Sida 3 av 16
Postat: ons maj 14, 2008 12:49 pm
av ogge
bilen är provstartad idag. allt gick skitfint..
den hoppade igång på en gång när man stoppat i säkringarna till spridarna

Postat: fre maj 16, 2008 6:27 pm
av ogge
Nu har jag provat de dubbla spridarna igen.. å gissa vad.. nu funkar dom utan problem helt plötsligt :S
fattar inte varför dom inte ville förra gången :S
Postat: fre maj 16, 2008 7:03 pm
av Wezzli
standard med random failure, man blir inte frisk. kul att det fungerar.
Postat: fre maj 16, 2008 7:39 pm
av ogge
det var ju tur att jag inte han med å riva nå kablar iaf .. isf hade jag nog varit ännu gråhårigare :S
haha
Postat: mån maj 26, 2008 5:33 pm
av ogge
ingen som tycker nånting om tråden?
ska stoppa i en till förpump snart och sedan en till orginal pump . kan man får plats med dubbla i armaturen tro eller är det fullt redan orginal?
eller hur långt räcker en som sitter orginal i tanken. klarar den av att mata soppa till 300hk i en catch tank?
Postat: sön jun 08, 2008 6:50 pm
av ogge
nu har man börjat riva soppa systemet .
det blir dubbla orginal pumpar i tanken.. om dom får plats
sen blire dubbla k jet pumpar som får mata varsin rail med soppa.
så mycket volco orginal som möjligt ska användas
haha

dubbla regulatorer

Postat: tis jun 10, 2008 9:33 pm
av ogge
har börjat med min tank armatur.. å som vanligt så fungerade inte tankmätare .. volvo orginal nästan.
Lyckades hitta en hemma som fungerar.
Så nu sitter det en mitzubishi pump i tanken istället för dubbla volvo pumparna .
då sitter den i armaturen. denna flödar ca 165-180l/h räcker nog för att mata catchtanken.
lite tråkig uppdatering med det är vad som har hänt

Postat: ons jun 11, 2008 7:03 pm
av One Eye Open
nyfiken på vad du fick för komp med b23 bottendelen och vad är det för beteckning på bottendelen?
Postat: tor jun 19, 2008 6:37 pm
av ogge
tror det är drygt 8:1 i kompa eller nått.. komme rinte ihåg så jätte bra

Postat: fre jun 20, 2008 12:54 pm
av ogge
En tråkig uppdate.. men nu är soppasystemet klar i bagaget..
ett soppafilter å lite banjokopplingar saknas bara

Postat: lör jun 21, 2008 12:16 pm
av One Eye Open
är det ett et block du kör på?
Postat: lör jun 21, 2008 1:52 pm
av ogge
det är ett vanligt e block med orginal kolvar som är svarvade 3mm å M stakar.
Postat: lör jun 28, 2008 9:35 pm
av ogge
idag startades bilen.. å den hoppade igång som vanligt.. inga läckage eller något heller.
very nice .
Ska bygga lite avgasrör nästa helg.. å beställa en bredbandslambda.
är det någon som vet något företag som säljer Innovate lm-1 till hyffsade priser?
Postat: lör jun 28, 2008 11:06 pm
av Perfix
angående problemet med spridarna,
Om du går in i Megatune, settings> constants och kollar på Injector Staging, vad har du för val där? Om jag inte är helt ute och cyklar ska du ha 'Alternating' valt om du har dubbla banker spridare.
Postat: sön jun 29, 2008 8:33 am
av ogge
Perfix skrev:angående problemet med spridarna,
Om du går in i Megatune, settings> constants och kollar på Injector Staging, vad har du för val där? Om jag inte är helt ute och cyklar ska du ha 'Alternating' valt om du har dubbla banker spridare.
det har varit inställt på alternating hela tiden
det som jag tror var fel.... eller vet nu att det var problem med att ställa in req fuel . fick ställa in så jäääte högt värde för att den skulle gå skapligt innan jag böt motor. typ 12 i req fuel fick jag ställa in . :S
Men efter att jag böt motor och ms boxen fick vara utan batteri en några veckor så går den nu på ca 6 i req fuel.
helt mysko :S