Sida 3 av 3
Postat: lör dec 12, 2009 1:23 pm
av sqrewdriver
Sleeper_86 skrev:sqrewdriver skrev:
Såvitt jag ser så är den enda axeln man ser kardan..
Lite nyfiken på utgåede axel på m47:an.....
hur den är förlängd, moddad etc, etc..
vadfasen.. var det inte i denna tråden jag såg det lr
vet att jag sett en bild på hur de var gjort..
nersvarvad medbringare på m47 lådan, för att rymmas i huset. avsvarvad axel från m46 lådan med svetsad medbringare på bultad ihop med medbringaren på M47...
TAkcar bugar, längtar efter bilder, vore inte dumt med en til växel på 140..
Postat: fre dec 18, 2009 9:21 am
av taz82
Riktigt häftigt! Extra gott att det fungerar!
Mvh. // Taz
Postat: lör jan 02, 2010 7:08 pm
av Amaze
Jag har en sådan låda liggandes sedan några år tillbaka, om det är någon som är intresserad av att köpa så PM:a
Postat: sön jan 03, 2010 4:20 pm
av karlsson_6
Har du provat lådan själv? Är lådan provkörd?
Postat: fre mar 05, 2010 1:29 am
av dundersmurfen
Blir lite snurrigt här för en som inte känner till alla betäckningar från volvo
Vilken är m47an? varför tar man denna?
varifrån kommer överväxeln? Vilken betäckning på lådan eller nåt...
Hur fungerar överväxeln?
Postat: fre mar 05, 2010 1:33 am
av The
m47 är en 5vxl låda från 2/7/9 serien
m46 är en m45 (4vxl) med elektroniskt styrd överväxel
så överväxeln kommer från en m46 och monteras på en m47 låda. Överväxeln är en planetväxel som ger ett extra steg, så monterad på en i grunden 5vxl låda så får man ytterligare ökning av utväxlingen (sjätte växel)
Postat: lör mar 06, 2010 2:22 am
av dundersmurfen
Lysande! Tackar så mycket

Re: M47+od Myten/legenden
Postat: fre feb 03, 2012 9:55 am
av M.Nielsen
Får ursäkta för lite trådlyft här, men blev väldigt sugen att göra detta själv!
ser hemskt gärna fler bilder på hur allt är gjort?