Helmuts Ghia som blev en VW Pickis.. [Lackad !! 100816]
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
Tackar för alla positiva kommentarer!!
Som sagt så var tanken med detta proj att avfetta och prima den, den köptes av Pärson här på forumet.
Motor skulle bli en vanlig luftkyld men tanken på att köra året om med sänkt pickis gjorde att det fick bli vattenkylt istället.
Lånade Pärsons Volvo 244 till Östersund en sväng i somras och kunde konstatera att man glömt hur bra B23orna egentligen gick.
Har i alla år sett ner på Volvokonverterade VWs men men.....
Som sagt var tanken med detta proj aldrig att det skulle bli så här urspårat, men saker blir inte alltid som man tänkt sig...
Man skulle kanske köpa sig en B23ET när man nu ändå är i farten...
/S
Som sagt så var tanken med detta proj att avfetta och prima den, den köptes av Pärson här på forumet.
Motor skulle bli en vanlig luftkyld men tanken på att köra året om med sänkt pickis gjorde att det fick bli vattenkylt istället.
Lånade Pärsons Volvo 244 till Östersund en sväng i somras och kunde konstatera att man glömt hur bra B23orna egentligen gick.
Har i alla år sett ner på Volvokonverterade VWs men men.....
Som sagt var tanken med detta proj aldrig att det skulle bli så här urspårat, men saker blir inte alltid som man tänkt sig...
Man skulle kanske köpa sig en B23ET när man nu ändå är i farten...
/S
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
-
Fosgate
- Lite mer laddtryck
Kul å se att det går framåt, tyckte mig känna igen garaget på första bilderna, sen föll det lixom på plats, var ju upp med danne och levererade en ratt till pickisen för ett tag sen..
Kopiöst snyggt bygge, och garaget är ju inte att leka med heller!...
Blev själv Vw-ägare för några veckor sedan, blev en -67 1500 med lite småtillbehör att bygga vidare på, har renoverat bromsar runt om, så nu ska det bytas lite plåt så man får åka till sommaren iallafall!..
//Anton
Kopiöst snyggt bygge, och garaget är ju inte att leka med heller!...
Blev själv Vw-ägare för några veckor sedan, blev en -67 1500 med lite småtillbehör att bygga vidare på, har renoverat bromsar runt om, så nu ska det bytas lite plåt så man får åka till sommaren iallafall!..
//Anton
Peugeot 407Sw 2.0Hdi -05 (Error edition) -- Vw typ1 1500 Lim -67 -- Horlaris indy 500SKS -89 (Kört in i en tall-edition)
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
Dagen har spenderats i garaget, där f.ö caben snart är klar.
Lite tyg, lite inredning och ihopmont av motor kvar.

På pickisen så har jag monterat framvagnen och börjat med bakvagnen.

Monterade dit origskivan bara så att jag ska kunna ställa ner den på hjulen, har inte bestämt än vilka framskivor det blir.

Har monterat isär baknaven, lika bra att blästra av dom och byta lager när man ändå är igång.

En suddig bild på bakvagnen, sänkte bara ett hack iom att Volvosnurran med kylare och allt kommer att väga lite mer än höfläkten....

Eftersom att hela bygget andas Kajsa Varg så återanvände jag stötdämparna, dom känns friska men färgen var tunn och flagnad.
Blästrade av dom, grundade och lackade i Nissansilver som jag hade i skåpet, efter bilden togs så la jag ett varv med klarlack.
Det får duga i brukspickisen....

Det var allt för idag, förhoppningsvis så kommer den ner på hjul under veckan om kommer så man får börja bygga avgas och kylning.
//S
Lite tyg, lite inredning och ihopmont av motor kvar.

På pickisen så har jag monterat framvagnen och börjat med bakvagnen.

Monterade dit origskivan bara så att jag ska kunna ställa ner den på hjulen, har inte bestämt än vilka framskivor det blir.

Har monterat isär baknaven, lika bra att blästra av dom och byta lager när man ändå är igång.

En suddig bild på bakvagnen, sänkte bara ett hack iom att Volvosnurran med kylare och allt kommer att väga lite mer än höfläkten....

Eftersom att hela bygget andas Kajsa Varg så återanvände jag stötdämparna, dom känns friska men färgen var tunn och flagnad.
Blästrade av dom, grundade och lackade i Nissansilver som jag hade i skåpet, efter bilden togs så la jag ett varv med klarlack.
Det får duga i brukspickisen....

Det var allt för idag, förhoppningsvis så kommer den ner på hjul under veckan om kommer så man får börja bygga avgas och kylning.
//S
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
Plåtarna kom från pulverlacken idag, var tvungen att testmontera dom med clecos trots att det inte är lackat i lastutr ännu.

Har även grundat och lackat naven.

Samt påbörjat att montera in nya lager och tätningar.

Har en lista på saker som är ogjort, har bara kunnat stryka två rader av ca 50......
Sakta, sakta.....
//S

Har även grundat och lackat naven.

Samt påbörjat att montera in nya lager och tätningar.

Har en lista på saker som är ogjort, har bara kunnat stryka två rader av ca 50......
Sakta, sakta.....
//S
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck
- HelmutSchnell
- För mycket laddtryck