Vem förutom jag styrketränar seriöst?

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Dennis Öhman skrev:Jo ska ju vara deadlift, den ska vara på marken helt stilla, brukar däremot studsa den när jag värmer upp i början för att göra lyften snabbt så man blir varm fortare.. Har sett skrämmande grejer hända i gymmet med killar som inte värmer upp och bara kör på på träningsvikten :doh:

Finns ju benböj och frontböj, benböj ligger som sagt stången på trappsen, frontböj så håller man stången på axlarna framsidan av huvudet, endel föredrar de ena eller andra, Magnus samuelsson vet väl alla vem det är, han är en som föredrar front..

Militärpress är (i min värld) framför huvudet, man lyfter stången från bröstkorgen upp till utsträckta armar uppåt, Jag kallar det axelpress när det är bakom huvudet med stång, och axelpress när det är med hantlar..
Du har säkert rätt där med militärpressen. :)

Värmer alltid ordentligt, i marken kör jag först 2x8 på 70kg, sen kanske 2x3 på 120, sen en etta på 150, sen en etta på 170. Först efter det börjar jag träna. :lol:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

5minuter sen hemkomst från gymmet nu, körde bröst och biceps, egentligen inte bröstdag men körde det för att försöka öka repsen i bänk, Körde bara maxtryck på kommando med polarn Mattias.
100kg lades ner på bröstkorgen, när kommando kom av polarn press..
Kördes 6ggr, sen gick jag på 85-90kg och körde 6or..
kördes bara för att kunna bygga stora muskler för att på sikt öka repsen i lägre vikt..

Sen biceps ett bra pass som slutade med 4x2 med 22,5kg koncentrationscurls... Tungt för körde 60kg med stång sving upp och höll motstånd vägen ner innan koncentration.. Och sen med rep curls sista musten ur en..
Aja bara se om man blir starkare :roll:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Låter som ett kul pass!

Själv är jag krasslig och har vilat sen i måndags. :(

Körde själv ett kul bröstpass i bänken just i mån, det går ut på att göra explosiva treor utan lång vila mellan seten.

Värmde några ggr på 50kg, sen trea på 60kg, 80kg, 90kg, 100kg, 110kg och sedan pallade jag bara en tvåa på 115kg. Efter det vilade jag 2-3min och gjorde 2x12 på 80kg.

Värt att prova om du gillar bänken!
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Tveksamt om jag skulle orka en 12a på 80 :(
Kör explosivitet nu med få reps tungt, kör 6or som mest på repsen med ofta 3or och 4or, man får liksom ingen uthållighet då, blir bara större som oxå är målet..

"Ser man stor ut behöver man bara orka pressa en gång" :hihi:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Dennis Öhman skrev:Tveksamt om jag skulle orka en 12a på 80 :(
Kör explosivitet nu med få reps tungt, kör 6or som mest på repsen med ofta 3or och 4or, man får liksom ingen uthållighet då, blir bara större som oxå är målet..

"Ser man stor ut behöver man bara orka pressa en gång" :hihi:
Hehe, dock är ju inte dom tolvorna med styrkelyftsregler direkt. 8)

Jag kör också tungt och få reps egentligen, brukar göra 4x3 på 110 eller massa ettor på 115 tex, men maxar man 115-120kg så bör man ju klara rätt mkt reps på 80kg utan att "träna reps" :thumbright:
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Eventuellt ja, men stora muskler bygger mycket mjölksyra :thumbdown: , känner hur trött jag är i hela kroppen, skulle nog vara tungt för dej oxå köra bara 100kg och tryck på kommando liknande det dom tävlar efter..
Stången ligger ju nere på bröstet minst 1-2-3sekunder ibland och sen ger men järnet, det kräver mer än bara "lilla träffen" i bröstkorgen innan vändningen..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Dennis Öhman skrev:Eventuellt ja, men stora muskler bygger mycket mjölksyra :thumbdown: , känner hur trött jag är i hela kroppen, skulle nog vara tungt för dej oxå köra bara 100kg och tryck på kommando liknande det dom tävlar efter..
Stången ligger ju nere på bröstet minst 1-2-3sekunder ibland och sen ger men järnet, det kräver mer än bara "lilla träffen" i bröstkorgen innan vändningen..
Absolut, det gör väldigt stor skillnad, jag har provat! :) Och ja, det var tungt för mig.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jofan, känner nu på kvällen hur lite energi det finns, särskilt när man undviker kolhydraterna.. Men bara gilla läget, är nöjd med vikten som visade 89kg idag, dock vill jag reducera fettet och göra det till muskler därav deffperioden nu, drog nyss i mej en kvarg =)
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Staplade upp alla burkar.
Bild
2st Vassle Isolate varav ca 6kg kvar av totalt 8. Dricker dom efter träning för det är högre proteinvärde än Whey FX.. 1choklad 1minchoklad, KÖP INTE MINTCHOKLAD är ett hett tips :thumbdown:
1st Gaineer Muscle Juice, Är fan godaste jag någonsin smakat, kvar ca 0,5kg, tar bara halvskopa nu i samma shaker till efter träningen för att snabbt få i sig lite kolhydrater så kroppen inte ska dö närmsta timmen.

Bild

Whey FX, billigare än isolate och ger bra mättnad, köpte detta pga priset när man dricker mycket protein under deff för att ersätta alla kolhydrater, även 2påsar gaineer Jordgubb som smakar smaskens, blir dock till efter deff gaineern ska ner :wink:

Bild

Alla tillskott. Har en öppnad Eaa och en som är smakat 1dos ifrån..
Är fan kungen inom tillskott eaa:n, kunde jag skulle jag dricka bara det..
Sen 2burkar koffein Alert FX, ligger på ca 800-1000mg/pass för att öka svetten.
1st burk charge, innehåller aningen koffein men mestadels ginseng.
1st taurine som annars återfinns i energidrycker, tar 1st tesked till eaa:n som åker i under passet för att minska nackdelarna med koffein, (hjärtklappning vid hårda pass osv)
Omega3 2st burkar, eller 1,5kvar. Tar 2tabs om dagen då jag inte äter fisk i onödan. Ökar svetten.
Multi FX multivitaminer, smakar apa i munnen men 2tabs ger dagens alla vitaminer.. Bra grejer för priset!
ZMA FX som jag utvärderar nu under 30dagar, tas innan natten, innehåller zink och magnesium, många har märkt anabola effekter efter kur, ska kolla och ge utlåtande vad jag tycker sen.
Druvsocker som tas i vatten som energikick när kroppen har slut på kolhydrater.. Kickar fort, nästan direkt det är i munnen, man känner sockrets kraft som satan när man inte har energi kvar, tro mej!
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Gymvaruhuset ser jag.. Av en slump var jag inne och kollade där förut idag. :)

Letar dock efter nån som säljer större förpackingar, gärna 20-25kg.

Tydligen ska någon sälja Arla Vassleprotein i 20kg säck på nätet men jag kan inte hitta det.. :(
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Dåligt enligt byggarna på kollo, 65 % protein, 8 % fett och 8 % kolhydrat(mjölksocker). Är inte instanticerat vilket betyder att det ärsvårblandat oxå.
Sen så är det smaklöst och egentligen inte tillverkat för att drickas tydligen hur de nu funkar :roll:
Men tror inte det säljs mer faktiskt, har inte sett de själv på över 2år på nätet.
Haha jag och en kompis hitta förut 2år sen på lantmanna storpack på 25kg :thumbright: Smaklöst gjort för grisar så dom blir mer muskulösa i fläsket haha :hihi:

EDIT: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artik ... rkop-16-kg
Är ju faktist bra pris för 16kg och du kan ta olika smaker..

http://www.gymvaruhuset.com/?pid=195685 är smaklöst men billigt..

http://www.gymvaruhuset.com/?pid=408189 ännu bättre än övre :thumbright:
Men dyrare..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Jag köper redan 16kg hos Gymgrossisten i naturell för att slippa allt jäkla sötningsmedel.

Det smakade fan i typ 2 dagar, nu smakar det just ingenting, så jag skulle aldrig gå tillbaka till smaksatt och sötat protein..
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Aokey, men jag skulle själv inte få ner det utan smak, minns en eaa sort jag jag kvar nästan en hel burk i ett skåp, får inte ner skiten hur jag än blandar det, har testat blanda med apelsin juice och de går fan inte..

Fan dom här lördagarna och söndagarna man vilar är underbara.. Känner hur kroppen njuter efter att ha brytit ner sig i 5dagar och måndag och onsdag 2pass om dagen när man simmat..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Dennis Öhman skrev:Aokey, men jag skulle själv inte få ner det utan smak, minns en eaa sort jag jag kvar nästan en hel burk i ett skåp, får inte ner skiten hur jag än blandar det, har testat blanda med apelsin juice och de går fan inte..

Fan dom här lördagarna och söndagarna man vilar är underbara.. Känner hur kroppen njuter efter att ha brytit ner sig i 5dagar och måndag och onsdag 2pass om dagen när man simmat..
Hemligheten är att hålla andan (den mesta smaken är ju lukt) och bara svepa i sig allt, jag är dock härdad nu och skulle kunna äta det med sked. ;)
Granlund
För mycket laddtryck

Inlägg av Granlund »

Johnny skrev: Hemligheten är att hålla andan (den mesta smaken är ju lukt) och bara svepa i sig allt, jag är dock härdad nu och skulle kunna äta det med sked. ;)
Word!

När jag pluggade o försov mig till skolan körde jag havregryn, protein, mjölk o rapsolja i mixern, det smakade fan men håller man för näsan så är det bara att svepa :wink:
Erik Granlund
Skriv svar