Borde det inte synts på kolvtopparna/förbränningsrum mm? De var ju som nya när den skruvades ner. Jag tror att i detta fallet handlade det om uttmattning av material motorn gick ju säkerligen 5-6år med mycket gatbus av alla tre ägarna. Det är min terori ialla fall, säger ju inte att den är rättJens Gustavsson skrev:jag håller med till viss del där om att man inte ska slipa och greja så mycket i stakarna läs mer på www.savarturbo.se articklar bottendelen.Finnsebbe skrev: Ser ut att vara vanliga M-stakar. Tycker Hocky i tiderna sade att motorn hade standard stakar.
B.t.w. stakarna ser ut att vara slipade i smidesranden. Det roliga är att varenda en krökt stake jag sett har varit slipad på sätt eller annat! Har aldrig sett en orörd stake som krökt sig!
sen så spikar det så pajar det, så enkelt är det, det spelar ingen roll vilka grejor man har.
Sen var det att lineuppa i max street/outlaw klassen. Första repan ut 11.5 med kass 60fot på 2.1s, Blev att släpp lite luft ur däcken och släpa på bakdämparna, mera värmning bättre 60fot 1.9 och 11.35 gjorde ju åt, tyckte det lät som den spikade på fyran så jag vred ner laddet till repa tre släppte yterligare lite luft, oförändrad 60fot och 11.33/204 över linjen men fortfarande lät det som spikningar på fyran, jag valde att avbryta för dagen få ta och köra i loggen litar inte på laddterycksmätaren i bilen som betet sig lite konstigt. Kan vara stiften som börja bli ruskigt dåliga nu. (ej bytta sen bromsningen)
Detta är nya motor som blev ihop skruvad. M-stakarna satt i den gammla B23et som hocky byggde ihop.Jens Gustavsson skrev:jag trodde du hadde haft spik problem?
Sen var det att lineuppa i max street/outlaw klassen. Första repan ut 11.5 med kass 60fot på 2.1s, Blev att släpp lite luft ur däcken och släpa på bakdämparna, mera värmning bättre 60fot 1.9 och 11.35 gjorde ju åt, tyckte det lät som den spikade på fyran så jag vred ner laddet till repa tre släppte yterligare lite luft, oförändrad 60fot och 11.33/204 över linjen men fortfarande lät det som spikningar på fyran, jag valde att avbryta för dagen få ta och köra i loggen litar inte på laddterycksmätaren i bilen som betet sig lite konstigt. Kan vara stiften som börja bli ruskigt dåliga nu. (ej bytta sen bromsningen)
Alla kabelskor på denna bilen är lödda med krympslang över sig, problemet har varit att de ristar bort från stiften, så man har fått ta en avbitare och nypa åt de så den inte är så slappa där nerelarsat skrev:tja vad är problemet med kabelskorna? att dom lossnar? ta en tång & kläm ihop dom lite så sitter dom sen..