Håller med fullständigt. Har själv fått bannor för att jag kapat upp bilar som skulle vara speciella i grund och botten. När bilen ser ut som skit, är dåligt ombyggd och saknar de delar som gjorde den speciell så är liksom poängen borta med en originalrenovering (den bil jag fick bannor för).Turbokoftan skrev:jimzon
Får se hur det blir med isdäck, hade tänkt åka vanliga vinterdäck faktiskt från början
Fredrik, det skulle uppskattas! Jag ringer dig imorgon!
loop
Visste att de var ovanliga men inte att det finns så få av dem! Garagegrannen skall visst ha en MKI eller någon modell som var blandning av MKI/MKII? Om han inte hade två, det får han fylla i själv
Roger Gustafsson
Att påstå att jag skulle sabba bilen tycker iaf jag låter lite tokigt, om du tittar på de första bilderna tycker jag de talar för att de tidigare ägarna utfört den uppgiften ganska bra o denna bil skulle aldrig gå att resturera iaf (så att kapa i torpedväggen känns faktiskt som struntsamma).
Det lilla som faktiskt finns kvar och är helt på bilen av originaldelarna går nog troligen o räkna på fingrarna. Det är två rutor i glas varav ena faktiskt är sprucken. Intrumentbrädan är ombyggd med endast varvräknare, bakvagnen med upphängningar är utbytt, tank fattas osv osv. Hela motor/drivlinan var redan utbytt.
Känner du att det är någon detalj du söker som du tror dig kunna finna på denna bil så är du välkommen o titta förbi i garaget o skruva av denna kostnadsfritt, enda kravet är att bilen skall gå att köra efter det (Så att t.ex. ge bort styrväxeln är inte aktuellt).
Det jag ville poängtera var att påståendet om att jag skulle sabba bilen kändes fel uttryckt, men jag förstår att det som entusiast kan kännas surt o se någon gå lös med kapverktyg på en modell man har kär..
/C
Är dessutom utgångsobjektet en gammal folkracebil så kan ju vem som helst förstå att den bilen dog för länge sedan...
Hursomhelst, kul idé. Var ska ni köra?
Upplägget verkar lite väl tidsoptimistiskt men du får väl överbevisa mig??
Lycka till!
/Hakke