Har monterat en D24TD i min 745:a med M47, Tyckte att den varvade på tok för mycket, Har ingen varvräknare men hördes att den fick jobba. Jag kör inte så snällt men har ändå lyckats ligga på 0.78 milen.
I vilket fall som helst så kom ju tankarna att montera en overdrive på M47, Började googla hittade enbart folk som spekulerat på idén och om det ens var möjligt. Hittade en bild på en M47:a med od men vet inte om den har provats eller ens fungerar.
Jag och Liljensoe kom fram till att det måste vara möjligt att få ihop dom.
Liljensoe skred till verket och byggde ihop lådan. Vi Monterade lådan igår 4/12 -09 och ut och provkörde bilen, gick igenom alla växlar utan problem, sen när jag skulle slå i 6:an så hände absolut ingenting Tänkte va fan lät 6:an ligga i och började gasa så att pumpen fick jobba. Efter sådär 2 minuter började den komma i gång
slog av 6:an och drog igång den igen.Till våran förvåning körde vi nu på 6:ans växel i 130 km/h utan att motorn lät ansträngd.
Har provat ligga i 70km/h och lägga i 6:an går alldeles utmärkt går inte tungt det minsta. Hoppas kunna montera varvräknare inom snarast så man får veta va det gör på varvtalet.
Jaja nu har jag fått skriva av mig lite

Inpassning av od på M47:an

Färdig och skitig låda

Grön kardan M47 std, svart är kortad 28cm för att passa

Lådan monterad, Men fick riva ner den igen vi hade fått på fel kåpa antagligen från en 240 D24, vajern gick inte att montera till kopplingen

M47+od,M46+od,M47 std
Och en dålig film http://www.garaget.org/video/83xofha2593o
Mvh Jimmy