Sida 3 av 4
Postat: tis nov 18, 2008 7:54 am
av Holger
På jobbet lägger vi en zinkgrundspulverlack först, sen lackar man med den färgen man vill ha ovanpå det.
Postat: tor nov 20, 2008 12:18 pm
av andreaz_p1800
Som vanligt har alla en egen åsikt om vad som e bra och inte bra när det gäller vissa grejer:P
Men ni som anser att pulverlack funkar bra, vilket tillvägagångsätt ska man välja?
Blästra ska man väll absolut göra?
Ska man zinkbehanlda dom efteråt sen, typ elförzinka eller nått sånt?
Och sen pulverlacka, eller det behövs inte?
Sen vet någon om en bra lakerare här i närheten?
//andreas
Postat: tor nov 20, 2008 1:01 pm
av The
om du elförzinkar behöver du väl knappast pulverlacka eller göra nått mer med dem.
Blästra är i princip enda sättet att slippa få tillbaka rost, när man slipar blir det oftast kvar litegrann någonstans i ytan och så bubblar det upp efter ett tag.
Postat: tor nov 20, 2008 4:54 pm
av Scorpio
andreaz_p1800 skrev:Det blir en b20 ändå, hur mkt ni än tjatar om andra motorer;)
En sugtrimmad sådan..
P1800 är förbaskat fina. Senior hade en -65:a som han fick sälja i slutet på 60-talet när det blev tillökning i familjen..

Jag letade rätt på den när han skulle fylla 60, men ägaren blåvägrade sälja trots att den stått nerplockad och med rasad motor i över 20 år
Denna tråd kommer jag att följa med stort intresse, keep up the good work!

Postat: tor nov 20, 2008 8:03 pm
av andreaz_p1800
Jaha här kommer lite bilder på vad som hänt senaste tiden:)
Strippat dörrarna på alla grejer.
Fått ut instrumentbrädan
Bilen är renplockad inuti
Imorn på jobbet ska jag pressa ut bussningarna i stagen
Det var allt för denna gången.
Postat: fre nov 21, 2008 12:54 pm
av Mats_L
Så där ja nu börjar det hända saker

Postat: mån nov 24, 2008 6:48 am
av andreaz_p1800
Mats_L jajemen;)
Postat: mån jan 26, 2009 12:15 pm
av andreaz_p1800
Det händer lite hela tiden på denna bilen men jag har updaterat jäkligt dåligt. så jag tänkte lägga in lite bilder iaf på vad jag har gjort nu dom sista dagarna.
Jag har tvättat lite hjulupphängnings grejer och skruvar i diesel bad så att det inte skulle va så mkt underredsmassa och skit på dom när dom ska blästras.
Lite bilder på det:
Imorn ska jag lämna iväg alla stag och bärarmar och sånt på blästring. Sen ska stagen och massa skruvar iväg på elförzinkning. efter det blir det pulverlack..
Sen när det blir lite bättre väder ska karossen blästras med.
Postat: tis feb 10, 2009 12:11 pm
av andreaz_p1800
Postat: tis feb 10, 2009 12:26 pm
av Turbokoftan
Ser bra ut!
Postat: tis feb 10, 2009 2:33 pm
av Fast Templar
Nice med P18, tycker den ser bra ut i karossen och det är bra för dom är lite halvluriga och dyra att få ordning på, har hafft runt 20st genom åren och renoverat 4-5st och byggt race bil av 2st, som sagt en favorit och klart snyggaste svensken ever.........
Postat: tis feb 10, 2009 5:51 pm
av Krull
Du ska akta dig för att zinka grejerna om du ska pulverlacka dom. Dom flesta pulverlackeringar lägger på nån form av rostskydd innan dom lackar. Men det bästa är att höra med den firman du tänker pulverlacka hos då dom vet bäst.
Sen ang. det här med hållbarheten så kan jag ju bara nämna lekställningar, dom pulverlackas och håller duktigt mot både väder och oförsiktiga barn, är inte hundra på det men jag har hört nått om 10års garanti på vidhäftningen.
Postat: tis feb 10, 2009 7:10 pm
av maranello
kanon.
riktigt fina bilar det där.
mvh
Postat: mån feb 23, 2009 12:49 pm
av andreaz_p1800
Postat: mån feb 23, 2009 8:52 pm
av maranello
nice.
det är ju så mycket roligare att skruva när allt är rent och fint.
jobba på bara
mvh