Sida 3 av 10

Postat: tor mar 18, 2010 8:22 pm
av andy_b
reine skrev:
andy_b skrev: kan sätta ner maskin utan att göra nått om jag tar bort krängaren
men då får jag 40-50mm mellan topp och torped
så det blir en liten ombygnad av orginal tråg så jag får tebax den så den litter imot torpeden

sen blir det nån annan lösning av krängare
om jag flyttar den eller om jag bygger med band så den inte kan fjädra ut så mycket
vad har du för krängare på nu då? finns ju en ifrån 240 diesel som är grövre och går mycket längre ner.. sitter även på nån fler modell men kommer inte ihåg vilken.. dom säljs även ny på kg
tack för tippset ska kolla upp det

nu sitter nån lite grövre en orginal .. men samma form som orginal

Postat: fre mar 19, 2010 12:13 am
av Mellander
Detta måste man ju följa:)

Postat: fre mar 19, 2010 12:53 am
av andy_b
Mellander skrev:Detta måste man ju följa:)
:hihi:

Postat: fre mar 19, 2010 5:40 pm
av andy_b
svetsat lite idag


Bild
Bild

flyttade in centrumet 72mm så det borde vara et23 på dom nu

Bild

119mm kant lev det :lol:
Bild
Bild
svets porr :twisted:
Bild
Bild

hoppas skiten går på bilen nu bara hehe

Postat: fre mar 19, 2010 6:44 pm
av icklas
Bli hu bra som helst! :thumbright:

Postat: fre mar 19, 2010 6:46 pm
av blackadder
:thumbright: skitsnyggt!

Postat: fre mar 19, 2010 7:12 pm
av andy_b
tack tack

Postat: fre mar 19, 2010 7:17 pm
av nicke.t
snyggt svetsat som faan.breddade plåtisar slår många alu i utseende.jäkligt fett.

Postat: fre mar 19, 2010 7:59 pm
av Erik N
haft den i svarv då du svetsat ?? ser riktigt bra ut jämn och fin utflytning på smältan, rörtråd ?

Postat: fre mar 19, 2010 8:34 pm
av andy_b
Erik N skrev:haft den i svarv då du svetsat ?? ser riktigt bra ut jämn och fin utflytning på smältan, rörtråd ?
haft den i nån snurr maskin på gammla jobbet bara att ställa in rätt hastighet och mata på sen :thumbright:

stog och funderade på om jag skulle köra med rörtråd men eftersom att det är så tunt gods så valde jag vanlig homogen (stavning) tråd

körde med lite för mycket ström på första fälgen så fick lite för mycket genombränning så jag fick slipa en del på insidan efter
men andra fälgen blev helt jävla perfa :D

Postat: sön mar 21, 2010 2:33 am
av Mellander
ja svetsarna såg grymma ut! vad är det för tum? eller stog det någon stans och bara ja som missa:P Bredda själv fälgar så:) mina blev 8" och 10cm i bana då går dom exakt jämt med skärmkanten fram

mvh

Postat: sön mar 21, 2010 2:51 am
av andy_b
17x9tum blev dom bak
119mm kant

fram orkar jag fan inte brädda
blir bara att flytta navet
och hoppas på att kunna flytta dom 30mm in och då bör dom få 77mm kant

inte hunnigt gjort det en då dom andra 2 ligger 50mil hemmifrån



sen hoppas jag kunna få på rätt brädd på bak däcken typ 245/40
men jag mistänker att jag får köra med 215/40 för att det ska gå hyffsat fritt från skärmkanterna
fram letar jag 195/45 men värkar vara svårt att få tag i

Postat: sön mar 21, 2010 12:39 pm
av Mellander
andy_b skrev:17x9tum blev dom bak
119mm kant

fram orkar jag fan inte brädda
blir bara att flytta navet
och hoppas på att kunna flytta dom 30mm in och då bör dom få 77mm kant

inte hunnigt gjort det en då dom andra 2 ligger 50mil hemmifrån



sen hoppas jag kunna få på rätt brädd på bak däcken typ 245/40
men jag mistänker att jag får köra med 215/40 för att det ska gå hyffsat fritt från skärmkanterna
fram letar jag 195/45 men värkar vara svårt att få tag i
Okej :) grymt bygge allfall:) lätt värt att premunera på:D

Postat: sön mar 21, 2010 12:56 pm
av andy_b
haha tack :D

synd bara at karossen jag ska bygga på är så skabbig
jag är ju en sån som brukar överarbeta allt (men det blir jävligt fint då)
får hoppas man får råd att bygga lite finare saker till näste sommar iaf

Däck

Postat: sön mar 21, 2010 2:20 pm
av swedahl
Nu vet jag inte vad du har för tum på fälgen, men jag beställde 195/45 till mina 9" breda 15"are på www.dackonline.se
Visserligen ingen kvalité, men det går ju säkert att köra på:D