Sida 3 av 29
Postat: sön okt 05, 2008 12:07 pm
av Martin Lundkvist
Pro-Mille skrev:Tjena Martin!
Mycket fränt bygge
Du kör med vatten i blocket, kör du utan kylare?
Bra med magnettändning, hel rätt tycker jag, drar ingen ström...
Dom flesta kör ju med sånt i Usa, såg det på StreetFinals.
Jepp åker utan kylare, har en lite tank till vattnet, sitter bakom höger framhjulet på torpeden, mer lätt meckat

Postat: sön okt 05, 2008 12:58 pm
av T-27
Vad för borr kontra slag är det i 301an ?
Gillar S10 som racebil

Postat: mån okt 06, 2008 12:00 pm
av Martin Lundkvist
T-27 skrev:Vad för borr kontra slag är det i 301an ?
Gillar S10 som racebil

Borr är 4.06" 103mm, slag 2.91" 74mm, allt för att få ner volymen,ska då jag väga ca:1120kg i competition BT/A, borret var de minsta jag kunde åka med med sb2.2 topparna, veven är en distrokad 3.0".m
Kul att ni gillar bilen!!
Martin
Postat: mån okt 06, 2008 2:50 pm
av Stefan Nordström
Tja Martin!
Vad är det för index i BT/A?
Postat: mån okt 06, 2008 3:04 pm
av Kristoffer Helle
delar av din film har blivit min rington

Sjukt vad det går!
Postat: mån okt 06, 2008 3:15 pm
av Martin Lundkvist
Stefan Nordström skrev:Tja Martin!
Vad är det för index i BT/A?
1/4 8.10
1/8 5.15

Postat: mån okt 06, 2008 4:18 pm
av Stefan Nordström
Ok! Och hur fort har du åkt? Ska bli jävligt kul att se dig in action nästa år!

Postat: tis okt 07, 2008 6:45 pm
av Vesa
Jäkla data hacker du har blivit Martin
Kul att du delger ditt grymma pickis bygge till andra med.

Postat: tis okt 07, 2008 6:53 pm
av Vesa
Och föresten vad skönt att du övergav Volvo grejen.. Slipper vi sitta i depån o undra om blocket håller hela helgen...

Postat: tis okt 07, 2008 9:16 pm
av Kristoffer Helle
Er det bettre å undra på om han överlever en halv kilometer på nogra sekunder med det der monstret?

Postat: tis okt 07, 2008 9:45 pm
av Martin Lundkvist
Stefan Nordström skrev:Ok! Och hur fort har du åkt? Ska bli jävligt kul att se dig in action nästa år!

4.95 229km/h och tack för det, jag lovar att jag ska köra så fort jag kan..
Postat: tis okt 07, 2008 9:57 pm
av Klabbe Persson
Martin Lundkvist skrev:Stefan Nordström skrev:Ok! Och hur fort har du åkt? Ska bli jävligt kul att se dig in action nästa år!

4.95 229km/h och tack för det, jag lovar att jag ska köra så fort jag kan..
O i den repan körde du minst 250meter martin

Postat: tis okt 07, 2008 10:04 pm
av Martin Lundkvist
klabbe.p skrev:Martin Lundkvist skrev: 4.95 229km/h och tack för det, jag lovar att jag ska köra så fort jag kan..
O i den repan körde du minst 250meter martin

Jepp provade en ny kombination, superstage o DR.. Kändes inte så farligt, tror jag, minns knappt, hade mest bry att få i växlarna i tid, gick på stoppen två gånger

Postat: ons okt 08, 2008 8:32 am
av Jimmy Nilsson
Martin:
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
Postat: ons okt 08, 2008 10:21 pm
av Martin Lundkvist
boosted_142 skrev:Martin:
Du har inte tänkt på att kanske dra om avgasrören in mot turbon lite annorlunda?
Tänkte lite då du hade högt avgasmottryck, det är rätt många mer skarpa böjar på avgassystemet innan turbon (3st 90c böjar) Tänkte om det finns plats, att dra de mer rakt in under bilen, sen mer rakt upp så får du det mer som en kollektor till innan turbon istället för två skarpa böjar in tänkte jag. En liten tanke jag hade bara.
Fränt bygge du har fått till! Förresten, vad hände med volvon och den snurran?
Tack för omtanken men jag kan ej dra rören på annat sätt, mycket rör i chassit som hindrar, i vilket fall så är inte det problemet.. än.. ja mäter mottrycket precis innan turbon och då har väl inte böjarna innan nån betydelse, om jag tänker rätt.
Volvo, motor är sålt, tvungen för att kunna gå vidare..