Sida 3 av 38
Postat: ons jan 21, 2009 8:37 pm
av Moggemx
Jo Det hade vart fint! Kolla samtidigt vad en toppackning går lös på!

Postat: tor jan 22, 2009 5:32 pm
av JohanAllden
Fanns två olika toppackningar:
Original som är 1,17mm och en tjockare som är 2,07mm och kostar 1215kr..
Lite halv dyr
Avgaspackning med värmesköld gick på 325kr styck ! De är nog pga värmeskölden den kostar så mkt..
Postat: tis feb 03, 2009 11:10 am
av Moggemx
Nu har det blivit en liten ändring angående Kammen!
Köpte en O-ringad topp med vad som skulle vara en Z55 turbokam i!
Fick hem prylarna och började syna kammen och mäta då jag tyckte det såg ut som en org. kam, så jag började jämföra den mot en annan kam jag har haft hemma ett tag som jag trodde var en orginal!
Var svårt att mäta så man får några tillförlitliga mått på en lös kam så jag satte in dom i den lösa toppen för att mäta ventillyft vid 0-spel
Den påstådda z55:an lyfte 10.0mm har jag för mig (z55 lyfter 11.2mm)
Satte in min "Orginalkam och började mäta lyftet!
Snacka om att jag blev förvånad när den lyfte 10.8mm eller om det var 10.9mm
Så efter lite efterforskningar så har jag kommit fram till att det är en
Dr. Schrick Kam med 284-280 Duration 110grader Nockvinkel
Med ventillyft 10.9mm in och 10.8mm ut
Var tydligen någrastycken som kört med denna kam på turbo b35:or med mycket bra resultat!
och enligt dom som provat betydligt trevligare karaktär med denna kam än med Z55 turbo kammen!
Inte helt fy skam överraskning!

Postat: tis feb 03, 2009 4:31 pm
av ///Peter
Trevlig tvist på den kam-historien! och ja den Dr Schricken är betydligt trevligare än Z55 om man inte kör mini agg
Postat: ons feb 04, 2009 2:50 am
av Moggemx
Hoppas min Hx55:a inte räknas till dom där "mini aggen" då

Hehe
enda tråkiga jag såg nu är att en kamnock börjat gå ner sig lite
Får se hur jag ska lösa det. . .

Postat: ons feb 04, 2009 3:02 pm
av taz82
Trevligt bygge!!! Det är något speciellt med tyska sexor över 3 liter med fläkt vad gäller ljud och prestanda!
Postat: mån feb 09, 2009 12:55 pm
av Moggemx
Kan meddela att ett nytt motorfäste är tillverkat nu!
Det vore då fan om det inte håller!
Är gjort i 12mm stål Tror till och med att det är Hardox
Tog tyvärr inga bilder på den, men det får komma senare!
Har också fått lite prylar från Vems.hu shopen!
Så nu ska det börja kopplas!

Postat: tis feb 10, 2009 1:55 am
av palten
///Peter skrev:Trevlig tvist på den kam-historien! och ja den Dr Schricken är betydligt trevligare än Z55 om man inte kör mini agg
Jaha? utvedckla gärna,jag e nyfiken på hur det kan va så.
ursäkta Ot.
mvh
Postat: ons feb 11, 2009 10:09 am
av uhamn-racing
z55 turbo har 113 grader mellan looberna och Schricken 110 grader motorn får ju bättre fyllandsgrad, mer effekt och vill dra bättre vid högre varv. gav rejäl skillnad på våran maskin iallfall
Schricken är bättre om man har en rejäl snurra, Catcams hade en exakt likadan men den vekar inte finnas med i sortimentet längre då den va en "kopia" och mycket billigare,
Postat: ons feb 11, 2009 9:00 pm
av Pimplaren
Raceaddic skrev:z55 turbo har 113 grader mellan looberna och Schricken 110 grader motorn får ju bättre fyllandsgrad, mer effekt och vill dra bättre vid högre varv. gav rejäl skillnad på våran maskin iallfall
Schricken är bättre om man har en rejäl snurra, Catcams hade en exakt likadan men den vekar inte finnas med i sortimentet längre då den va en "kopia" och mycket billigare,
Jag har en av era kammar! den som ni fick extra =) Catcams 284/280 till m30 med hx55a

Postat: ons feb 11, 2009 10:42 pm
av 1800
Raceaddic skrev:z55 turbo har 113 grader mellan looberna och Schricken 110 grader motorn får ju bättre fyllandsgrad, mer effekt och vill dra bättre vid högre varv. gav rejäl skillnad på våran maskin iallfall
Schricken är bättre om man har en rejäl snurra, Catcams hade en exakt likadan men den vekar inte finnas med i sortimentet längre då den va en "kopia" och mycket billigare,
nyfiken på ditt nya bygge raceaddic...du måste göra en projekt tråd...

förväntningarna är höga nu...

Postat: tor feb 12, 2009 10:24 pm
av Moggemx
1800: Är det inte ditt gamla grenrör jag har ?
Var en snabbis till garaget idag och började snida på oljereturen!
Lite trixigt men det blir nog bra tillslut!
Kommer att dra in den i bröstkåpan längst fram på motorn!
Postat: lör feb 21, 2009 12:12 pm
av Moggemx
Har filat lite på bilen igen!
Började med lite inrednings styling
Hatar allt som har med träinlägg i inrednigen att göra så jag gjorde ett försök att bli av med det!
Petatde bort "trälisten"
Och efter lite värmande och skrapande med en typ spackelspade så släppte det!
Blev ju hyfsat iaf
Sen har jag fått Oljereturen svetsad i bröstkåpan också! blev riktigt bra!
Glömde att fota oljereturröret som kommer från turbon

men det är iaf klart!
Måste bara helsvetsas ännu så är det helt klart sen!
Nu måste jag bara ta lös oljefilterhuset och gänga i en oljenippel för oljetryck till turbon!
Sen äre väl bara Sprutet och avgassystemet som fattas!
Monterar nog på alla grejer och provar köra med orginalmotorn först så man får lite snurr på maskineriet , så man inte tappar motivationen, så får jag montera dit kammen och toppen o.s.v senare!

Postat: mån feb 23, 2009 12:41 pm
av Moggemx
Nu är en Walbro 255 L/ph In-tank bränslepump samt 6st 998cc MSD spridare beställda från Racetronix!
Måste få tag i koppling nu bara! Orginalaren börjar säcka ihop den också redan

Slirar om man trycker på från 50km/h på 3:an
En 765 platta + sinter borde göra susen

Postat: mån feb 23, 2009 10:29 pm
av Moggemx
Hojj hojj, Nu har jag beställt mer delar! Denna gång från PPF
*765 Tryckplatta
*6-puckad sinter
*Vevaxelhub för mer varv
*Samt luftfilter
Blir en dyr månad detta

Men nu Har jag snart alla delar iaf!
