Sida 3 av 13
Postat: fre jan 23, 2009 11:01 pm
av Daniel-635
Grymt grenör, bra vinkel på Wastegate rören också
Ett till projekt att följa
Även om det står lite om Bmw killer mm. ovan i tråden

Postat: lör jan 24, 2009 1:14 am
av Jens Gustavsson
conny är en utav dem som lagt ned mycke tid i min bromsbänk så nästa vinter så blir det nog mycket bromsningar där också.
vi valde T6 fläns på turbon så man kommer åt de fina turbosarna jag har på hyllan.
har dessa att stega på...
HX55 66/82mm
Hx60 75/88mm
BWS500 80/88mm
med rätt kam och ett ombyggt insug så blir det kul att se hur den jobbar med de större agregaten.
toppen är mycket fin standard men får vi tag i en till topp eller kanse en komplett motor så ska vi se om det inte går att montera mycket större ventiler och vassare kam.
Postat: lör jan 24, 2009 1:39 pm
av Kjelle
Härligt att se ett SVETSAT rör från Sävar

...... Ja ja Jens, jag vet varför det vanligen bli "utanpåmagsvetsning"kan köpa ditt resonemang..någotsånär ialla fall... Eftersom jag nu ändå är lärare...MIG= Metal Inert Gas=svetsa rostfritt, alu typ, med ren argon som skyddsgas, MAG= Metal Active Gas=svetsa "vanligt" stål med blandgas, alltså det vi vanliga dödliga sysslar med i garaget. Mao, vi maggar ihop våra projekt, inte miggar..

Är själv rätt förtjust i gassvets,nästan enda sättet man kan vara helt säket på att det blir tätt på en gång..inte så grymt känsligt om det råkar vara lite orent eller rostigt heller. Fint rör. Borde finnas rejäl potensial i den hyvelbänken,fyrorna flödar ju "hyfsat" och med två cylindrar till borde det inte bli sämre. Dessutom är dom rätt rejält byggda på insidan.
Postat: lör jan 31, 2009 3:19 pm
av Fighter
Er det noen update her snart?

Postat: lör jan 31, 2009 4:10 pm
av Jens Gustavsson
bilen har börjat närma sig uppstart i sugmotor autronic skick den ska E85 besikigas sen sen dit med hx 55an.
knycker lite bilder från mats garage tråd.
röret är helt klart och fin putsats i colektor mm och lite färg
kjelle jag skulle nog kanse gått en svets kurs hos er, har ni nån endags intensiv mig kurs

?
Postat: lör jan 31, 2009 4:48 pm
av Eric Wiklund
jag går gärna den där svetskursen jag med

Postat: mån feb 02, 2009 7:52 pm
av Kjelle
EN dag??!! Bra självförtroende på er..

Tror nog att ni kan på "riktigt"också om det behövs. Dessutom fungerar det ju så bra ändå!

Postat: mån feb 02, 2009 8:46 pm
av Jens Gustavsson
Kjelle skrev:EN dag??!! Bra självförtroende på er..

:
tror du vi måste vi gå en termin för att det ska likna nått ?
helt seriöst har ni nå sånna utbildninger på nån dag eller två? och vad kostar de?
jag är lisenserad koppar gassvetsare +skydsgas då jag jobbade med medisinska gassystemen på NUS förut men jag har ingen utbildning på mig/mag skulle va kul att prova lite tig också.
Postat: ons mar 11, 2009 10:57 pm
av conny
första prov körningen och allt värkar fungera. nästa på listan är besiktning.
Postat: fre mar 13, 2009 8:38 am
av Simon Jonsson
grattis, roligt att den går
Postat: fre mar 13, 2009 9:34 am
av Jens Gustavsson
nån som har tips hur man E85 besiktiga en sån här bil?
kanse nån mall ungefär vad som ska stå där?
Postat: fre mar 13, 2009 10:13 am
av super7
Jens Gustavsson skrev:nån som har tips hur man E85 besiktiga en sån här bil?
Skicka ett mail till Gustaf
ulander@sfro.com
Eller slå bilprovningen en pling på 0771-600 800
Postat: fre mar 13, 2009 1:15 pm
av Peter L
Ring hellre gustaf för besiktningen har fan aldrig koll på något.

Postat: sön mar 15, 2009 11:45 am
av HELLracing
Här finns den info som behövs vid E85 konvertering:
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... enDocument
Ganska lätt faktiskt. Styrsystem får du byta till ett "du själv klarar av".
Postat: tor apr 02, 2009 8:56 pm
av Jens Gustavsson
sugmotor bromsning fredag kl 8.00.
vad ska den ge med e85 och resten standard??