Foffes volvon Taksänkta

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Foffe skrev:även om inte besiktningen kräver innerskärmar så lär det ha en vis förstärkning. Rör ska dras som förstärkning på min. Ska även svetsas en liten "kil" längst ner där ramen möter själva karossen. Ha bara inte bleve gjort än. Jag vill se att bilen startar å gör först sen lär ja få ny energi å börja på å dona me resten (hoppas jag) :D
Ja ja. Jag ska svetsa i förstärkningar jag med. Men jag undrar om inte ramen viker sig när den står belastad så utan förstärkningarna, medans du bygger?
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

jahaja ursäkta! jordå den håller ihop fint har även lyft ramen med motor framvagn å allt utan större svikt.
Bild
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Idag har katchtank tillverkats. Hitta en brandsläckare av märket "skogis" som fick sätta livet till (höll ja oxå på å göra nära på :lol: )

Trodde eftersom munstycket på släckarn va trasig å sprinten va ur att släckarn va tom så påväg till verkstan tryckte ja till en gång på släckarn å fick kolsyra rakt upp i ansikte :lol: tur att man e glasögonorm.

Bild
På bilden syns vanlig bosch insprutningspump från en saab. En sugande pump ifrån biltema. Vanligt bränslefilter från tanken syns under "släckarn"

Fanns förslag på att montera returledning för bensin på lilla rörbiten på påfyllnadsrör för dom som inte har en aluminiumsvets funkar det bra att använda skarvslangen mellan oxå

BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Inte så jekla mycke kvar till ett försök att starta igång den, Men allting e så rappligt gjort så de bli vell si å så kan ja tänka mej :wink:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Hehe, brutal anläggning ;)
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

mmm notera att jag e amatör å allting e utomhusmek å med pinnsvets å andra enkla medel :roll:
Bild
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Foffe skrev:mmm notera att jag e amatör å allting e utomhusmek å med pinnsvets å andra enkla medel :roll:

Det var inte alls så jag menade. ;)

En dopad B20 är det aldrig fel på, downpipen säger väll allt? Brutalt :)
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Jonas Ohlsson »

tufft!! äntligen ett bygge i min smak :D
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

herr O skrev:tufft!! äntligen ett bygge i min smak :D
Det var väll ungefär det jag menade, tror bara foffe inte förstog det från början :)
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Montera skärmar front å huv idag för att kolla om allt fick plats. Det gjorde det ! Än saknas förstärkningar för framvagnen så de bli inge köra av :roll:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

bilen är provstartad nu (med 0 bars övertryck alltså bara utjämnat) men den vill bara gå om jag matar den med 0,3-0,4 bars tryck och enligt uppgifter ska dom ju då ha 0,18 ? (2 st dellorto)
Nu sitter mätarn bara på ena förgasarn å regulatorn har dubbla utgångar så det går en slang till respektive förgasare. Men endock ska det vell vara 0,18 på mätarn då :roll:
Den vill inte riktigt gå på så låga tryck verka de som. Sen går bilen å hålla vid liv i kanske 30 sekunder sen dör den av å e man riktigt snabb på gasen gå man fart på den igen. E som att soppan inte räcker till :evil:
Bild
Användarvisningsbild
powerpak
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av powerpak »

är flottörnivåerna rätt justerade?
till vintern:E30 m50@PT-SC61 PPF-rör .TIAL 38 WG
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

vet ej ha många grejjer å kolla för å leta fel nu. Får inte upp någe turbotryck heller :roll:
men men ja e väl så imponerad av att den iaf starta direkt å gick av sej självt så ja klaga inte (än) :P
Bild
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

Nu är förstärkningsrör i framvagn gjort. Samt strömdragning å batteriplacering i bagaget

Bild
Bild

Men 50ampere slutstegssäkring hänger inte med då man kör startmotorn utan bränner säkringen tyvärr. Har en 100 ampere automatsäkring som ska in istället imorgon. Sen ska elsystemet dras om framtill oxå.
Bild
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

HALLÅJ..
FÅR DU NÅGON ORNING PÅ BILEN??
Volvo 740 v12 turbo
Skriv svar