Sida 3 av 8
Postat: lör nov 29, 2008 12:09 am
av wyzer
jimzon skrev:nu fick jag lite insperation till att gröpa lite snyggare insugsida ialflal
vad avslutar du med för slip/ sandpapper på toppen?
och tog du ut styrningarna när du portade?
det e pappa som portade den åt mig men ändå
han avslutade med en "solros" kallade han den för det e typ smärgelduk som sitter på en pinne

150 papper va det iaf
han tog ut styrningen på insug men inte avgas
mvh
Postat: sön nov 30, 2008 5:20 pm
av jimzon
nån som vet om jag monterar min valbro pump i tanken om jag behöver grövre kablar med tanke på spänninsgfall?
Postat: sön dec 07, 2008 4:43 pm
av jimzon
nu är jag äntligen färdig med biltrailern! så nu tar det nog fart i garaget på volvo och bilder tycker ju alla om så var så god!
biltrailern i all ära!
bakvagn delvis färdig, fattas tvärstag och lite annat lull
framvagnen delvis monterad, håller på att tillverka en bromsköld också som ni ser
pumpbyte och nytt kablage till den, walbro
pumpen som skall under bilen, walbro
styrväxeln som skak finas till lite lack och nya P-ändar
940 fläkten inmoddad
lite kränghammar stag och panhardstag som är ställbart
lite portning... javet ser inte bra ut men är inte färdig, har råkat masakera styrningen haha
det enda som fattas är ju komentarer

ös på!
Postat: tis dec 09, 2008 8:54 pm
av jimzon
var kabelbrott till dränk pumpen så jag gjorde en hel ny härva med skydd och allt till nya walbro pumpen, desutom ökade jag på kabel arean
Postat: sön dec 28, 2008 7:45 pm
av jimzon
detta blir väll ungefär en liknelse av när min bil blir klar fast med addon bak orginal bakspeglar och 18´ decorsa fägarna,
snackat med en plåtslagare och en lackerare så snart börjar det att dra ihop sig till lack, vem vet
Postat: sön dec 28, 2008 7:46 pm
av jimzon
detta blir väll ungefär en liknelse av när min bil blir klar fast med addon bak orginal bakspeglar och 18´ decorsa fägarna,
snackat med en plåtslagare och en lackerare så snart börjar det att dra ihop sig till lack, vem vet
Postat: sön jan 11, 2009 8:38 pm
av jimzon
nu står iallfall bakvagnen på hjul:) lite porrigt är det väll med rött och svart, desutom min stälbara panhard
nya hjulager har jag åxå monterat fast hittar inte 36 hylsa så jag får låna en från jobbet,
har putsat klart i toppen nu åxå som ni ser::)
enjoy

Postat: mån jan 19, 2009 6:58 pm
av jimzon
nuså står han på hjul igen efter 1,5 år
iväg till plåtspagarn för riktning av små buklor och tenn"ing"?? och spackel
3 kärase ägodelarna på bild

Postat: tis jan 20, 2009 8:56 pm
av Vincent
jimzon skrev:nuså står han på hjul igen efter 1,5 år
iväg till plåtspagarn för riktning av små buklor och tenn"ing"?? och spackel
varför ska den tennas OCH spacklas??
MVH Micke
Postat: ons jan 21, 2009 6:57 am
av maranello
ser fint ut

Postat: ons jan 21, 2009 10:01 pm
av jimzon
Amazon_V8 skrev:jimzon skrev:nuså står han på hjul igen efter 1,5 år
iväg till plåtspagarn för riktning av små buklor och tenn"ing"?? och spackel
varför ska den tennas OCH spacklas??
MVH Micke
skall ta bort listerna på C stolpen och enligt han skulle det vara bättre och tenna det, resten av små bucklorna skulle han ta spackel
Maranello bäst då

Postat: ons jan 21, 2009 10:56 pm
av Kling
jimzon skrev:Amazon_V8 skrev:
varför ska den tennas OCH spacklas??
MVH Micke
skall ta bort listerna på C stolpen och enligt han skulle det vara bättre och tenna det, resten av små bucklorna skulle han ta spackel
Maranello bäst då

Har själv sett exempel på fina bilar där c-stolpen spacklats och det spruckit, pga att det är lite vridningar mm i den punkten. Tennspacklade själv stolpen pga detta.
Postat: sön feb 01, 2009 9:59 pm
av jimzon
ja men då var plåtslagarn inte helt bakom flötet iafalll
nu är motorn nedplockad
vev och ramlager var i mycket bra skick för dom mil bilen gått (ca 19 tusen), lite brons aktig färg på ett av lagrena,
nu skall det tvättas och väntsa på grejor!
blir honing i veckan hade jag tänkt
kommentarer välkommnas

Postat: ons feb 04, 2009 9:28 pm
av jimzon
nu så har det gått framåt 2 steg fram och 1 bak!
honat blocket i måndags kväll, lackade blocket tisdag kväll, och nu när jag skullerengöra kolvarna och ta bort kolvringarna så ramlar det massa material från kolven mellan kolvringarna bort
nu vet jag varför exakt jag hade dåligt kompa på 4ans cylinder och en jävla massa vevhustryck
jaha läsa igenom säljes efter ft kolvar.
har en reservdelsbil men den är under nån meter snö och jag orkar inte plocka ur kolvarna ur den, ET snurra
här kommer lite pics iallafall
före honing
efter honing
målat block, blästrat innan
dagens höjdpunkt!

Postat: tor feb 05, 2009 1:15 pm
av mattestig
exakt så ser min kolv ut på min också nu

på min fick jag bensinstopp när ja hade lite varv på motorn så en kolv spika sönder när den inte fick nått bränsle. ett tips mät ovaliteten på loppen i blocket. brukar synas på kolvarna annars om nån cylinder toge olja pga ovalitet.