MHR`s garage dragrace 144 med n/a sbc
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
dom här ryms om du kapar lite i framkant av skärmkanten, tar man det lungt så skadas inte lacken av värmen.
eric vist är det sånna du har?
Muscle MSS-008 P235/60-15 G 703 80.0 25.4 9.8 6.5 7.5 1.420
eric vist är det sånna du har?
Muscle MSS-008 P235/60-15 G 703 80.0 25.4 9.8 6.5 7.5 1.420
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
nu har toppen fått en liten uppgradering samt bytt retaners och med det ökat fjäder trycket med 20kg så nu är det 61kg/139kg hoppas det funkar nu. en stackars b20 kam utsätts ju för 1,5xfjädertrycket, så detta borde hålla några mil på gatan. imorrn ska jag beställa lash caps som ska slipas o användas som shims. och ringa arlanda marketing o beställa 2däck (hoppas de finns hemma). står nu med besluts ångest om jag ska kapa upp kardan tunneln eller bygga reglage till långspak till m45an.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Gm har nån extra inkörnings mm tillsats med zink som jag tror är mycket bra vid sånna här kammar mm.mhr144 skrev:nu har toppen fått en liten uppgradering samt bytt retaners och med det ökat fjäder trycket med 20kg så nu är det 61kg/139kg hoppas det funkar nu. en stackars b20 kam utsätts ju för 1,5xfjädertrycket, så detta borde hålla några mil på gatan. imorrn ska jag beställa lash caps som ska slipas o användas som shims. och ringa arlanda marketing o beställa 2däck (hoppas de finns hemma). står nu med besluts ångest om jag ska kapa upp kardan tunneln eller bygga reglage till långspak till m45an.
jag ska försöka köpa lös sånna till rätt kurs.
artickel nr fans nån stans här eller på nån av comp cams sidor. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=15792
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur mycket blandar du i oljan?
har du kvar artickel nr?
har du kvar artickel nr?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag har varit hos Anorberg och mätt upp 4st volvo 8v kammar info kommer senare i ny tråd, det såg ut att va bra med aria vid 11-14mm på cat cams profilen.
har även snabb snackat med gunnar L och han trodde det ev kunde va en GL 7 kopia.
har du hunnit testa med nya fjädrarna?
har även snabb snackat med gunnar L och han trodde det ev kunde va en GL 7 kopia.
har du hunnit testa med nya fjädrarna?
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån jul 16, 2007 9:14 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
När fick du ventilsläpp, och vad hade du för fjädrar och tryck då?
Hur mycket varvar du?
Hur mycket varvar du?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nu kommer det att gå fort
fungerar det med vanliga 112mm ventiler med 2 mm lachcaps??

fungerar det med vanliga 112mm ventiler med 2 mm lachcaps??
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
pratade med jens om detta i boströms tråd då han skaffat samma insugs profil till amazen, har nog inte nämt det här. då denna profil har mycket snabb öppning så fick jag släpp på insug när den skulle öppna och skickade ventilen ner i mötande kolv. åkte då med ca 20kg mindre tryck, och det inträffade vid ca7,2-7,5k rpm och där är han inte ricktigt nöjd att sluta varva, nu är 8000rpm inge problem men max effekt ligger nog strax under det känns det som.j björk skrev:När fick du ventilsläpp, och vad hade du för fjädrar och tryck då?
Hur mycket varvar du?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2304
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
- Ort: lit/jämtland
- Kontakt:
har hållit på att testat de nya däcken, och måste upp i hela 1,8bar innan de drar över hela ytan. började med 1bar men då vart det bara 2 smala sträck på varje däck. 1,5bar lite antydan i mitten och vid 1,8 är det bäst spår o fäste hitills, men jag är inte nå super nöjd, dock är de bättre än dubbdragna vinterdäck o 10xbättre än vanliga sommardäck. enligt g-techen drar det bättre men inte de förbättringar som jag hoppas på. kanske har ställt in den för okänslig. kanske ska prova att ta bort dämparna fram?