MHR`s garage dragrace 144 med n/a sbc

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

dom här ryms om du kapar lite i framkant av skärmkanten, tar man det lungt så skadas inte lacken av värmen.

eric vist är det sånna du har?

Muscle MSS-008 P235/60-15 G 703 80.0 25.4 9.8 6.5 7.5 1.420
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

det är 235or jag kör med...
mh racemaster däck om jag inte minns fel..
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

nu har toppen fått en liten uppgradering samt bytt retaners och med det ökat fjäder trycket med 20kg så nu är det 61kg/139kg hoppas det funkar nu. en stackars b20 kam utsätts ju för 1,5xfjädertrycket, så detta borde hålla några mil på gatan. imorrn ska jag beställa lash caps som ska slipas o användas som shims. och ringa arlanda marketing o beställa 2däck (hoppas de finns hemma). står nu med besluts ångest om jag ska kapa upp kardan tunneln eller bygga reglage till långspak till m45an.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

mhr144 skrev:nu har toppen fått en liten uppgradering samt bytt retaners och med det ökat fjäder trycket med 20kg så nu är det 61kg/139kg hoppas det funkar nu. en stackars b20 kam utsätts ju för 1,5xfjädertrycket, så detta borde hålla några mil på gatan. imorrn ska jag beställa lash caps som ska slipas o användas som shims. och ringa arlanda marketing o beställa 2däck (hoppas de finns hemma). står nu med besluts ångest om jag ska kapa upp kardan tunneln eller bygga reglage till långspak till m45an.
Gm har nån extra inkörnings mm tillsats med zink som jag tror är mycket bra vid sånna här kammar mm.

jag ska försöka köpa lös sånna till rätt kurs.

artickel nr fans nån stans här eller på nån av comp cams sidor. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=15792
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

har använt sånt jag fick av tg
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

hur mycket blandar du i oljan?

har du kvar artickel nr?
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

nu läste jag lite för fort :oops: :doh: har använt comp cams inkörnings "pasta" inte "tillsats"
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

kan tillägga att min kam har snurrat 150mil nu det syns inte på kamen ens att den varit använd. men det här är ju rena moped grejorna om man jämför en häftigare v8 och dess fjäder tryck + de använder vippor. sen är ju detta en stål kam så man får nog sluta oroa sig :wink:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

jag har varit hos Anorberg och mätt upp 4st volvo 8v kammar info kommer senare i ny tråd, det såg ut att va bra med aria vid 11-14mm på cat cams profilen.

har även snabb snackat med gunnar L och han trodde det ev kunde va en GL 7 kopia.

har du hunnit testa med nya fjädrarna?
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån jul 16, 2007 9:14 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

nu är 26/6/15 mh däck införskaffade, 4puck sinter och m45 monterat.
ventilfjäder trycket är nu ca60/135kg och använder lash caps. köpte 2mm och slipade in till rätt ventilspel. insuget är kortat till total 350mm.
kan nu varva ur utan problem med ventilsläpp. lite bilder kommer.
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

När fick du ventilsläpp, och vad hade du för fjädrar och tryck då?
Hur mycket varvar du?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

nu kommer det att gå fort :thumbright:

fungerar det med vanliga 112mm ventiler med 2 mm lachcaps??
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

j björk skrev:När fick du ventilsläpp, och vad hade du för fjädrar och tryck då?
Hur mycket varvar du?
pratade med jens om detta i boströms tråd då han skaffat samma insugs profil till amazen, har nog inte nämt det här. då denna profil har mycket snabb öppning så fick jag släpp på insug när den skulle öppna och skickade ventilen ner i mötande kolv. åkte då med ca 20kg mindre tryck, och det inträffade vid ca7,2-7,5k rpm och där är han inte ricktigt nöjd att sluta varva, nu är 8000rpm inge problem men max effekt ligger nog strax under det känns det som.
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

Jens Gustavsson skrev:nu kommer det att gå fort :thumbright:
jag hoppas det, då har man förhoppningsvis läst på läxan rätt och har en bra grund när det är dax med överladd.
Jens Gustavsson skrev: fungerar det med vanliga 112mm ventiler med 2 mm lachcaps??

ja det funkar, alla slipade mellan 1,6-1,9mm.
Martin H
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

har hållit på att testat de nya däcken, och måste upp i hela 1,8bar innan de drar över hela ytan. började med 1bar men då vart det bara 2 smala sträck på varje däck. 1,5bar lite antydan i mitten och vid 1,8 är det bäst spår o fäste hitills, men jag är inte nå super nöjd, dock är de bättre än dubbdragna vinterdäck o 10xbättre än vanliga sommardäck. enligt g-techen drar det bättre men inte de förbättringar som jag hoppas på. kanske har ställt in den för okänslig. kanske ska prova att ta bort dämparna fram?
Skriv svar